Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Tja, framkommelighet i litt større byer blir ikke drevet av biler. Det er rett og slett ikke plass inne i kjernen. Sykkel, elsykler, sparkesykler, trikk, tbane, tog, buss, gangavstand er det som må til. Man kan bygge veier til man blir blå i trynet uten å komme utenom masse kø.

4 Likes

Så du at mens det flyttet ca 40mrd ut (20 mrd med røkke alene), så flyttet det ca 30 mrd inn?

3 Likes

Så det nå. Overraskende.
Er jo hyggelig at noen synes det er verdt millioner i året å bo i Norge.
Har man nok spiller det jo liten rolle, som Tangen. Men for mange er problemet større enn dem selv. De må tappe selskapene slik at andre eiere og ansatte også taper.

2 Likes

Hvordan tror du byene ble “litt større byer”? Byene slutter å vokse når framkommeligheten blir dårlig.

Hva snakker du om Christian? Disse flyttet inn under høyre-regjeringens 8 år. Vi må ha tall fra 2021-2022 ikke tidligere for å se hva resultatet av dagens regjering er.
Fra det jeg kan se i deres oversikt er det kun 2 av topp 25 innflyttere som har kommet i 2021-2022, så hva er regnestykket under Støre?

2 Likes

Og de 2 er på toppen (eller bunnen) av det hele på plass 23 og 25. Så ingen av de topp 20 rikeste tilbakeflytterne siste 10 år har flyttet tilbake under Støre. Kanskje E24-artikkelen kan gi et inntrykk som ikke helt stemmer med dagens virkelighet?

8 Likes

Typisk!

For å betale formuesskatt må man ta ut utbytte som må være mye større enn formuesskatten som skal betales, fordi det også skal betales utbytteskatt. Den samlede eierbeskatningen har økt med over 100% med Støre og dette gjelder bare for norskeide bedrifter. Er det rart vi taper i konkurransen?
Sosialistene dreper melkekua

7 Likes

Ja, det blir ikke lett å satse på melk uten ku…

1 Like

Argh! Skulle ønske slike anbefalinger og råd ble belyst vha av data og tall før de går ut i landets største aviser.

RSV og influensa er jo gamle kjenninger og relativ stor risiko for at Corona slik vi np kjenner den også blir en slik greie.

1 Like

Jeg lurer på hva gjennomsnittlig antall personer per bil i rushtiden inn/ut av Oslo er, det må være langt under 2. Eksempel fra Amsterdam: Se for deg hvor mye plass det hadde tatt dersom annenhver sykkelist i videoen under hadde kjørt hver sin 2000kilos elbil i stedet for en 20kilos sykkel:

3 Likes

Burde kanskje vært i Meme-tråden,- denne mannen er en levende vits. Er det mulig å drite på draget 24/7/365 ?

5 Likes

Det som jeg synes er litt morsomt er at det er mange som klager på at aviser i Norge er venstreorienterte, men dæven som dagens regjering får gjennomgå i omtrent alt av aviser…

Noe jeg synes er fint etter å ha fått med meg hvordan dette fungerer i USA, hvor jeg har mest lyst til å stikke huet nedi sanden.

7 Likes

Heldigvis har vi en 4de statsmakt (media) som fungerer, på tross av at flertallet er røde. Det viser meningsmålinger. Det er svært viktig at media holder politikere i øra. F.eks Aftenposten som jeg håper ikke gir seg i saken om Hadia Tajik. I den saken virker det som om opposisjonen svikter fordi alle partier har svin på skogen. Vi trenger derfor Aftenposten til å løfte saken videre.
Se også Politisk kvarter (NRK i dag kl.0745) - en komedie !

SV skryter av CO2 kutt bl.a på reduserte utslipp fra diesel pga økt mengde biodiesel. Det de ikke regner inn er at ettersom avgiftene senkes går volumet opp slik at utslippene ikke kuttes likevel.
Samtidig skryter SP av at avgiftene senkes på diesel, men ettersom biodiesel er dyrere enn annen diesel senkes ikke prisene på pumpa likevel.
AP er selvsagt enige med begge, dvs en selvmotsigelse.

Muppetshow!

10 Likes

Noen ganger er det ikke mulig å unngå det. Som når hele landet får mye dårligere råd. Når saken er ukjent for folk og man kan legge frem “fakta” som man vil så ser man skjevfordelingen. Det ser vi mye når det gjelder tolkning av statistikk for eksempel. Dette misbruker også politikerne. Så her er det ikke bare journalistene som har noe å gå på.

I debatter på TV ser man det veldig godt, journalistene avbryter Listhaug konstant, mens Støre får tåkeprate i flere minutter uten avbrudd.

5 Likes

7 Likes

Hurdalsplattformen ble snekret sammen ifjor sensommer. Statsbudsjettet for neste år var i hovedtrekk ferdig sommeren i år.
Etter det har norsk og internasjonal økonomi gått på en smell. Spesielt husholdningene.
Det tragiske er at regjeringen ikke er i stand til å kaste om
Fortsatt gjelder medkonjukturspolitikk hvor det skal dras inn kjøpekraft over hele linja, og der økt skatter og avgifter kommer på toppen. Regjeringen seiler etter kartet for fjoråret.

Men lett er det ikke når både inflasjonen er høy og og arbeidsløsheten bortimot rekordlav. Støre står i en vrien skvis.

Støre mente de fattige ville bli veldig fornøyde med 330 kr mer, som i realiteten er et stort kutt pga inflasjon.
Hvor har de funnet denne mannen ? :rofl: :crazy_face: :see_no_evil:

3 Likes


8 Likes

Listhaug kommer litt kjappere til poenget en Støre :rofl: