Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Her var det mange sensasjonelle påstander. Tror du bør komme med noen referanser på dette… Eller er det ønsketenkning?

1 Like

Er vel mye du ikke følger med på her om dagen tipper jeg?

https://www.aa.com.tr/en/africa/russias-putin-eyes-stronger-ties-with-african-countries/2720595

3 Likes

Hva var Bidens uttalte mål med sin politikk? USA har styrket båndene sine til EU, de har fått mer innflytelse i Europa, de har i det minste unngått krig med Kina inntil videre og handelstallene ser normale ut: Foreign Trade - U.S. Trade with China (census.gov)

Har ikke hørt at Afrika er noen prioritet for Biden?

1 Like

TTT…Ting Tar Tid :roll_eyes:

2 Likes

Turen til Saudi Arabia og hva kongen gjorde umiddelbart etterpå (kutte produksjonen). Biden så ikke så smart ut da.

1 Like

:us:Trump 2024 :us:

2 Likes

Her må man virkelig bare få ut fingeren og få bevilgninger på plass i en fei!

Nammo på Raufoss: Jobber dag og natt for Ukrainas frihet – VG

4 Likes

Nå er det jo først når kulda setter inn at vi får syretesten på energisituasjonen i Europa men en ny flott uke både her hjemme og i EU når det gjelder lagerbygging/magasinfylling.

Og de områdene som har vært faretruende lave:



Fortsatt våt uke i Norge, ganske bra vindforhold og relativt mildt. Så burde bli greie strømpriser i nærmeste fremtid.

4 Likes

Kan selvsagt bli grisedyrt til vinteren, men det blir ikke rasjoneringer eller noe rolling blackouts i kongeriket Norge.
Reddet i 2022, som i 2021 av en usedvanlig nedbørsrik oktober.

2 Likes

Rar graf, hvor er 2021/22? :thinking:

Å driver barnehage er lettjente penger påstår Tonje Brenna. Burde ikke det stimulere til økt konkurranse? Eller kjenner ikke Brenna til dette konseptet?

Gikk inn og sjekket Læringsverkstedet AS på proff.no. 6400 ansatte, 240 barnehager. Mener hun at disse tallene er noe å hoppe i taket for???

Hva faen er det hun snakker om?

Hva faen er det som skjer? Hvorfor er hun i regjering? Hvorfor stemmer norske nisser inn slike sjefsnisser uten utdanning og/eller uten relevant erfaring? Hvorfor uttaler hun seg om ting hun ikke kan noe om?

Utrolig hvor mye denne regjeringen klarer å ødelegge, og de har kun sittet ett år…

7 Likes

Det er vel først og fremst boligmassen og tomtene det tjenes godt med penger på. Tomter som kommunene har gitt vekk gratis og billige husbanklån. Nå kan man spørre seg hvorfor dette ble gjort…

Ser også du er på datterselskapet

Åja, enda ett:

Legg merke til årsresultat på 2,479 mrd i 2020 :stuck_out_tongue:

Næmen, var visst enda et selskap

… når jeg bytter til konsernregnskap, som vel er hele smæla, så får man:

Det er vel de to milliardene i 2020 som er greia? @anon69684326 :slight_smile:

Også er det litt eiendeler ute å går her også. Som vel fører oss tilbake til at det er eiendommen man tjener penger på her.

7 Likes

Hvilket selskap eier disse boligene/tomtene?

Selskap som ofte er kontrollert av eierene til barnehagen

2 Likes

Hvorfor er det et problem?

Hvorfor i all verden har de gjort det? Og hvorfor fokuserer ikke Brenna på dette?

Ja, profitt på salg av eiendom. Dibber =/= Læringsverkstedet. Læringsverkstedet opererer bare i Norge.

1 Like

Ut fra andre driftskostnader så ser man at husleien i snitt er snaut 3,1 millioner. Som andre påpeker så er det her man “gjemmer” pengene.

1 Like

Hvorfor er den rar?
Jeg har valgt ut to vintre litt basert på lavt nivå (2017-18) og en vinter med ganske høyt nivå (2020-21) og så bruker jeg de to til å sammenligne med årets nivå. De to er der bare for å ha referansenivåer, ellers gir ikke grafen så veldig mye informasjon om hvordan man ligger an.

2 Likes

Hvorfor dette ikke har blitt mer regulert? Er vel det de ønsker, å unngå at penger som går til barnehageplasser går til noe annet enn å passe barn.

1 Like

Nei jeg lurer på hvorfor de har fått gratis tomt og billige huslån (som du skriver)? Også lurer jeg på hvorfor Brenna ikke foksuserer på dette. Som jeg har vist i regnskapet, og som du selv sier, så er ikke barnahagedriften spesielt lukrativ.

Videre sier han at han ikke kjenner seg igjen i å ha fått billige eiendommer.

– Vi har betalt markedspris, sier Sundby.

Så… har han betalt markedspris eller ikke? :slight_smile:

1 Like