Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Politiet nektet å oppgi de siktedes statsborgerskap. Det er nå andre nettaviser som også omtaler bakgrunn. De andre burde også oppdatere artiklene sine.

Voldtekten i Vesterålen: Alle siktede afghanere, offeret norsk småbarnsmor - Bodøposten.no (xn–bodposten-n8a.no)

Fire menn siktet for gruppevoldtekt, politiet vil ikke oppgi nasjonalitet | Resett

3 Likes
5 Likes

Stakkars dame, dette skulle aldri ha skjedd. Et problem nå er at disse opplysningene kan føre til “feil tanker” i befolkningen, eller hva @Martins ?

1 Like

Hva er gjeldende straff for voldtektsdømte innvandrere?

Noen som vet?

Håper deportering står høyt på listen. Gjerne til Sibir.

3 Likes

Jeg vil ikke påstå at dette er hele årsaken til “non-covid” overdødeligheten han snakker om, men faktum er ihvertfall at forbruk av alkohol og tobakk gikk kraftig opp under pandemien og desto mer blant folk som allerede var i faresonen. Det økte forbruket av alkohol og tobakk, og helt sikkert av beroligende og smertestillende medikamenter, har også vært et forsøk på “selvmedisinering” mot stressbelastning pga både pandemien, hysteriet rundt den og isolasjon pga nedstenging og generell frykt og paranoia. En nær slektning av meg døde av lungekreft etter flere tiår med røyking. Mannen hennes var da allerede død et par år tidligere av kombinasjonen kols og virusinfeksjon. Pandemien med alt stresset det innebar, bortfall av sosial kontakt osv kan ha vært det som så gjorde at det tippet over med et underminert immunsystem, såpass at kreftcellene fikk overtaket…

The rates of increase in alcohol consumption and smoking during the Covid-pandemic were about 20% and 30%, respectively. They were higher among those with depressive symptoms, feeling of sadness and self-reported stress. Those with poor diet quality had higher prevalence of alcohol consumption (PR: 1.82) and were 1.58 times more likely to smoke. Alcohol Consumption and Smoking During Covid-19 Pandemic: Association with Sociodemographic, Behavioral, and Mental Health Characteristics - PMC

5 Likes

Strafferammene er lik for alle, uavhengig av nasjonalitet, men et utvisningsvedtak kan fort ligge å lure rundt hjørnet.

3 Likes

Derfor tenkte jeg med en gang på utlendinger, og da først og fremst Afghanere siden det tidligere har kommet mange mindreårige som har blitt bosatt i nord.

3 Likes

Mulig prisregulering kan misforstås men det er jo akkurat det at man regulerer/justerer prisene opp og ned i auksjonen for å styre om man importerer eller eksporterer strøm vi snakker om.
Akkurat det du sier i sitatet er vel akkurat det du hevder er udokumentert påstand av @rosk82???
Hvorfor krever du dokumentasjon på noe du tydeligvis er helt enig i?

1 Like

Eventuelt at flere får opp øynene sine litt, og ikke er så fordømt naive?

2 Likes

Ja det jeg skriver er en referanse til diskusjonen vi hadde for 15 dager siden:

6 Likes

Ref voldtektsaken. Her er kommentaren fra Svigerfaren til offeret.

2 Likes

Jeg synes det er meningsløst å legge ut et bilde av en tekst som omtaler påstander som ingen kan ettergå.

1 Like

Hvilke deler tenker du at ingen kan ettergå? At offeret har traumer? Gjerningsmennne afghanere?

5 Likes

Når samme “feilen” gjentaes om og om igjen da må det være rimelig å konkludere at de mest voldelige og sadistiske muslimer faktisk er naturlige allierte for “våre” politikere og for såkalte “vestlige eliter”.

Sortland forbandt jeg inntil dette kun med noe positivt. Inkludert det min far fortalte om Olav Hoaas som en “helt normal gutt” som han av og til snakket med på den gamle Bøferga. Min far gikk landsgymnaset på Sortland på 50-tallet og bodde der deler av året da han ble pensjonist. Så jeg husker også det busskuret etter å ha kjørt forbi der noen ganger. Sammenlignet med hva voldtektsofferet, hennes nærmeste og folk der oppe nå sitter igjen med av minner fra det stedet kan det virke ubetydelig. Men det er ihvertfall et faktum at den lange rekken av politikere, aktivister og folk som mer generelt har stilt seg bak den innvandringspolitikken som har ført dit også står ansvarlig for denne ødeleggelsen av selve minnet om så mange steder. Her i Oslo var det også “Eventyrbroen”. Rustam “Louis Foss” Dadajev, som stakk ned en annen innvandrer der, han tenker jeg selvsagt ikke på som ansvarlig. Han var faktisk paranoid schizofren. Historien hans godt og troverdig fremstilt i en serie podcaster hos NRK. Men nettopp fordi han var så alvorlig sinnslidende så fremstår det - eller burde ihvertfall gjøre det - som bare desto mer tydelig at det er politikerne og den “forbannede, kompakte liberale majoritet” som står bak dem som “holder kniven”. Og når afghanerne faktisk er så opplagt, nærmest selvinnlysende for enhver som ikke har stukket hodet langt opp et visst sted, villt kulturfremmede som de er så gjelder selvsagt det samme for den gjengvoldtekten og for så mye annet tilsvarende. Det er ikke stort annerledes enn om en skulle slippe visse hunderaser som er forbudt her i Norge inn bak gjerdet i en barnehage.

2 Likes

factcheck please…

(Edit: Inflasjon som oppstår til tider,kan faktisk “halvere” utestående lån HVIS prisene forblir høye og lønnsøkning blir satt opp høyere og påvirker kjøpekraften,-dette er den naturlige og “geniale” effekten av kapitalismen,men dette skjer ikke uten krevende perioder for økonomien i prosessen…)

1 Like

A post was merged into an existing topic: Covid Innsidetråd

Jeg tenker litt, hvor er barnevernet.

2 Likes

Norge først.
Fuck you AP.

9 Likes

Han som uttaler seg fra statsministerens kontor har tydeligvis ikke fått med seg at nesten ingen er enige i dagens politikk.

2 Likes

Viser hvor langt borti tåka de befinner seg :face_vomiting:

1 Like