Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Jeg må jo si jeg har litt sansen for tiltaket. :see_no_evil:

Er jo litt sprøtt at Texas skal ta hele byrden med immigranter og asylsøkere.

2 Likes

Det du skriver her jo et prakteksempel på hvorfor legitim kritikk som det @h3nk1 limte inn har problemer med å bli tatt seriøst.

3 Likes

Heh, husker du mente dette var tilfellet for en tid tilbake, jeg skulle sjekke tallene fordi jeg mente du tok feil og endte opp med å være enig med deg. :crazy_face:

… Jeg husker ikke om det var nøyaktig denne aldersgruppen dog.

Litt rart at sannhet og fakta har problemer med å bli tatt seriøst.

Hva sier det om måten media og myndigheter har operert på de siste to årene?

1 Like

Joa, det var dessverre det - dvs. unge voksne.

1 Like

Av og til kan man like norsk politikk.

4 Likes

Får så vond smak i munnen atte faen… Tenk dere det. Du mister kona di som er forsørger for familien pga en vaksine som ikke var nødvendig.
Attpåtil får han og barna kun 2 lusne mill i erstatning??!!!??

3 Likes

Håper det, etter min mening bør helseministeren tre av, toppsjefer i helseforetakene som har pushet vaksiner til yngre (også dem under 18), ledere i mediehus osv bør også vurdere stillinger. De har stått sammen om dette og hjernevasket befolkningen, ikke minst mange her inne på Tekinvestor.

8 Likes

Det som trigget meg var når man skulle innføre vaksinepass. Helt hinsides idiotisk.

Husker jeg gikk gjennom populasjonsdata per år fra SSB for å finne ut reell risiko fordi ingen myndigheter eller medier gadd å informere folk, og de var rimelig nærme eller drev med faktisk bevisst villedning rundt temaet.

9 Likes

Dette kan bety at 1,5 millioner nordmenn har vaksinert seg på feil beslutningsgrunnlag | Subjekt

At et minimagasin som subjekt.no ikke får informasjonen de søker er ikke bevis på at det ikke finnes, men det er heller ikke bevis for det motsatte.

1 Like

Husker oversikten på VG. Hvor antall smittede var delt opp i kolonner på hvert 10 år.

Men antall døde var nesten det samme, bortsett at alt fra 0-40 år var i samme kolonne, pga så få dødsfall.

Så man da på antall smittede opp mot antall dødsfall var det så sinnsyk utslag når man passerte 60 åra. Antall smittede var sky-high desto lenger ned man kom. Men antall døde var nesten ikke eksisterende.

3 Likes

Jeg mener VG lagde en fantastisk flott oversikt hvor du kunne sjekke risikoen din, ut fra alder osv.

De publiserte den ca dagen etter at regjeringen opphevet tiltak osv.

Jeg er konspiratorisk nok til å mene at de nok hadde den klar før, men valgte å avvente lansering fordi de var bevisst sitt “samfunnsansvar” - dvs, påvirke folk til å være forsiktige og vaksinere seg på linje med regjeringens linje, kontra å informere folk om virkeligheten.

Eller så kan man tro det var tilfeldig, selvfølgelig.

Tiltak fjernet 12. februar, 14. februar publiserer VG det man faktisk hadde trengt - og etterspurte - hele året før.

Min konklusjon er: fuck de jævla faens propagandamediene som skjulte informasjonen for oss. Det er akkurat denne typen informasjon som man burde ha fokusert på - og endret og oppdatert - under hele pandemien.

Andre kan kanskje konkludere med at det var tilfeldig. Bare å synse som man vil.

Min holdning er at man visste veldig godt at det var rimelig ufarlig for unge mennesker lenge før man begynte å informere befolkningen om det.

Jeg tror både offentlige myndigheter og medier, stort sett, hadde fokus på den informasjonen som ga ønsket resultat - flest mulig vaksinerte, så minst mulig press på samfunnet - i stedet for den informasjonen som var mest mulig korrekt.

Skal sies at det var verre i mange andre land.

Frankrike sa vel offentlig at deres strategi var å tvinge uvaksinerte til å vaksinere seg, og gjøre livet deres så ubehagelig som mulig.

13 Likes

https://www.armstrongeconomics.com/world-news/corruption/dr-robert-malone-v-wef/

1 Like

En ting er sikkert: pandemien har vist meg en gang for alle at jeg skal ta nyheter med en klype salt, spesielt når flertallet av medier skriver om dem.

Jeg er også blitt mindre skeptisk til konspirasjonsteoretikere, rett og slett fordi det er så åpenbart samarbeid mellom myndigheter og medier (med eller uten god grunn).

Men jeg tror fortsatt ikke at reptiler står bak all verdens urett (som noen hardbarka konspirasjonsteoretikere tror :sweat_smile:)!

10 Likes

Det sykeste er at mange steder opprettholdes tiltakene fremdeles. Selv om erfaringen fra alle land som for lengst har opphevet tiltakene viser at det er helt 100 % unødvendig.

Hvis ikke det viser at det var uvitenskapelig tull og tøys basert på hysteri fra dag 1, så vet ikke jeg.

Det er trist at det var umulig å ha en rasjonell og faktabasert debatt om dette da det stod på.

7 Likes

Selv i dag blir man sensurert hvis man legger inn memes om korona i memes-tråden.

3 Likes

Er man konspirasjons teoretiker så tror man selvsagt på de fleste teorier :stuck_out_tongue_winking_eye::laughing:

Hvem er det som forsøker å “stjele” valg igjen? :stuck_out_tongue: Enorm økning i antall forkastede stemmer i første valg i Texas med ny valglov – NRK Urix – Utenriksnyheter og -dokumentarer

2 Likes

Hyperinflasjon i Tyrkia …økonomisk kollaps i Sri Lanka…og nå Peru…hva skjer fremover tro? :thinking:

1 Like

Snakkes a :face_vomiting: :face_vomiting:

Bare 8 år igjen av 2020 da, hva mer kan gå galt? :sweat_smile:

6 Likes