Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Helt enig! @Teiner

Så syns jeg ikke fullt så mye synd på de som oppsøker rasisme. Hvis man tenker hypotetisk at man er sterkt troende muslimsk jente med hijab som går på et utested, man egentlig forakter, og innleder samtaler med voksne fulle menn om irriterende temaer, religiøse eller politiske ømfintligheter for deretter fremprovosere rasistiske stereotypier man kan anmelde, så hadde saken stilt seg annerledes. Rent hypotetisk altså.

Slike ting foregår også, selv om det er hypotetisk i denne saken. Og det er jo synd fordi det ødelegger i så fall veldig for de som opplever ekte rasisme. Derfor er det viktig å bare være litt på vakt mot det også.

4 Likes

Jeg har vært på bar med «troende muslimer» hvor de har drukket kun cola/eplemost og kost seg. Også vært på shishabar hvor det satt jenter i hijab.

Ikke noe som tilseier at muslimer ikke kan gå på bar. Er alkoholforbud (frivillig) som sådan.

Edit: selvfølgelig også vært på bar med troende muslimer som har drukket alkohol.

6 Likes

Kommer tydeligvis litt kall trekk fra Russland som trekker inn over nord østlige deler av europa.
Ikke veldig lave temperaturene men spennende å se utviklingen på gasslagrene uansett.

Minusgradene har nådd vannmagasinene i Norge nå så rapporten i morgen kan vel fort bli den siste med økning i magasinene på en stund. Men er vel fort oppe på over median for Norge under ett vil jeg tro. Er i tilfelle første gang siden uke 25 i fjor.

@Floppen at Tyskland åpner sitt første mottak av LNG nå er egentlig veldig gode nyheter. Mye LNG på kjøl og med litt kaldere vær på vei er det perfekt timing. Virker dessverre som utbedringene av Freeport LNG i Texas er forsinket og at oppstart der først blir i desember.

Ser forøvrig at lagrene i Tyskland nådde 100% på søndag.
image

2 Likes

Men dette er snakk om en samfunnsdebattant som er ekstremt ofte borti hets og den typen ting. Og hun hadde det tydeligvis ikke hyggelig da hun hang ved fulle menn den dagen. Man kan spørre seg om det er tilfeldig at hun opplever så mye hets. Jeg må innrømme jeg aldri har sett noen fargede personer i min by som har opplevd så mye hets og rasisme over alt.

2 Likes

Om historien er riktig gjenfortalt, er det ingen unnskyldning for hva Antonsen sa. Uavhengig av hvor "irriterende"denne dama måtte være.

2 Likes

Atle legger seg flat ser jeg.

3 Likes

Har sett det. Det ville enhver normal person som kan PR gjort uansett. Man vet jo å ikke gå i kamp mot radikale feminister gjennom media. Nå snakker vi fortsatt helt hypotetisk her som nevnt tre-fire ganger. Men teoretisk kan det dreie seg om en fremprovosert aksjon.

Siden det er han som oppsøker henne, og han legger seg flat etter hendelsen, så kan man vel si at det ikke er noe spesielt grunnlag i å spekulere i alternative hendelsesforløp?

Fulle folk sier og gjør mye dumt, og sånn er det bare. Nok en grunn til at man bør drikke hjemme hos noen venner man kjenner i stedet for å gå ut og være full og rar blant ukjente :slight_smile:

8 Likes

Skjerp deg Morti. Her er alle parter enige om at Atle Antonsen har oppført seg som en idiot.

Det er tydeligvis viktig for deg å skylde på henne ut fra den sinnsyke akrobatikken du bedriver.

1 Like

Nope. Derfor har jeg hele tiden vært tydelig på at det er hypotetisk.

Fremprovosering av slik ting er det viktig å være på vakt mot. Når man har en dame som hun, som da hele tiden er i søkelyset for denne samme typen saker så er det litt mistenksomt. Men det er ikke noen viktig sak for meg så jeg kan godt la det ligge for nå.

6 Likes

Er til og med meldt snø her i Kongsberg, så det var vel slutten på nedbør som fyller magasiner i fjellet. Kanskje like greit, så kan det fylles på med smeltevann til våren og tidlig sommer.

Når rasimeparagrafen ble innført så tenkte jeg det var for ramme de skikkelige rasistene. Ikke de som sier noe dumt i fylla og egentlig er venners venner.

16 Likes

Men veldig greit at kulden har latt vente på seg til nå. Utrolig viktig for strømsituasjonen siste halvdel av vinteren at vi fikk dette påfyllet nå.

Håper det kommer litt kuldegrader og snø rundt Oslo snart også. Vært greit ned en skiløype å trimme litt i. Så mørkt og trist på kveldene ellers nå.

3 Likes

@Krafer Skal komme 2 skip til i drift ila. Q1 om jeg ikke husker feil. Totalt har de sikret seg 5 skip. Ser det også er gode nyheter rundt et norsk prosjekt som skal være i gang før vinteren 2023.

Tyskland vil ha gasshjelp av norske gründere: – Her er det alle mann til pumpene

Hvilke forumregel brytes av @olafalo? En ting er å være uenig, men en annen ting er å mute stemmen hans. Er det der vi har kommet? Muter stemmen til meninger man ikke er enig med eller ikke liker? @pdx

7 Likes

Random, urelaterte rants blir ofte fjernet, her har flere medlemmer reagert og flagget innlegget som “Urelatert til diskusjonen”.

1 Like

Har medfølelse med begge parter her. Alle har opplevd drittsekker på fylla, og de er ikke nødvendigvis sånn ellers. Men det er som alltid hans ansvar å ikke drikke så han blir en drittsekk, hvis det er et problem for ham. Sånn humor som Atle har, så vil det bli heeeelt feil når han er fullere enn de rundt kan jeg se for meg. Anyways, sier man unnskyld, innrømmer det man har gjort og gjør tiltak for å ikke gjøre det igjen kan det meste beklages. Spesielt fra en satirisk komiker. Synes Atle Antonsen har gjort så mye bra at ikke dette nå skal være en så big deal, om han dømmes til oppreisning er det fair, og så får det være det. Synes det er teit av NRK å gå til alle hans arbeidsgivere og spørre om han mister jobben…

7 Likes

OK, men kunne det vært en mulighet at han ønsker å starte en diskusjon?

Det kan være, men da må man kanskje strukturere innlegget så det er forståelig og tydelig hva poenget er.

8 Likes

Da bør han skrive noe mer enn å poste randomstuff. Folk har klaget på random postene hans i lang tid. Det skal også være tatt opp med han pr pm.

Dette er uansett feil tråd for tilbakemelding.

2 Likes