Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Han forteller at det som er igjen av nyere funn til å produsere, ikke holder til mer enn omtrent to års eksport til Europa.

Av funn gjort de siste årene er omtrent 110 millirader Sm3 igjen å produsere.

« TV 2 har kontaktet finansdepartementet for et kommentar, som henviser videre til Per Martin Sandtrøen, stortingsrepresentant for Senterpartiet og medlem av finanskomiteen.

Han sier til TV 2 at det ikke vil være aktuelt å redusere skatten for sekundærbolig.

– Den skatten har vi for å ta vare på velferdsstaten. Vi ønsker en politikk som skal gi mindre sosiale forskjeller, og denne skatten er noe som bidrar til å finansiere fellesskapet i Norge.»

Skjønner ikke idiotene at utleiere ikke leier ut for moro, men for penger?
Det er leietagerne som må betale de økte leieprisene.
Med økt skatt på utleie blir det mindre tilbud.
Vi styres av komplette idioter !

9 Likes

Ja, men hva er egentlig poenget med den informasjonen, hvorfor teller ikke funn gjort tidligere? :stuck_out_tongue:

Det skjønner du vel…

Klippet de misbruker på 3:45 er blitt misbrukt mye for å si at politiet slapp dem inn. Om du finner hele klippet og andre vinkler ser du at folkemengden allerede er bak det gjerdet, og politiet der er omringet, så å holde dem tilbake der hjalp ingenting, da de allerede var forbi på sidene. Menmen, bare fortsett å fortell Tuckers versjoner, så konspirasjonene kan fortsette… Jeg sier ikke at ingen av politiet ble med i folkemengden, det aner jeg ikke. De fleste som gikk inn der hadde jobber, så man kan jo trekke fram de som hadde offentlige jobber for å late som de var leid inn. Kanskje det bare var så enkelt som at de ble dratt med i mob-mentaliteten? Det overraskende synes jeg er at politiet ikke eskalerte mer, veldig proft gjort å ikke reagere med fight-instinkt. Hadde trodd amerikansk politi ville vært mer voldelige, men folkemengden var vel for stor.

3 Likes

Og dette er folk som indirekte er med å bestemme strømprisen i Norge :astonished:(nedtegning av atomkraft etc)

2 Likes

Tyskland har nå 3 aktive atomreaktorer, som de iflg planen skal skru av i april 2023. De skrudde av 3 stk nylig. Hvis de skrur av de tre siste, så blir det noe sånt som 30-45 TWh årlig, eller 2-3x Norges årlige overskudd av strøm.

Fyrer opp med kull da.

Konklusjonen min er at med naboer som dette, så nytter det ikke samme hva vi bygger ut av kraft hvis den så bare renner over til Tyskland. Her må det noe avtaleverk på plass som ikke er der i dag.

15 Likes

Hvis du vil se vinklinger om januar 6 som er tatt med politisk slagside så kan du bare slå på hvilken som helst MSM kanal. Ingenting unikt ved Fox der i gården.

Jeg så i CNN sine live sendinger at de viste det samme. Politi åpnet dørene og slapp dem inn. Det ble diskutert på CNN live. Nå derimot er det ikke mulig å finne de bildene lengre.

1 Like

Eller vi kan bygge ut atomkraft og bli et skinnende symbol på at uansett egenproduksjon og grønne alternativ er det eneste løsning de neste 100 år :slight_smile: Hadde vært kult! Mange ser til Norge som et eksempel på hvordan et moderne samfunn bør drives, og andre ser på oss som en stor hykler som eksporterer olje, utslipp og søppel for å holde oss rike. Vi bør i det minste ha en ansvarlig overgang til ny energiproduksjon. Som pluss på toppen kan vi eksportere masse grønn strøm fra atomkraftverk og bli rikere av det, samtidig som vi sikrer tilgang på billig kraft i Norge uten utslipp. Så kan vi etter hvert selge atomkraftverk, i stedet for bare olje og fisk. Jeg sier ja til masse utenlandskabler, så lenge det står et atomkraftverk i Norge i den ene enden og genererer enorme verdier for samfunnet, og samtidig gir Europa det de måtte ønske av strøm. Når alternativet er kull og gass finnes det ikke argumenter mot atomkraft i et klima og miljø perspektiv. Mitt håp er at vi skal få satt opp et anlegg her de neste 50 årene. Vi har masse gode lokasjoner med sikker grunn rundt Oslofjorden:

image

8 Likes

Alle viser nok det verste de kan finne ja, Destiny pleier å ha greie takes, hva tenker du om vinklingen hans her? Er fra over 1 år siden da. New Police Footage And The Best Breakdown Of How Trump Supporters Took US Capitol - YouTube

1 Like

Denne treffer spikeren på hodet med tanke på regulering av narkotika. Forbud gir fri flyt av narkotika og gjør ingenting for å forebygge bruk, samtidig er det en gigantisk gavepakke til organiserte kriminelle:

8 Likes

Det er vel to sannsynlige forklaringer:
Enten ble dette gjort av politifolk som støttet mobben, eller så var det noen som gjorde det fordi de innså at de måtte for å berge sitt eget liv.
Jeg kan ikke fatte at du hele tiden leter etter formildende omstendigheter for Trump og hans mobb!

4 Likes

Dersom forbrukere og industri skal få billig strøm med denne løsningen, så fordrer det at vi først dekker Europas underskudd. Dette fordi din modell vil føre til lik pris i Norge og Europa i overskuelig fremtid.
Og da må man stille seg spørsmålet, er det riktig at vi skal ta den risiko som uansett ligger i atomkraft, på vegne av resten av Europa? Jeg tenker på lagringsproblematikk av atomavfall og faren for ulykker og krig (ref. Ukraina)

1 Like

Først og fremst, er det riktig at vi som et lite land med svært lite folk som har bygget atomkraftverk skal gjøre det nå?

1 Like

Nope. Det fordrer ikke at vi dekker Europas underskudd, det fordrer at Europa dekker Europas underskudd, altså at krigen løses de neste 5-10 årene(avhengig av politikerne) før et atomkraftverk ville vært ferdig og/eller at strøm-produksjonen økes nok der i perioden. Vi kan med et pennestrøk skille det norske og utenlandske markedet, villigheten til politikerne i å motsette seg EUs ønsker er det som står i veien for forskjellig pris i inn og utland.

Vi har “lik pris i Norge og Europa” i dag. Om vi bygger atomkraftverk kommer ikke det til å endre prisen. Jeg snakker om å utnytte situasjonen, ikke endre den. Det er opp til politikerne om de vil endre den.

Risikoen du sikter til i atomkraft er feil. Her trenger du å oppdateres, gjør det helst selv. Kort oppsummert:

Lagringsproblematikken er løst for lenge siden. Har dokumentert det tidligere i tråden, orker ikke igjen. Ref. f.eks. Finnlands løsning, som har god kapasitet for å ta imot avfall i lang tid framover. Kan også bygge egen basert på deres prinsipp.

Faren for ulykker og krig er også ikke relevant. Ulykker skjer ikke i Oslofjorden, da vær, vind og risiko for jordskjelv/flodbølger er helt innenfor tilsvarende 0-risk, samt at tilgangen på vann er garantert sammenliknet med f.eks. elve-anlegg som de har i Frankrike. Skal vi snakke om marginal-risikoer må alle oljeplatformer fjernes i dag pga. risikoen de representerer, som er gigantisk i forhold til et atomkraftverks risiko.

6 Likes

Så sant som det er sagt, Nettavisen har de eneste journalistene som går igjennom ting i sømmene med tall, utregninger, figurer og tabeller.

Det er fakta.

Leste et innlegg av Jonas Gahr Støre i papirutgaven av Aftenposten det han ettergikk Jan Kjærstad.
De eneste tallene i det innlegget, bortsett fra at Norges gassandel til Europa er 40%, var årstall.

Det er sannhet.

Joe Biden sa det perfekt, «truths are more important than facts».

Når man presenter sannheter trenger man selvsagt ikke fakta, ferdig snakka.

6 Likes

Der fikk du deg en rapportering og en blokkering. Ha en fin dag!

Jeg så noen minutter, men når man ikke en gang forsøker å være bittelitt objektiv så ser jeg ikke poenget ditt med den videoen og slo av. Han er jo en demokrat som hater republikanere og gjentar alle stereotypiske floskler på nytt.

Med den forutsetningen så blir jo saken en ganske annen! Så langt har jo regjerningen påstått at det ikke er mulig uten at jeg synes vi har gode grunner til å tro på dagens regjering ut fra slike påstander…
Jeg er personlig relativt positiv til atomkraft . Er enig i at forholdene i Norge gir et godt grunnlag, men det er selvsagt uansett ikke totalt uten risiko. I slike tilfelle legger man til grunn beregninger mellom sannsynlighet og konsekvens. Har du lav sannsynlighet men med enorme konsekvenser om ulykken likevel skjer, så kan risiko likevel bli vurdert som stor. Det er i en slik sammenheng man må kalkulere mellom det å dekke eget behov, eller å bygge ut mye mer for å tjene mest mulig på eksport. Jeg synes det er et litt vanskelig spørsmål.

1 Like

Nå har faktisk AOC være ute å krevd at man graver mer i politifolkene som fjernet sperringer og åpnet dørene.

Så at mange bare fulgte på er faktisk korrekt. Flere av de som ble siktet er også løslatt fordi man hadde dårlig sak da dørene ble åpnet og sperringer fjernet.

1 Like