Har tillit til at Forsvarssjefen rydder opp i dette mølet. Håper jeg ikke blir skuffet.
Skummet bare gjennom, men fant ikke info om elefanten i rommet: Nemlig statlig ansattes svært sterke stillingsvern.
Jeg leste det som at flere hendelser rundt ansatte, som normalt ville ført til avskjed på grått papir, ble “belønnet” med gunstige sluttavtaler.
Ja, og det er det som sannsynligvis er unyansert.
Usikker på hva du mener?
begynner søppelet å lukte,trengs det å kastes,…da blir 40 poser i året for lite!
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Heldigvis kan du kjøpe rull med plastposer til søppela på butikken ;D
Hva er da vitsen med «max 40 i butikken» ?
Søppelposer på rull er mye tynnere og inneholder mye mindre plast.
Den artikkelen er bare surr, overskriften og temaet i artikkelen sier lite om hvordan det står til med reservene.
– Dette høres kanskje mye ut, men fordi Norge selger omtrent 11 milliarder kubikkmeter gass per måned,
Ifølge Oljedirektoratets sider er det igjen 685 milliarder kubikkmeter gass på Troll-feltet, og 106 milliarder kubikkmeter gass på Ormen Lange.
Så, bare fra disse to feltene, så har vi 6 år igjen med produksjon.
Det finnes også en kategori av funn som er under utbygging, planlegging eller som vurderes. Disse utgjør 190 milliarder Sm3. Av disse er 19 milliarder fat Sm3 besluttet og godkjent for utvinning.
Så et år til ekstra her.
Med dagens funntakt, så blir dette et større problem om 7-8 år mao. Med tanke på at aktiviteten har økt vesentlig i løpet av 2022, så er dette mest sannsynlig ikke et problem.
Han forteller at det som er igjen av nyere funn til å produsere, ikke holder til mer enn omtrent to års eksport til Europa.
Av funn gjort de siste årene er omtrent 110 millirader Sm3 igjen å produsere.
« TV 2 har kontaktet finansdepartementet for et kommentar, som henviser videre til Per Martin Sandtrøen, stortingsrepresentant for Senterpartiet og medlem av finanskomiteen.
Han sier til TV 2 at det ikke vil være aktuelt å redusere skatten for sekundærbolig.
– Den skatten har vi for å ta vare på velferdsstaten. Vi ønsker en politikk som skal gi mindre sosiale forskjeller, og denne skatten er noe som bidrar til å finansiere fellesskapet i Norge.»
Skjønner ikke idiotene at utleiere ikke leier ut for moro, men for penger?
Det er leietagerne som må betale de økte leieprisene.
Med økt skatt på utleie blir det mindre tilbud.
Vi styres av komplette idioter !
Ja, men hva er egentlig poenget med den informasjonen, hvorfor teller ikke funn gjort tidligere?
Det skjønner du vel…
Klippet de misbruker på 3:45 er blitt misbrukt mye for å si at politiet slapp dem inn. Om du finner hele klippet og andre vinkler ser du at folkemengden allerede er bak det gjerdet, og politiet der er omringet, så å holde dem tilbake der hjalp ingenting, da de allerede var forbi på sidene. Menmen, bare fortsett å fortell Tuckers versjoner, så konspirasjonene kan fortsette… Jeg sier ikke at ingen av politiet ble med i folkemengden, det aner jeg ikke. De fleste som gikk inn der hadde jobber, så man kan jo trekke fram de som hadde offentlige jobber for å late som de var leid inn. Kanskje det bare var så enkelt som at de ble dratt med i mob-mentaliteten? Det overraskende synes jeg er at politiet ikke eskalerte mer, veldig proft gjort å ikke reagere med fight-instinkt. Hadde trodd amerikansk politi ville vært mer voldelige, men folkemengden var vel for stor.
Og dette er folk som indirekte er med å bestemme strømprisen i Norge (nedtegning av atomkraft etc)
Tyskland har nå 3 aktive atomreaktorer, som de iflg planen skal skru av i april 2023. De skrudde av 3 stk nylig. Hvis de skrur av de tre siste, så blir det noe sånt som 30-45 TWh årlig, eller 2-3x Norges årlige overskudd av strøm.
Fyrer opp med kull da.
Konklusjonen min er at med naboer som dette, så nytter det ikke samme hva vi bygger ut av kraft hvis den så bare renner over til Tyskland. Her må det noe avtaleverk på plass som ikke er der i dag.
Hvis du vil se vinklinger om januar 6 som er tatt med politisk slagside så kan du bare slå på hvilken som helst MSM kanal. Ingenting unikt ved Fox der i gården.
Jeg så i CNN sine live sendinger at de viste det samme. Politi åpnet dørene og slapp dem inn. Det ble diskutert på CNN live. Nå derimot er det ikke mulig å finne de bildene lengre.