Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Føles litt rart ja, å se republikanere støtte Russland. Men det har jo vært en prosess dit. Har alltid tenkt på republikanere som de som var mest anti-Russland i USA fram til Trump.

Jaggu mye rart man skal lese.

1 Like

Pga av all den falske infoen som kom fra mediene og demokratene om Russland/Trump i 4 år så tipper jeg det er mange republikanere som ikke engang tror det foregår noen krig i Ukraina. De stoler ikke på noe lengre. Det er slik det blir. De støtter ikke Russland, det blir feil. Men de støtter ikke Ukraina heller.

Ye +at det har holdt på siden folket ble løyet til om Irak-krigen, bankene overlevde finanskrisen uten synlige straffer, Obama som lovet store endringer men ikke fikk til i nærheten av lovnaden, og de som hadde det kjipt i år 2000 har de samme og mange verre problemer nå. Samtidig som politikerne og toppen er rikere enn før og har mer synlig frihet for loven med mye annet. Mye å være sur for i USA, og det er vel noe av grunnen til at populismen får såpass oppslutning. Vet ikke hvordan man løser det uten mer samarbeid mellom partiene.

1 Like

Har ikke omtrent alt av Ukraina saker som har vært oppe blitt stemt gjennom nesten enstemmig av både republikanerne og demokrater? Bl.a. Lend lease (som gir mye makt til presidenten)

De stemmer på en måte, men reagerer på en annen. Det er mange forskjellige republikanere som har gått ut mot både zelenski som person og pengebruken som skjer. Det er høyst aktuelt der borte akkurat nå. Det er bare det at nrk lukker øynene for det de vil.

2 Likes

Også stemmer de aller fleste republikanerne gjennom forslagene som kommer opp. Type 80-100%.

Sååå, da er det kanskje folk som ikke er valgt inn som er negative?

1 Like

Ja jeg er ikke i tvil om det. Forpliktelser går foran. Men du ser jo tonen de tar. Jeg snakker om prominente republikanere.

Hvilke prominente republikanere er det som har gått ut mot både Zelenskyj som person og pengebruken som skjer?

Lett å se at dere to ikke følger med på politikken der borte. Dette er tema over alt siste 24 timer. Ref diskusjonen om alle som ikke reiste seg eller klappet for zelenski i kongressen i går f.eks. Eller Fox news/twitter on fire siste 24 timer.

Jeg følger godt med, men var nysgjerrig på hvem disse prominente republikanerne var, og tenke du hadde noen navn å by på.

Masa

1 Like

Det var som jeg tenkte; vi har nok litt ulik oppfatning av definisjonen prominente Republikanere.

2 Likes

Pussig, for jeg leste faktisk den før jeg svarte, men så ikke at den sa så mye mer en linken fra Fox.

image

Republikanerne som er imot ytterligere støtte vet de er i mindretall, så de fleste møter ikke opp en gang. Når 1/3 av republikansk side av kongressen velger å bli hjemme under et statsbesøk som hele verden følger er det åpenbart at Morti har et poeng. Det er en utpreget holdning at det holder med støtte til Ukr nå. De har ikke flertall, men USA er ikke enstemt.

2 Likes

La oss flytte ukraina diskusjonen til ukraina tråden.

Er da absolutt ingen som har påstått den er enstemmig, men påstanden om at det er en utpreget holdning som sier at det holder med støtte til Ukraina nå motbeviser du jo selv med linken din som sier:

"Støtte til Ukraina er en av få politiske saker det er stor tverrpolitisk enighet om i Kongressen.

  • Den republikanske partiledelsen og topprepublikanerne i de to forsvarskomiteene i Kongressen, er sterkt pro-militæret og pro-Ukraina. Det er den mest hardbarkede Trump-fløyen som motsetter seg mer Ukraina-støtte, i alle fall i dagens omfang. Men disse er i klart mindretall, og har en generell, nihilistisk «riv-ned-alt»-holdning. Mye av det de gjør er rent performativt, sier Mjelde."
1 Like

Noen folk følger ikke med og er bare ute etter å bråke. Så nå blokkerte jeg bare han i 1 mnd.

Jeg svarte Christian som trodde dette dreide seg om folk som ikke var valgt inn. Men jeg svarte prominente. Som in valgte.

Ellers ord som “mange forskjellige republikanere”. At noen skal vri det om til noe jeg ikke har sagt i det hele tatt gidder jeg ikke mer. Første blokkeringen min ever, og det av noen som følger forumreglene. Er bare så irriterende.

Hovedpoenget var at dette er en stor politisk sak nå. Og det bør være udiskutabelt.

3 Likes

Det stemmer ikke! Christian snakker om folk som er valgt inn, Om du ikke tror meg så les hva han skriver. Det er INGEN, jeg gjentar INGEN, som stemmer over saker om de ikke er valgt inn!

Så må du gjerne slå opp ordet prominente, slik at vi unngår at bruken misforståes, men siden du har blokkert meg så lener jeg meg tilbake, og vil ikke gjøre annet enn å gløtte på solhatten de neste 30 dagene.

3 Likes

Til en viss grad enig, men tenkt meg litt om. Våre synspunkter om amerikanske politikere og deres standpunkt rundt støtten til Ukraina vil ikke passe i den tråden.

1 Like