Gift med Lan. Og i min bok blant topp tre usympatiske r*sshøl i Norge.
Edit:
Ser han har hoppet fra SV til MDG.
Gift med Lan. Og i min bok blant topp tre usympatiske r*sshøl i Norge.
Edit:
Ser han har hoppet fra SV til MDG.
Hvem andre er på den listen din?
Trædal er sleivete ja. FRP type personlighet i den grønne politikken vil jeg si.
Det kan variere litt av dagsform og tema, men Trædal er fast inventar.
Nå har vel høyresiden i USA også beveget seg ganske mye til høyre så at denne (humoristiske) tegneserien stemmer med empirien er ikke sikkert. Hvordan høyresiden i USA ikke har tatt avstand fra de fascistiske strømningene i partiet er vel spesielt bekymringsverdig. Vi får se hvordan etterspillet av 6. januar stormingen av kongressen utspiller seg, men det hadde vært fint å se at viljen til å styrke demokratiet i USA var sterkere.
Han kan heller ikke regne med andre ord
Er så jævlig irriterende at de tror bompenger endrer adferd.
Stemmer for en glassdome rundt Osloland.
Har sagt det før, bygg mur rundt Oslo, la Oslo KUN leve på egne inntekter, og se om kloremerkene er fra folk som vil inn eller ut.
La distrikter leve av egne inntekter og ikke pengeoverføring fra statskassa og bygdefolket vil komme krypende og be om unnskyldning.
… for vi lever alle av oljepengene.
Distriktene består av folk som jobber bl.a i oljeindustrien, oppdrett, fiskeri og så videre, som er med på å fylle statskassen.
Håper ikke din holdning til “bygdefolket” som lever av overføringer fra statskassen er representativt for folk flest, selv om folks generelle uvitenhet om bl.a eget land aldri slutter å overraske.
Det er f.eks lenge siden Finnmark var et “minusfylke” som ikke produserte nok til fellesskapet, selv om altfor mange enda tror det er sånn.
Tror min holdning til bygdefjotter bør sees som en sarkastisk respons til innlegg rett over
Saken er at Norge smøres helt enormt av oljerikdommen, og har blitt gjort det siden ca 1986, og hvis man tror at folk som bor på sted A eller B er årsak til at vi eier oljen, så er man rimelig dum.
"Vi på bygda er så flotte fantastiske folk, det er vi som skaper den ordentlige rikdommen fordi… "
Man kan diskutere hvor mye rikdom man “skaper” når man er ett lite land, med liten populasjon, med enorme naturressurser, og det er utnyttelse av naturressursene som gir rikdommen.
Det Norge har fått til er at det er staten som tjener pengene, ikke bare private bedrifter.
Norge har vært flinke når det gjelder olje og gass men det samme gjelder vel ikke fiskerinæringen? Store trålere som fanger opp alt og ødelegger havbunnen i samme slengen kunne godt betalt litt mer avgifter til fellesskapet.
Han er ikke så rent lite hårsår.
Figuren i dette svaret er langt mer informativ, men jeg tror det har skjedd mye på høyresiden siden 2017. Jeg synes også vurderingen til paulg er noe enkel.
Forholdsvis mange republikanere er blitt veldig liberale. På tide å bytte parti? De pynter i alle fall på gjennomsnittet for toppen som har flyttet seg like mye som den blå toppen.
Kommer også noe an på saken.
Homofilt ekteskap er en ting til og med ett flertall av republikanere støtter nå, men sist jeg leste noe om abort så mener jeg at de knapt har rikket seg - og kanskje fått enda mer motstand enn før.
Sterk kost. Kan du utdype hvorfor han er blant topp 3?
Nå blir det bra!
USA og EU innfører parallelt sannhetministerium som skal sensurere all form for “misinformasjon” og “hatprat”.
Så nå blir det slutt på å komme med kritiske spørsmål til f.eks. covid-håndtering og klimapolitikk. Og selvfølgelig krigen i Ukraina. Alt for innbyggernes beste så klart. Ignorance is strenght.
Orwell tar 360 backflip i graven når han ser utviklingen. Er akkurat som TPTB har ekstremt dårlig tid og forsøker å nå ønsket end-state så raskt som overhodet mulig.
Ja, det føles som at det er noe som akselererer i gal retning.
Tenk å skrive noe slikt vrøvl på et forum for økonomi/finans:
Kan ikke har vært så lenge siden Når det er sagt - who cares. Sist jeg sjekket var Norge et fritt, selvstendig, udelelig og uavhendelig rike. Hverken Vedum eller andre kan cherry-picke.