Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Så lenge USA styrer Rødts utenrikspolitikk ved at det USA er for, er Rødt mot og vice versa, må det jo bli sånn enkelte ganger at en uskyldig tredjepart som Ukraina havner under bussen.

4 Likes

Veldig morsom statistikk som sammenfaller veldig korrekt med min erfaring. Artig at det er sånn i et bredere perspektiv enn bare der jeg jobber. :stuck_out_tongue:

1 Like

Blir dette gravlagt i Amerikansk media eller blir det Trump behandling? :sweat_smile:

6 Likes

Legger merke til at Høgestøl ikke vil spekulere i hvilke papirer det er, men skynder seg med å legge til at det er forskjell på hvilke graderinger dokumentene kan ha og at vi ikke vet hva de dreier seg om. Når Trump ble raidet spekulerte hun i om de kunne inneholde atomvåpen dokumenter.

Vet ikke hvorfor VG i det hele tatt skriver om dette. Tror de at noen vil tro de likebehandler? De har jo holdt tett om det meste i 6 år. Men nå ser de vel at Biden er svak og prøver å fremstille seg som at de dekker saken. Hvis de dekket saken burde de skrevet denne saken på mandag da det ble kjent at de første dokumentene ble funnet. Måtte liksom runde to med før de gadd.

8 Likes

Dukket opp i nyhetene i USA natt til tirsdag norsk tid. VG skrev om det på tirsdag. De kunne vanskelig ha skrevet om det tidligere.

1 Like

Har vært masse innslag om dette på CNN siden tidlig mandag kveld amerikansk tid.

3 Likes

“Sak” i dette tilfellet kommer vel an på øynene som ser. En konsekvens av Mueller-rapporten er jo at en sittende president ikke kan tiltales for forbrytelser eller fremstilles for noen rett, så uansett hva som måtte dukke opp av informasjon så ender det i ingenting. Den største forskjellen nå og trump/maralago-dokumentene er at biden sier han vil samarbeide med myndighetene for å komme til bunns i hva som kan ha skjedd, mens trump etterforskes for å ha forsøkt å hindre myndighetene.

4 Likes

Er Norge noe bedre på korrupsjon enn Italia?

Hva med næringsminister Vestre som selger dyre møbler til staten?

bilde

11 Likes

Trump sa også at han samarbeidet med myndighetene. Så det er helt likt faktisk. Absolutt alle presidenter har hatt hemmelige dokumenter med seg hjem i strid med regelverket. Trump er den eneste som er blitt raidet. De hadde hatt en 6 mnd lang dialog om hvilke dokumenter etc. på det tidspunktet. Biden har vel hatt sine i opp mot 10 år.

5 Likes

OK. Men advokatene til trump har kranglet i retten de siste 4 mdr med jus.dept. om hvilke dokumenter som kan undersøkes og hvorfor.

3 Likes

Og så? Det kan være taktiske grunner til det. Jo nærmere evt rettslige saker kommer president valget jo bedre for Trump. Han tenker vel at all oppmerksomhet er bra.

1 Like

Du mente at trump samarbeidet.

3 Likes

Det er ikke noe jeg sier. Justisdepartementet har selv uttalt det. Det var inntrykket til alle involverte på det tidspunktet, at alle samarbeidet bra. Inkludert på Trump sin side. Det var mye dialog og advokaten til Trump var med. Hun unge dama. De ansatte i det hvite hus som hadde pakket sammen og “house staff” ved Mar a lago hadde dialog om hva de hadde pakket hvor etc. Plutselig var det noen som fikk en ordre.

2 Likes

image

WEF møtet trenger 5000 soldater for å passe på, innser de selv at det de driver med kan skape missnøye?

6 Likes

Fuck den gjengen der… Orwellian nightmarefuel :cold_face:

Hva er forskjellen for EU om vi har en egen innenlandspris eller om vi har samme pris som for eksport og så kompenserer innenlandsmarkedet med strømstøtte?
Men det finnes uansett et alternativ til toprismodell: Staten kan gi mye bredere og bedre strømstøtte ( dvs refusjon) slik at det tilsvarer en egen innenlandspris, men da for alle strømkunder i Norge. Deretter selger vi kun strøm som er til overs når det er aktuelt, slik at det blir strømutveksling i praksis og ikke eksport.

6 Likes

100 % refusjon på alt over 35 øre, da har vel strømselskapene en avanse på tregangern ca, med en produksjonskost på 12 øre, som er nevnt flere ganger.
Og dropp den meningsløse planen om å elektrifisere sokkelen.
Så kan de selge eventuell overskuddsstrøm til utlandet når det er kapasitet til det.

7 Likes

Det virker å være en utbredt misforståelse om at det koster 12 øre å produsere strøm. Så utbredt at man kan mistenke at det er noen som bevisst har ønsket, og fortsatt ønsker, å villede folk med denne feilaktige påstanden.

Hva med din påstand da, som du kommer med uten å underbygge mer enn jeg gjorde? :sweat_smile:
Det har stått i avisartikler at kostnadene er/har vært 12 øre, om det er rett eller ikke skal jeg ikke være bombesikker på.

2 Likes

Jeg påstår det er feil, men siden det er du som påstår det så er det vel opp til deg å bevise at du har rett, og ikke opp til meg å bevise at du har feil :wink: