Skjønner godt at tvilerne tviler mer når logikk basert på fakta presenteres uten slagside…
Om ikke man er litt interessert i signifikant overdødelighet i flere land, så er man for investert i et narrativ. Hvilken “logikk” er det du savner? Man har hatt et knippe historiske år med tiltak og intervensjon aldri sett maken til.
Bare innen kreftdiagnostikk og behandling tyder alt på at mørketallene og følgene av disse årene er brutale.
Men whatever, det var sikkert omikron. Spar oss for fordumming.
Du må gjerne snakke om at andre har et narrativ, og at de løper ærender for legemiddelindustrien og gud vet hvem. Spørsmålet du bør stille deg selv er om dette narrative speiler deg selv, eller om du er helt upåvirket av de som står for den vitenskapelige tilnærmingen.
Hva er problemet ditt? Skal man ikke undersøke hva overdødeligheten skyldes?
Du projiserer jo hardere enn en projektor. Du kommer til torgs med “tvilerne” når alt man gjør er en helt basal observasjon av noe man ikke vet svaret på. Og som det er påfallende lite diskusjon rundt (hittil). Det er ingenting “vitenskapelig” tilnærming annet enn enn å ettergå fenomenet.
Hva i alle dager er det ved mine innlegg som får deg til å lure på det?
Hva med dette?
Er du uenig i den logikken som følger av den observerte vitenskapen så langt?
Og hva er den? Sitter du med fasit før den foreligger for et fenomen man ikke vet hva skyldes?
Fasit sier at vaksinene beskytter folk mot alvorlig sykdom og død. Det er vitenskapelig bevist.
At det sitter noen nisser på forumet hos derimot.no og andre fjolseforum som hevder å ha knekt en kode som sier at det er en liten klikk av verdens rikeste mennesker som styrer verden får være så.
Man velger selv hvem og hva man velger å tro på, og man blir det man velger å tro på.
Hvem er det DU diskuterer med og om hva? Vi snakker om observert signifikant overdødelighet i nærsagt alle land med robust offentlig statistikk.
An estimated 9.4 million (march 2022) screening tests that normally would have taken place in the United States in 2020 didn’t happen. These missed screenings, many experts worry, could potentially lead to cancers being diagnosed at a more advanced stage and, ultimately, to more people dying from cancer.
Ta kvelden. Kanskje det kan skyldes ting som dette. Ingen snakker om vaksinene isolert sett. Det sagt, så kan hverken du eller andre fehoder utelukke at massevaksinasjonen er én variabel som ligger bak fenomentet.
Men det vet man altså ikke. Skal jeg spekulere skyldes det fortrinnsvis andre senfølger av den totale pakken av tiltak og belastninger.
Jeg tror dette sitter langt inne for folk. Mye skjedde i panikk og i unntakstilstand, folk var redde. Nå i ettertid vil nok en del prøve “å se en annen vei”, helt eller delvis ubevisst. Mange lot seg rive med og hoppet på en voldsom polarisering og hetsekampanje mtp vaksine.
Det er veldig lite fokus på å finne årsaker til overdødelighet i dag som påpekt her og det skyldes nok mye sterke kapitalkrefter, politikere som snur hodet en annen vei og folk som rett og slett ikke vil vite.
Det er liten grunn til at dødeligheten blant yngre folk skal være høyere nå pga nedstengingen, det er generelt lite kreft og sykdom i lavere aldersgrupper. Selvmord og slikt kan bidra, men da mest i 2020 og 2021.
Og polariseringen fortsetter i dag med en gruppe som hevder at alt som dør er pga vaksinene, mens andre nekter for at vaksinene har forårsaket skader som ikke viruset ville gjort…
Skulle gjerne sett en studie på død blant yngre ift vaksinasjonsstatus og tidligere covid-smitte. Kanskje herjer corona mer med kroppen selv i et relativt mildt sykdomsforløp og gir skader på organer som siden bringer elendighet.
Siden det som du sier koker ned til at du spekulerer så er det vel ikke større grunn til å bruke tid på å diskutere.
Signifikant overdødelighet = ikke verdt å diskutere, roger.
Synes denne artikkelen dekker dette bra?
Ja, flott! Artikkelen er også full av forbehold, som den nødvendigvis må være. Så får man tro det følges opp ytterligere. Det er uunngåelig (store) mørketall assosiert med andre følger av pandemihåndteringen.
Får ikke redigert mer, men denne er jo skrevet som respons av professor Jarle Aarstad:
Folkehelseinstituttnotatet hevder videre at overdødelighet i 2022 kan relateres til covid-assosierte dødsfall. Uten å gå inn i en kausalitetsdiskusjon vil jeg imidlertid minne om at europeisk overdødelighet vedvarte i 2022 tross nedgang i covid-assosierte dødsfall.
De 1700 dødsfallene som ble borte fra influensa og de ekstra fra covid-19 dekker veldig mye av avviket? Høyst håndfast.
Se ovenfor. Det lille jeg har har lest av foreliggende artikler og publikasjoner på overdødelighet tegner et mye mer sammensatt bilde enn det jeg opplever at dere ikke ønsker at skal diskuteres.
Merkelig at det ikke er noen overdødlighet i Norge blant folk under 60 år når det er det i England både for aldersgruppen 25-49 år og for 50-64 år.
Helsevesenet i UK er i ferd med å kollapse. Jeg familie (tanter, onkler, tremeninger) og helsevesenet har blitt så underbemannet de siste årene at du ikke får behandlingen du skal ha i tide. At det gir ekstra dødsfall som ikke burde ha vært der overrasker meg ikke i det minste. Jeg hadde en tante som hadde noe som kunne ha vært en blodpropp, det tok 12 timer fra hun ringte inn før det kom ambulanse å hentet henne.