Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Absolutt. Folk i rullestol er ikke vanlige folk. De fortjener særbehandling. Aldri behandle dem som andre folk. Det liker de ikke. De er sarte sjeler som tåler null og niks.

6 år etterpå i hvert fall.

12 Likes

Heh, jeg og noen kompiser pleier å spille brettspill sammen og det er allllltid drittslenging mot den som tapte. Dette blir samme type humor. Man kan bli fornærma, eller man kan le av at man tapte og ikke henge seg opp i tapet.

Selvfølgelig, hvis den eneste interaksjonen man har med noen er å slenge dritt, så er ikke det så hot, man må nesten ha noe mer interaksjon som viser at man tenker at de er likeverdige alle andre.

2 Likes

Skal man på død og liv kommentere andre menneskers lyter? Hadde du digget det hvis du satt i rullestol?

Antonsen har tråkka et godt stykke over streken. Men alle de humanistiske mangfolds-entusiaster som nå roper “kill ham, legg ham død, disseker ham, han har ondskapen i seg”, ja det blir litt vel i overkant.

4 Likes

Han faller for eget grep.

AA og Golden har jo gjort det til deres varemerke å drite ut folk som ikke samme sympatier som dem selv, det være seg politikk, holdninger etc

3 Likes

Nei man “skal ikke det på død og liv.”

Vi trenger ingen komikere i verden som slenger dritt til folk.

Det er best om alle komikere er politisk korrekte i alle situasjoner.

Man kan slenge dritt om onde folk som stemmer på feil politisk parti da, det er greit.

8 Likes

Å kalle en fyr i rullestol for en jævla grønnsak har ikke noe med å være politisk korrekt eller ikke. Da er du bare beint frem et rasshøl

3 Likes

Ja, nå bør NRK stanse videre sendinger av “Nytt på Nytt”.
Det kan jo være noen som tror at alt de sier i det programmet er ment direkte og oppriktig… :crazy_face:

3 Likes

Hvis du slenger dritt til folk som en del av din komiker-rutine, og du unngår å slenge dritt til folk fordi:

  • De er kvinner.
  • De ser utenlandske ut.
  • De har handicap.
  • De er homofile.
  • De er trans…

osv …

Så er det politisk korrekthet.

Det du sier er at man som komiker som er kjent for å være ubehøvlet og røff og slenge dritt om folk IKKE skal finne på å behandle en fan som er handikappet på samme måte som han ville behandlet en annen fan.

Det er veldig 2022.

Du trenger ikke like den formen for humor. Men det å slenge dritt om folk, publikum, og fans, har vært en innarbeidet del av hva mange komikere gjør i evigheter. Så at en komiker som er kjent for en slik type oppførsel gjør det mot en fan som liker han og den typen komedie bør absolutt være innafor.

HVIS han oppfattet det negativt der og da, og som en negativ opplevelse, så burde han selvfølgelig fått en unnskyldning fordi komikeren feiltolket situasjonen.

Men “nå er jeg ikke lenger fan, så nå er jeg veldig såret” er rett og slett patetisk og tullete.

“Vi hadde det veldig moro, for 6 år siden, men siden du nå gjorde noe jeg ikke liker, så er jeg ikke fan, og siden jeg ikke er fan, så fant jeg akkurat ut at jeg egentlig ble veldig såret av den morsomme greia jeg satte pris på for 6 år siden.”

Patetisk.

12 Likes

1 Like

Sånn der sen-skader av egne tanker, og spesielt av å ta det opp med andre som så sier til deg hvor fælt det som har skjedd er, er et problem som gjentar seg på alle plan i dagens samfunn. Er noe herk, og gjør sosialisering mindre tiltrekkende for alle som ikke kan skjule seg bak et offer-kort.

5 Likes

Å lage en sketsj der du fremstiller deg som det stikk motsatte av hva du egentlig mener, er jo en ganske vanlig og kjent metode. Problemet oppstår når publikum ikke oppfatter det.
Generelt sett bør man kanskje avstå fra å prøve seg på slikt dersom man er overstadig beruset på en pub…?
En helt annen sak er når man forsøker å kamuflere sine egentlige holdninger ved å late som om det er en spøk… Som sagt, humor kan være vanskelig.

5 Likes

Ja, huff!

Tenk på alle de som sitter ensom hjemme i frykt for å bli konfrontert med sin elendige oppførsel.

Et skikkelig samfunnsproblem vi må få røsket opp med roten!

1 Like

Tenker ikke vi kan sammenlikne sketsjer og privat omgang. Sketsjer bør alltid kunne gå mye lengre enn hva man kan gjøre med andre mennesker. Men det er jo greit sånn denne situasjonen er. Hun har anmeldt han, retten får bestemme om det var innenfor eller utenfor loven. Han virket jo som en full drittsekk for henne, og det har han unnskyldt. Greit nok tenker jeg.

1 Like

Mange av disse komikerne klager jo over at de stadig opplever forventninger om at de skal være komiker også i private sammenhenger…

Jeg har nå oppdatert mitt “muntre innslag” fra i går morges. Er det blitt morsommere / mindre umorsomt, mer forståelig eller uforståelig ? Aldri godt å vite.

1 Like

Problemet var jo at AA var for full til å forstå at han bare oppførte seg som en idiot er mitt inntrykk. Antar han mente hele greia som bare tull, men som alle vet, det er ikke allllltid det fulle folk er morsomme for de som er edru. :see_no_evil:

6 Likes

Nja, ang. dette så har jeg selv funnet på historier i mitt eget hode lenge etter at noe har skjedd om hvor kjipt noe var og følt hat for en person uten at det egentlig var så ille der og da. Har også opplevd andre komme med sånne tilnærminger både om andre til meg, om meg til andre osv. Så blir plutselig noe man syntes var greit eller litt teit der og da til noe stort lenge etterpå.

Eksempel fra virkeligheten: En jente datet en gutt jeg ikke kjenner. Hun forteller meg at han overser meldingene hennes og ikke svarer på lang tid. Jeg sier det høres kjedelig ut det. Hun sier ja, det er så dårlig gjort. Så sier jeg at han kanskje ikke ser det sånn/mener det sånn. Og hun sier da at ja kanskje han ikke mente det sånn, og de prater om det og ender med å date videre.
Ca. samme situasjon men det var to jenter som snakket sammen, da fikk hun i stedet bekreftelse på hvor jævlig han var som ikke svarte på meldingene hennes med en gang når de datet. Og da rullet det videre til masse drama og piss om og til han, og det ble veldig trist og kjipt for alle parter.

Er den mekanismen jeg snakker om. At man etter en situasjon gjør den verre enn virkeligheten ved å surre det til med andre/seg selv.

3 Likes

Regner med han ikke husker så mye og har det verste fylla-noiaen på lenge :stuck_out_tongue:

3 Likes

Får ikke spøke med folk i rullestol, men dette er greit?

Køss meg i brunøyet lefties.
Humor forbudt fra nå av :no_entry_sign:

8 Likes