Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

ja…for det er jo fordel å ha et sted å bo :man_shrugging: :man_facepalming: :exploding_head:

7 Likes

Det kan bli spennende NRK debatter av dette.

6 Likes

Slik skattesystemet er i dag med formuesskatt må man enten flykte til Sveits, drikke opp pengene eller kjøpe en dyrere bolig.
Selv Sverige skjønte dette for mange år siden og fjernet hele dritten.

Jeg håper virkelig dagens ungdom har som mål å skaffe seg mer enn 1,7 mill i løpet av livet. I så fall bør de stemme på andre enn tomsingene som styrer nå som vil rane dem hvis de klarer det.

7 Likes

Dette er kopiert rett fra linken til Evilfreud:

any type of cross-posting to our platform is not in violation of this policy, even from the prohibited sites listed above.

Skatteutvalget ble nedsatt av regjeringen Solberg, og leverer bare et forslag som politikerne som vanlig kappes om å ta avstand fra.
Dramatiske endringer er nær umulig uten at det får uønskede følger. Tror vi kan puste med magen.

3 Likes

Vi får se hva de med lange neser velger å gjøre :wink:
Edit:

Ingen arveavgift

Geir Pollestad (Sp) roser utvalget for å ha vært modige på mange områder, og for å foreslå omfattende omlegginger i dagens skattesystem.

– Så er det mange forslag utvalget kommer med som ikke vil se dagens lys. Men flere forslag kommer sikkert til å bli realisert. Regjeringen er i gang med flere av tiltakene som foreslås, både på grunnrente og exit-skatt.

Som nevnt ønsker ikke Pollestad å bruke dagen på å avlive forslag. Moms og arveavgift kan han likevel helt utelukke at vil bli vurdert i inneværende stortingsperiode.

1 Like

Det er ikke det jeg skriver heller.

Av alle ting jeg trodde vi ikke hadde behov for å endre. så var vist dette viktig for noen.

2 Likes

Må innrømme at det er ikke alltid så lett å tolke dine innlegg og vite når du er ironisk og/eller sarkastisk, og når man skal ta deg bokstavelig.
Personlig er jeg for å kun skattelegge inntekt en gang… Har jeg klart å legge til side noe overskudd av mine inntekter etter å ha betalt min skatt og mine avgifter gjennom livet, så synes jeg det er greit å kunne hjelpe mine barn et stykke på veien, uten at staten skal ha enda en bit.

10 Likes

Ikke noe å bry seg om.

9 Likes

Ser for meg Tinderprofiler med pris på. Dette kan endelig utjevne inntektsgapet i Norge.

Logisk. Men vi bør gå videre og avskaffe kjønn totalt. Da fikser vi samtidig kjønnsdiskriminering kvinnehat mannshat homofobi transfobi kvoteringer lønnsforskjeller og tullete diskusjoner om menn kan være lesbiske. Bare fjern disse utdaterte begrepene uten relevans først som sist. I likestillingens navn.

9 Likes

Er du seriøs eller er du ikke seriøs nå?

Jeg klarer ikke engasjere meg i at andre er hverken transer eller mange andre ting. Det må man få lov til å være om man plent vil det.

MEN hadde jeg en vakker dag om 20 år fått barnebarn som “må få lov å finne ut av sitt eget kjønn selv” og fikk navn som “Myrull” og “Multe” og andre til nå ukjente og derfor kjønnsløse navn så må jeg si at jeg hadde blitt like forvirret som barna må bli.

5 Likes

Tenker vi rett og slett må ha en non-binary LGBTQ++ andel i alle bedriftsstyrer først.

2 Likes

Dere, skal vi ta tilbake kristendommen eller? Var kanskje ikke så verst når man tenker seg litt om?

9 Likes

Vi har gode begreper som feminine og maskuline trekk. Føl deg som du vil men hvorfor lage lover og regler og statistikk om noe så gammeldags og utdatert som kjønn? Enkel logikk for enkle sjeler som meg. Når begreper ikke lenger kan defineres kan de fjernes. Og så slipper man sport med kvinner og sport med menn. Idrett hvor mennesker konkurrerer må da være rettferdig…

1 Like

Kjønn er SÅ 1900-tall.
Med et eneste kjønn, som vi for ordens skyld kunne kalle Mennesket, ville alt vært så mye enklere.
Tenk f.eks på idrett - rubel og bit i en klasse. Besparelser over hele linja.

2 Likes

Hva med opparbeidete særrettigheter da? Som at kvinner i enkelte land må ha sjåfør eller at jenter tilogmed slipper skole når de har mensen?

Neida - selfølgelig bare tull fra min side. Så så. Dette er ikke særrettigheter det er diskriminering - som forsåvidt er to sider av samme sak.

1 Like

Alle som ikke gjør som oss er tilbakestående siden Norge vet best men samtidig like gode fordi alle kulturer er likeverdige og ingen vet bedre enn andre.

4 Likes