Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Alt er vist ikke bare god stemning i Washington Post. Hjelper ikke å Jeff som eier når man taper 500k subs.

Lurer på om folk har forlatt dem i hopetall pga ting som dette.

5 Likes

Hadde vært herligt! Jeg venter på at alle dumme påfunn venstresiden har funnet opp for å ta høyresiden slå tilbake på dem selv hardere enn de noen gang hadde forestilt seg. Først da kan vi sette oss ned og lage noen rettferdige kjørelinjer. Før det vil ikke venstresiden sette seg ved bordet.

5 Likes

Problemet med poltikken er at mange av konsekvensene kommer i neste regjeringsperiode. Så det blir nok en del som neste regjering får skylden for. Konkurser både privat og for bedrifter kommer framover. Er ganske skeptisk til om folket vil omfavne nye regjeringer når de ser at det meste blir som før uansett. Kommer til å ta lang tid å omgjøre skadene av Støre-regjeringen. Håper det blir Høyre i 8 nye år, så de kan få det private næringslivet på beina igjen.

Og ja, fullt klar over at ikke alle sliter, men mener her de bransjene som går til h. nå. Spesielt strømintensiv produksjon, varehandel, næringseiendom osv. Politiske rådgiver-bransjen kan gjerne få en del innstramninger, for de er ræva for landet.

8 Likes

Snakker du om USA? Må nesten beklage på forskudd der, det ser ut til å være på vei utforbakke med begge sider.

De ekstra kablene til Tyskland og England f.eks., tok en liten stund fra de ble vedtatt til de fucket oss. (Sverige er forresten årsaken til de sinnsyke prisene nå, men sånn må det nesten være).

2 Likes

Ja de er et godt eksempel. Her forledet “ekspertene” politikerne :confused: Men burde vært gjort noe med det da det ble klart.

1 Like

Den forklaringen er litt for enkel. For det manglet virkelig ikke på advarsler.
Men ekspertene (les kraftbransjen) har definitivt sin del av ansvaret. Regnestykkene forutsatte en ideell normaltilstand, selvfølgelig uten krig, uten klimaendringer, men også uten alt av konflikter, streiker, uhell, ulykker, men med en forutsetning om at alle europeiske land til enhver tid fører en energipolitikk som kun tar hensyn til det europeiske fellesskapets beste.

De fleste vil skjønne det absurde i å knytte strømprisen fra vår ekstremt billige og fornybare vannkraft til alt av kraftproduserende kilder rundt om i Europa - dyre som billige.

Det overveldende stortingsflertallet lot seg lokke av drømmen om en enda rikere stat og enda mer fornøyde EU-ledere.
Så endte det med et fattigere folk og den største kjøpekraftinndragelsen i moderne tid.
Når det drar seg til, ender det som vanlig med vanlige folks utur.

I tillegg går planene om de mange titusener av arbeidsplasser landet rundt som skulle erstatte oljen, og som var basert på billig norsk strøm, ja de går rett i bøtta.

At folk er rykende forbanna nå, er i alle fall et sunnhetstegn, samtidig som det også bidrar til kroppsvarmen.
Problemet er at høyresiden har ingen annen løsning på hvordan vi igjen skal få råderett over selve livsnerven i landet. De har ikke en gang noe ønske om det.
Jeg mistenker at mange av våre politikere ville solgt bestemora si, gitt at markedsprisen kjennes riktig.

10 Likes

Du snakker stadig om begge sider og like gale og sånn. Jeg vet ikke om du ikke kjenner det amerikanske mediebildet særlig godt eller om du er så farget av dine politiske meninger at du blir blind for urettferdigheten. For det er en veldig stor feilfremstilling å fremstille det som om det er to like sider som er like galne. Det er mye mye mye større skjevhet mot de conservative og til fordel for de venstre radikale. Hadde ting vært like galt så hadde alt vært helt ok for min del. Men det er ikke det. Det er heller ikke det i Norge.

Amerikansk woke politikk har allerede infiltrert Bufdir eller norsk barnevern. Så det kommer mer og mer av dette til Norge også. Bare et spørsmål om tid før norske woke aktivister har importert enda mer av galskapen.

https://ny.bufdir.no/likestilling/lhbtiq-ordlista/

Men ja, jeg snakker mest om USA. At venstresiden tør å kjøre denne linjen her fordi de får noen kortsiktige gevinster nå er helt utrolig og vitner om null IQ.

Når pengemakten på høyresiden får benytte seg av de samme virkemidlene, som å la det nye FBI en gang i fremtiden kjøre kampanjer mot demokratiske folkevalgte eller kjøpe opp alle mediene og kjøre fullt falsk propaganda i alle kanaler som går til republikansk fordel eller kjører impeachements med hjelp av CIA mot nye demokratiske stjerner, ja da skal vi se pipa får en ny lyd.

Det er jo bare et tidsspørsmål før de rikeste i USA tar kontroll over det de vil bare for å spare skatt. Alt det andre, som å diktere hva som skal stå i mediene, er bare en bonus de får på kjøpet. Og jeg tipper det da blir virkemidler de aldri trodde de ville få kontroll over, men spillereglene som tillot det ble laget av demokratene for kortsiktige gevinster de innkasserer nå.

5 Likes

Tjah, jeg har sett på noen klipp fra f.eks. vår gode venn Tucker Carlsson for å få et innblikk i en av de mest populære medieskikkelsene på høyresiden i USA.

1 Like

“. Det er mye mye mye større skjevhet mot de conservative og til fordel for de venstre radikale. Hadde ting vært like galt så hadde alt vært helt ok for min del. Men det er ikke det. Det er heller ikke det i Norge.”
Er det sikkert at det er tilfellet? hvorfor?

Noen klipp betyr ikke at det er likt. Hallo!

Hører du kommer trekkende med den logikken der om at det er først og fremst demokratiske-vennlige nyhetsmedier som blir sett på, men det synes jeg er veldig rart når 45-50% stemmer republikansk.

2 Likes

Først må du vite hvilke medier som betyr noe og hvilkes som ikke gjør det. Så må du se på hvilke medier som når ut nasjonalt og hvilke som er regionale. Det er bare de langt ute på venstre siden som ikke ser dette, om de følger med på det da.

Du har noen store og noen små. Av de store er det kun Fox på høyre siden. På venstre siden har du NBC, CNN, MSNBC, New York Times, Washington post, the Guardian, politico etc etc…

Har FBI radiet noen demokrater? Har CIA laget drittpakker om noen demokrater i nyere historie? Ble noen av de som oppildnet til vold under black lives matter voldsbølgen blitt konfrontert av noen av de nevnte mediene etterpå slik som Trump ble? Trump sa tross alt at han definitivt ikke ønsket voldelige demonstrasjoner, men fredelige. Maxine Waters oppfordret til å brenne ned byer.

4 Likes

Kanskje noen av demokratene vil ha virkelige nyheter. Hadde jeg stemt demokratisk og bodd i USA så kunne ikke jeg sett på de mediene der uansett. Det finnes faktisk folk som vil ha nyheter, ikke heiarop fra en firkantet ropert.

Her ser du at dette tas tak i nå. Så republikanerne kommer til ha det jeg sier her som sin høyeste prioritet nå de neste 4 årene minimum. Dette er en filmet pressekonferanse om dette temaet som ble holdt for en mnd siden.

FBI er det første de vil se på.

Ok, her er det for mange tråder på gang til at det er håp om konsolidering.

På den ene siden så har vi de som lager falske rapporter og betaler vitner for å lyve bare for å lage drittpakker mot Trump. Altså dikte opp ting som ikke er sant og presentere det som sannheten i alle kanaler.

På den andre siden har man en stor og noen små aktører (trolig utelatt fra redaktørforeninger osv) som forsøker å få resten av mediene til å snakke om beviselige sannheter som Hunter Bidens laptop. De dikter ikke opp drittpakker. De vil bare få frem nyheter.

Jeg får opp bilder av engler og demoner. Av gandalf og sauroman. Får opp bilder av mannen foran tanks på den Himmelske fredsplass mot den kinesiske stat.

1 Like

Alt er fake news! Jeg mener private selskaper eier nesten 100% av mediene i verden. Uavhengige nyhetskilder blir presentert som gale og konspirasjoner. Nyheter og narrativer som presenteres er fordi noen har interesse for at verden skal samles om ett standpunkt og mene “noe bestemt om noe” . Krigen i Ukraina, russerne er de onde, USA og Nato de gode? Om ikke USA hadde vært den rike og sterke onkelen over dammen som kommer løpende når vi trenger hjelp, hvordan ville vi sett på de? Se historisk på det og hvilke narrativer de har skapt opp gjennom for å ta land som er en “trussel” for resten av verden. Alt handler om egeninteresser, det finnes ingen som tenker på andre enn seg selv i maktposisjon, og virkemidlene som tas i bruk har alltid vært så ekstreme og mye verre enn det folk flest tror er mulig. Kun for å styrke sin egen posisjon for mer makt. Når det er slik fra toppen, så gjennomsyrer det alt helt ned på individnivå, syk syk verden som begynner å ligne mer og mer på dystopiske fremtider fremstilt i filmer som Elysium eller The Hunger Games for å nevne ett par.

3 Likes

Ganske utrolig at vi på dette forum får oppleve deltakere som kjøper løgnene til Trump og Republikanere…

6 Likes

De også, alt er løgn og cover ups fra alle leire :slightly_smiling_face:

Hvilke løgner er det?

Du kommer bare med løse påstander uten belegg.