Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Ukraina-tråden er 99% irrelevant operasjonelt krigspjatt og det er helt meningsløst å ha en saklig diskusjon der.

4 Likes

Jeg er forsåvidt enig i at USA sin politikk godt kan holdes her. :see_no_evil:

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

8 Likes

https://www.dn.no/havbruk/leroy-seafood/salmar/lakseskatt/lakseselskapene-permitterer-langt-farre-enn-varslet/2-1-1379796

En interessant utvikling :see_no_evil:

1 Like

Forstemmende (og ikke overraskende).

5 Likes

Like greit det er på vei ut av batteriene. Tesla bruker det bare i 50% av bilene sine.

1 Like

Godt skrevet.

I dagens politiske virkelighet er jeg blitt en caffe latte-drikkende profittjeger fra Oslo-overklassen | DN

5 Likes

Verdens ledere as :clap:

1 Like

A post was merged into an existing topic: Covid Innsidetråd

Vel verdt å lese. Håper virkelig de har funnet noen læringspunkter.

Tok ferie i seks uker da Kabul falt – NRK Dokumentar

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

5 Likes

Veldig mye fornuftig av Hauge her. (betalingsmur!)

– Jeg driter i hva folk mener | Finansavisen

Hauge er ikke dum. Han skjønner at det lønner seg å være nære de store pengene, og det skal pumpes myyye statlige subsidier inn i grønn ulønnsom næring fremover.

3 Likes

Velger å kalle dette gode nyheter selv om det er kontroversielt i mange miljøer.

Disse landene satser på kjernekraft igjen – NRK Urix – Utenriksnyheter og -dokumentarer

1 Like

Interessant lesning. Skulle kanskje vært i Russland/Ukraina-tråden.

Asbjørn Svarstad, Russland | Russisk toppspion tatt i Berlin (nettavisen.no)

:thinking:

Pølsemaker, pølsemaker, hvor har du gjort av deg?

Vi har levert veldig mye av det vi gikk til valg på, som mer omfordelende politikk, å styrke velferden og rydde opp i arbeidslivet. Men når strømprisene går opp og boliglånet og maten blir dyrere tror jeg det blir ganske altoverskyggende for folk. Og det forstår jeg veldig godt, sier Stenseng.

– Kommer det nye grep for å møte strømpriskrisa og fattigdomskrisa fra regjeringen i vinter?

– Vi har fullt fokus på at vi må levere løsninger på krisa, også på kort sikt.
Vi har allerede levert på forsyningssikkerhet, og fastprisavtalene skal bli bedre sånn at bedriftene skal kunne gå over på det. Og det viktigste er å trygge folk på at strømstøtta skal vare så lenge krisa varer, sier Stenseng

:joy::joy::joy:

Levert en stor gigantisk :poop: har dere gjort, søppel parti. Levert på forsyningsikkerhet?? For et populistisk utsagn… :man_facepalming:

Hverken vil eller klarer å se seg selv i døra.
For en elendig ledelse, ikke rart velgerne flykter fra dette makkverket av et parti.

Null lyspunkter så langt i 2022, 2023 blir nok ikke noe bedre fra våre eminente politikere.

Dette skal vi klare sammen sier Jonas.
Tror samtlige strekker ut en lang finger til det sitatet enn på smilebåndet.
Norges mest elendige statsminister.

7 Likes

Siden vi snakker en del om kriminaliteten i Oslo når det ser kjipt ut, tenkte jeg det kunne være litt hyggelig å se at mye er på bedringens vei :slight_smile:
image
image

Ikke alt går bedre da :frowning:
image
image
220215-anmeldt-kriminalitet-i-oslo-pd-2021.pdf (politiet.no)

Det fattige kveget flykter til Høyre, for om mulig å bli ennå fattigere,hukommelsen er særdeles kort.

2 Likes