Det er litt interessant hvordan Russland sitt angrep på Ukraina nå i 2022 har endret min egen oppfatning av hva som er viktig. Og hvordan Brexit har endret synet mitt der. Jeg tenker dette er organisasjoner som trengs, men at de må jobbes med fra innsiden, ikke fra utsiden. For min del, så er jeg rimelig sikker på at det er en varig endring. Det har nok også gjort at jeg vil søke mer mot sentrum ved neste valg enn jeg var ved dette valget.
Som med alle organisasjoner, så har både NATO, EU, FN osv gode og dårlige sider.
Sånn angående norsk politikk, så satt jeg å hørte på radioen på vei hjem fra skitur i dag og de snakket om at det er en markant økning i de som søker sosialhjelp. Det får meg til å tenke at de godt kunne gitt en økt strømstøtte for de første kwt og mindre støtte for de siste kwt. Strømregningen er nå på ca det dobbelte av det som har vært vanlig. Dette får garantert flere rett over på sosialhjelp. Man får jo sosialhjelp hvis man går gjennom byråkratiet, men jeg er jo litt der at det burde vært unødvendig. Det hele er jo også innrettet så dust at hvis en støtte går opp, så går gjerne en annen ned. Det hadde vært bedre å bare løse det der problemet er, på strømregningen.