Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Denne idiotiske koranbrenningen ble jo en stor seier for Russland. Nå kommer jo ikke Tyrkia til godkjenne Sveriges Nato-søknad…

Teppeselgeren sier så, vi får se.

2 Likes

Ubetinget suksess.

1 Like

Hvilken asset?

Den asseten som kommer ut av stikkontakten i veggen du ønsker å stikke gaffelen i når du får regningen.

bilde

10 Likes

Det var jævelig kaldt her på lørdagen, -22 omtrent hele døgnet, så gikk 154kwt. Det er med varmepumpe som vel kuttet forbruket med rundt 48 kwt. :see_no_evil:

1 Like

Go woke, go broke.

8 Likes
2 Likes

Ja, her nord gjør jeg det.

1 Like
3 Likes

Er det ikke dette vi har fått de forpulte utenlandskablene for?
Nei stemmer det, kun eksport og liten utveksling.
Er eksport av strøm med i denne utregningen hos Statnett?

Sirkus regjering, gjeng med klovner og judaspakk :clown_face::face_with_symbols_over_mouth:

Hvem i sin ville forstandelse vil starte noe som helst i Norge?

Det er amatører som styrer oss, jfr ACER-avtalen, EØS, invitere Taliban på besøk, Follobanen, Fornebubanen, vannforsyning i Oslo, skattlegge rikfolk så de flytter ut, strømstøtte som lurer oss, helsetjenesten, sykehus, pleie og omsorg. Listen er laaaaang.

19 Likes

Er jo det som er problemet med venstresiden. De har ikke kalkulatoren med, så veldig mye av det de foreslår og gjør blir feil medisin fordi de rett og slett ikke regner riktig. Intensjonene er ofte gode, men løsningene er som regel helt på jordet, og det er løsningene vi må leve med. Om det er løgn eller idioti har lite å si for oss som tar konsekvensen.

6 Likes

Skjønte ikke helt den kommentaren.
Kraftoverskudd generelt bør vi jo ha helt uavhengig av utenlandskabler og ikke. Og utbyggingen bør jo definitivt samordnes mye bedre da jo mange ting må på plass for at man skal få en helthetlig løsning som faktisk dekker alle behov.
Ekstremt enig i denne:
“– Vi trenger en plan fra regjeringen med klare mål for ny kraftproduksjon, nettutvikling og energieffektivisering frem og 2030 og videre, samt hvilke politiske tiltak som kreves for å lykkes.”

Jeg vil vel ha med kraftlagring (feks. pumpekraft) som et punkt også da jeg tror det vil bli viktig å kunne lagre overskuddskraft når det feks. blåser som mest.

2 Likes

Heh, som om ikke høyresiden har problemer med kalkulatoren :crazy_face:

3 Likes

Men det krever naturinngrep, man må jo bygge rør for pumpeanleggene. Hvis det blir seriøse planer om dette så kommer vi garantert til å høre fra samer og/eller naturvernsorganisasjoner at disse rørene er til hinder for lemen i parringssesongen, eller liknende argumenter.

Vi hadde nettopp åtte år med høyre-regjering, det er vanskelig å legge skylda på venstresida alene. Langsiktig planlegging i energipolitikken har manglet lenge.

8 Likes

Mange som motsetter seg alle former for naturinngrep, bortsett fra når de selv skal bygge seg hytte selvsagt.
Pumpekraft skal kunne bygges uten veldig store inngrep og de vil jo måtte ligge i et område hvor det allerede er gjort større inngrep. Greit å ta hensyn men tror vel ikke man skal legge seg på en linje hvor det må være null motstand for at ting skal kunne gjennomføres.

3 Likes

Du missforstår. Dette er resultatet av langsiktig planlegging. Det er jobbet aktivt FOR disse kablene og dette scenarioet i MANGE år.

https://www.norli.no/boker/skjonnlitteratur/krimboker/mafiela

Denne boken tok opp temaet i 2016. Dette er villet og ønsket politikk.

11 Likes

Mulig ordleggingen “God langsiktig energiplanlegging har manglet” ville truffet bedre. Jeg er helt enig i at dette nok er villet politikk fra noen ja, men jeg tror det er mye uvitenhet og nyttige idioter også.

4 Likes

tøffe tider i :uk:

3 Likes