Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Alt som definerer deg først og fremst som medlem av en gruppe, og ikke som ett individ, vil fort være diskriminerende/negativt og bør unngås hvis du ikke vil fornærme noen.

Når man sier “vi har en røff tone” eller lignende, så er det i utgangspunktet en måte å si “her snakker vi dritt om andre folk, og skal du være her får du tåle det.”

Det er også veldig stor forskjell på en arbeidsplass, og en sosial arena utenfor arbeidslivet hvor man kanskje skal akseptere at folk ordlegger seg på en måte som er uprofesjonell og ubehøvlet.

Spørsmålet er om man i samfunnet er tjent med at ingen kan snakke dritt om andre? Jeg kan akseptere det som en logisk konsekvens, men da får vi overholde det i alle retninger. Jeg oppfatter i stor grad at det å være språkpoliti handler både om å behandle hverandre bedre, OG om å søke politisk makt for sin gruppe. Dvs - vi kan snakke dritt om dere, fordi vi har årsak A, B og C - men dere er onde hvis dere snakker dritt om oss. Den argumentasjonen kjøper jeg ikke :slight_smile:

Dessuten er det ofte vanskelig for andre å forstå hvordan det man sier oppfattes. Jeg elsker denne for eksemplets skyld:

Og man bør kanskje være forsiktig hvis noen rike folk synger gladelig med på denne. Jeg mener, det er selvfølgelig ment ironisk - men hvis noen synger med av full hals, så kan man vel lure:

Men samtidig, så har man jo ganske grei hatpropaganda her korrekt? Dog, akseptabel, fordi det går mot en av de få gruppene i samfunnet det er ok å hate.

Jeg tror det er greit å være litt fornærmende innimellom, og så akseptere at ett profesjonelt intervju med en person du ikke kjenner hvor du som intervjuer har en maktposisjon (eller på arbeidsplass hvor du er sjef) kanskje ikke er stedet for å gjøre sånt.

Det er liksom, helt ok å si at folk ikke trenger å oppsøke underholdning eller medier som har en røff tone, men det er rimelig mye forlangt å si at folk bør finne seg ett annet sted å jobbe fordi “her i landet er vi litt rasistiske, nasjonalistiske, sexistiske, whatever.”

6 Likes

Bygdenorge er jo litt sånn, men det er det mer at hvis du kommer fra utsiden av bygda er du… utafor. Var på en lokal topp og hilste på en fyr som også kom opp dit. Han bare så rart på meg før han sa hei tilbake. Han kjente meg ikke og jeg hadde feil dialekt. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Hva har det med deg å gjøre? “synes ikke jeg at de passer som leder” WTF? Absolutt alle mennesker kan dømmes av andre om man skal finne en feil de har gjort ila. livet. Å si et ord som er støtende er ikke “noe av det verste man kan gjøre”. Det er en bagatell. De kan unnskylde om de vil og ferdig med det. 20 år med godt arbeid for å bli ledere her og så skal det liksom bli kastet ut av vinduet pga. et ord sagt i dårlig stil. Helt uvirkelig virkelighetssyn å blåse sånt opp til å sammenliknes med karrierene til folk. Kan ikke være et samfunn hvor alle skal skjule sine feil og bygge opp fasader for hverandre for å ikke være den som en gang sa eller gjorde noe som ikke var akseptabelt, men vi er vel dessverre der allerede… Blir bare løgnere og falske folk over alt av sånt. Tenk på det verste du har gjort i eget selskap eller mot noen ila. livet. Du som alle andre passer garantert ikke “som leder” for noen andre om de skal dømme deg utifra det ene tilfellet.

9 Likes

Sånn stort sett så skriver du det samme som meg?

Hva de foretar seg i Finans Norge har ingenting med meg å gjøre, og det har jeg ikke ment å gi uttrykk for.

Jeg vil ikke ha en leder (eller generelt omgås folk) som bruker nedlatende ord og uttrykk. Er ikke det mitt anliggende heller? Helt innafor om man gjør feil og deretter korrigerer.

Elendig kilde (så ta det med en klype salt), men hvis dette stemmer så kan det jo være en gledens dag:

BREAKING: Saudi Arabia Halts Military Operations In YemenSouth Front

2 Likes

''All efforts are now directed to the destruction of Russia. ‘’
:sweat_smile:

1 Like

Kommer konspirasjonsnissene til å revurdere livene sine etter at både hydroxychloroquine
og ivermectin har floppet totalt i COVID? Svaret er nok nei. https://twitter.com/nickmmark/status/1509295028673269761

4 Likes

Det er glemt for lenge siden, nå er det biolabs og “there is no war going on” det går i i den campen :stuck_out_tongue:

4 Likes

“Liberal Hypocrisy is Fueling American Inequality. Here’s How. | NYT Opinion.”

Yep. For de som ikke er med meg i mitt synspunkt - du har to jævlige drittpartier i USA, ikke ett.

8 Likes

Jeg tror det konspirasjonsnissene er redd for er at de som står bak begge partiene egentlig er de samme.

3 Likes

Pengene rår i USA mer enn noe annet sted.

2 Likes
1 Like

Hvor er studien de påstår?

Hvorfor ingen linker til studien?

1 Like

PEER-REVIEWED

1 Like

Fordi det ikke er å regne som en medisinsk studie.

Ingen randomisert, dobbelt blind, placebo-kontrollert studie. De som vil får Ivermectin, og så teller man opp de som registreres som syke.
Er mer en heftig suppe data som man kan kjøre statistikk på, enn en medisinsk studie. Men nå fikk jeg bare en D i STK1000 ved UiO, så jeg skal kanskje være forsiktig med å uttale meg.

Når det gjelder Cureus som har publisert studien, så må jeg si at jeg ikke hadde hørt om dem. Så jeg googlet Cureus og Impact Factor for å se hvor kjent de er:
"Cureus does not consider impact factor to be a reliable or useful metric of individual article importance"
Yess… Kvalitet altså… :+1:t3: :joy:

Edit: Men når jeg tenker meg om så har vi vel sagt at vi skal holde COVID utenfor politikk-tråden :zipper_mouth_face:

5 Likes

Viktig detalj du kom med!

Har ikke noe behov for å forsvare bruken av Ivermectin. Men må si det er fascinerende å se hvor mye (tvilsomt) arbeid som legges ned i å diskreditere det.

1 Like

Du mener en klinisk studie er tvilsom?

1 Like

Hvorfor kjører man studier på mennesker med en Horse dewormer…?

hvorfor var munnbind unødvendig når det var mangelvare og påbudt når det var overflod.

jeg har mine 3 doser pfizer, men hvorfor er det rettssaker for å holde tilbake informasjon fra studien ?

osv…

1 Like

Fordi den fjerner samme ormer i mennesker. Og fordi det er greit å sjekke ut om den faktisk har effekt mot covid. Det hadde den altså ikke.

2 Likes