Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Men ingen av disse “fagfolkene med sentral rolle i etterforskningen” sier noe om USA, som jeg tolket som at det var underforstått at var din konklusjon at stod bak handlingen - i og med at du spør meg om jeg kan liste opp fagfolk fra etterforskningen som mener noe annet etter at du viser til at Hersch (med en enslig anonym kilde) og en tidligere polsk utenriksminister sier det er USA (og Norge)?
Det eneste jeg leser ut av dette er tysk riksadvokat ikke har indikasjoner på at det er russland (har han noen indikasjoner på noe i det hele tatt?) og at Sverige og Dk ikke vil dele noe fra etterforskningen per nå (siden de ikke kan konkludere noe?)

4 Likes

Deilig sur melk :upside_down_face:

Merksnodig hvor få views disse videoene fra dette intervjuet har :man_shrugging:

2 Likes

Jeg håper virkelig at folk husker med neste valg at gribbene har bare forsynt seg selv.

Flere inkasso saker.
Flere hos kirkebymisjon og blåkors.
Flere eldre som bare ser sine pensjoner fordufte.
Flere sykehus som ikke har penger til personell og utstyr.
Flere riker som har støttet grunder miljø flytter ut og tar med seg mange års arbeid.
Flere elderhjem som måtte set ned varmen pga sky high strømpris.
Flere ungdomsforegninger som ikke hadde penger til å forsette pga mistet støtte.
Dette er triste triste saker, den bortskjemte Kari og Ole har mistet sosial ansvar for de som trenger det mest. :broken_heart:

4 Likes

Altså, Biden sitt svar alene kan høres ut som en ting. Scholtz sier rett etterpå at de står sammen med sine allierte her. Ikke noe behov for å sprenge noe.

3 Likes

Veien videre?

2 Likes

Bra regjeringen har fokus på det viktigste - mer avgifter :slight_smile:

5 Likes

Lurer på hvorfor det ikke går an å antyde at Russland ikke sprengte sin egen Nordstream-ledning (som de har betalt for og har mest glede av selv), UTEN å bli kalt Putinist.
Er det virkelig helt utenkelig at USA kommer styrket ut med en sprengt ledning, økt lng-salg til Europa og svekket Tyskland osv?

6 Likes

Kast Støre til ulvene, og la en person med Norges vel og ve i mente ta føringen.

Hele Norge skriker etter dette.
Kun AP politikere/rævslikkere som synes Jonas gjør en god jobb.

8 Likes

Tipper det jobbes steinhardt med å finne ny jobb til Støre så han kan gå med æren i behold, heh.

At ikke russerne tenkte på å kutte strømkabelen til Europa :face_with_raised_eyebrow:

1 Like

Hvorfor skulle de det??

Har aldri vært stor fan av Giske men har sympati for mannen etter den råtne «metoo»-håndteringen og maktkampen i AP. Kan ikke være lett å forsvare seg for anonyme udokumenterte påstander som visstnok skjedde for 15 år siden og som kollegaene siterer til avisene som igjen blåser opp som «fakta». (Men, han har sikkert ufin ved flere anledninger sånn som alle andre i fylla)

6 Likes

Ikke det jeg påstod. Mitt poeng er at det mest sannsynlig var USA som sto bak ugjerningen, av informasjonen man har nå.

Fra November:

“During the crime scene investigations that were carried out on-site in the Baltic Sea, extensive seizures were made and the area has been carefully documented. Analyzes that have now been carried out show traces of explosives on several of the foreign objects that were found. The advanced analysis work continues to be able to draw safer conclusions about the incident,” Ljungqvist stated.

According to the Swedes, several seizures have been made, including foreign items, and explosive residue was identified on a number of the seized and analyzed foreign items."

Så har det gått 3 måneder siden den tid, så jeg antar at svenskene nå vet ca. hvem det var. Hvis det var noen indikasjoner som pekte på Russland, tatt i betrakning svenskenes diplomatiske forhold til russerne, så hadde man allerede sett dem legge skylden på Putin. Men det har altså ikke skjedd.

Da bør du lese denne, som tar en grundig gjennomgang av disse påstandene, og konkluderer med en solid debunk!

# Blowing Holes in Seymour Hersh’s Pipe Dream

Tro om dette skulle kunne kombineres med induktiv lading innebygd i veitraseene. Hadde jo vært genialt om det var skalerbart og lønnsomt.

Lener meg ikke så mye på rapporten til Hersh uansett. Om han tar feil eller ikke, kan gå begge veier.

Angående artikkelen du linket til…

In regards to Seymour Hersh’s past, both his time as a Pulitzer Price winning journalist in the 1970s and his recent factually incorrect takes on the Syria gas attacks (…)"

Næh, lesingen stoppet opp for meg der :stuck_out_tongue: Om forfatteren fortsatt er stuck i OPCW/Bellingcat løgnen fra 2017/18 sier jo litt om hans journalistikk og analytiske/kritiske evner.

2 Likes
3 Likes

Han skriver

Back in Washington, planners knew they had to go to Norway :smiling_imp:

“They hated the Russians :fu: :ru:, and the Norwegian navy was full of superb sailors and divers who had generations of experience in highly profitable deep-sea oil and gas exploration,” the source said. They also could be trusted to keep the mission secret. (The Norwegians may have had other interests as well. The destruction of Nord Stream—if the Americans could pull it off—would allow Norway to sell vastly more of its own natural gas to Europe.) :money_with_wings:

Sometime in March, a few members of the team flew to Norway to meet with the Norwegian Secret Service and Navy. One of the key questions was where exactly in the Baltic Sea was the best place to plant the explosives.

The Norwegian navy was quick to find the right spot :smiling_imp:

The Norwegians were key to solving other hurdles. The Russian navy was known to possess surveillance technology capable of spotting, and triggering, underwater mines. The American explosive devices needed to be camouflaged in a way that would make them appear to the Russian system as part of the natural background—something that required adapting to the specific salinity of the water.

The Norwegians had a fix. :smiling_imp:

divers, who, operating from a Norwegian Alta class mine hunter, would dive with a mixture of oxygen, nitrogen and helium streaming from their tanks, and plant shaped C4 charges on the four pipelines with concrete protective covers. It would be tedious, time consuming and dangerous work :muscle:

Today, the supreme commander of NATO is Jens Stoltenberg, a committed anti-communist, who served as Norway’s prime minister for eight years before moving to his high NATO post, with American backing, in 2014. He was a hardliner on all things Putin and Russia who had cooperated with the American intelligence community since the Vietnam War. He has been trusted completely since.

“He is the glove that fits the American hand,” the source said. :smiling_imp:

Jævlig fett!! :muscle: :star_struck: :star_struck: men, dessverre, lite troverdig etter min mening.

7 Likes

Legger man til at Stoltenberg var 16 år når krigen i Vietnam stanset, og at han fra starten i AUF var natomostander, så øker ikke akkurat troverdigheten.

1 Like

Utover at jeg på et overordnet plan har null tro på at Russland selv stod bak, så har jeg ingen aksjer i om Hersh er spot-on eller ikke. Det får vi (trolig) aldri vite.

Derimot er der herlig å se hvordan den fjerde statsmakt fremstiller (eller tier stille om) saken. Er det noen som har spredd feilinformasjon, konspirasjoner og ren løgn (gjerne basert på navnløse kilder) som har ledet til alt dra krig (Irak) eller annen faenskap, så er det media selv.

At de rosemaler en av verdens viktigste journalister slik de gjør med Hersh fordi han skriver noe som går imot akseptert narrativ, er like påfallende som at de gir faen i Assange. Det er ingen kredibilitet igjen. Null.

2 Likes