Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Politikk 2

Han er politiker i MDG?

1 Like

Gift med Lan. Og i min bok blant topp tre usympatiske r*sshĂžl i Norge.

Edit:

Ser han har hoppet fra SV til MDG.

4 Likes

Hvem andre er pÄ den listen din?

TrĂŠdal er sleivete ja. FRP type personlighet i den grĂžnne politikken vil jeg si.

Det kan variere litt av dagsform og tema, men TrĂŠdal er fast inventar.

1 Like

NÄ har vel hÞyresiden i USA ogsÄ beveget seg ganske mye til hÞyre sÄ at denne (humoristiske) tegneserien stemmer med empirien er ikke sikkert. Hvordan hÞyresiden i USA ikke har tatt avstand fra de fascistiske strÞmningene i partiet er vel spesielt bekymringsverdig. Vi fÄr se hvordan etterspillet av 6. januar stormingen av kongressen utspiller seg, men det hadde vÊrt fint Ä se at viljen til Ä styrke demokratiet i USA var sterkere.

8 Likes

Han kan heller ikke regne med andre ord :+1:
Er sÄ jÊvlig irriterende at de tror bompenger endrer adferd.
Stemmer for en glassdome rundt Osloland.

2 Likes

Har sagt det fÞr, bygg mur rundt Oslo, la Oslo KUN leve pÄ egne inntekter, og se om kloremerkene er fra folk som vil inn eller ut. :sweat_smile:

6 Likes

La distrikter leve av egne inntekter og ikke pengeoverfĂžring fra statskassa og bygdefolket vil komme krypende og be om unnskyldning.


 for vi lever alle av oljepengene.

6 Likes

Distriktene bestÄr av folk som jobber bl.a i oljeindustrien, oppdrett, fiskeri og sÄ videre, som er med pÄ Ä fylle statskassen.
HĂ„per ikke din holdning til “bygdefolket” som lever av overfĂžringer fra statskassen er representativt for folk flest, selv om folks generelle uvitenhet om bl.a eget land aldri slutter Ă„ overraske.
Det er f.eks lenge siden Finnmark var et “minusfylke” som ikke produserte nok til fellesskapet, selv om altfor mange enda tror det er sĂ„nn.

1 Like

Tror min holdning til bygdefjotter bĂžr sees som en sarkastisk respons til innlegg rett over :slight_smile:

Saken er at Norge smÞres helt enormt av oljerikdommen, og har blitt gjort det siden ca 1986, og hvis man tror at folk som bor pÄ sted A eller B er Ärsak til at vi eier oljen, sÄ er man rimelig dum.

"Vi pÄ bygda er sÄ flotte fantastiske folk, det er vi som skaper den ordentlige rikdommen fordi
 "

Man kan diskutere hvor mye rikdom man “skaper” nĂ„r man er ett lite land, med liten populasjon, med enorme naturressurser, og det er utnyttelse av naturressursene som gir rikdommen.

3 Likes

Det Norge har fÄtt til er at det er staten som tjener pengene, ikke bare private bedrifter.

3 Likes

Norge har vÊrt flinke nÄr det gjelder olje og gass men det samme gjelder vel ikke fiskerinÊringen? Store trÄlere som fanger opp alt og Þdelegger havbunnen i samme slengen kunne godt betalt litt mer avgifter til fellesskapet.

3 Likes

Han er ikke sÄ rent lite hÄrsÄr.

Figuren i dette svaret er langt mer informativ, men jeg tror det har skjedd mye pÄ hÞyresiden siden 2017. Jeg synes ogsÄ vurderingen til paulg er noe enkel.

Forholdsvis mange republikanere er blitt veldig liberale. PÄ tide Ä bytte parti? De pynter i alle fall pÄ gjennomsnittet for toppen som har flyttet seg like mye som den blÄ toppen.

Kommer ogsÄ noe an pÄ saken.

Homofilt ekteskap er en ting til og med ett flertall av republikanere stÞtter nÄ, men sist jeg leste noe om abort sÄ mener jeg at de knapt har rikket seg - og kanskje fÄtt enda mer motstand enn fÞr.

Sterk kost. Kan du utdype hvorfor han er blant topp 3?

NĂ„ blir det bra!

USA og EU innfþrer parallelt sannhetministerium som skal sensurere all form for “misinformasjon” og “hatprat”.

SÄ nÄ blir det slutt pÄ Ä komme med kritiske spÞrsmÄl til f.eks. covid-hÄndtering og klimapolitikk. Og selvfÞlgelig krigen i Ukraina. Alt for innbyggernes beste sÄ klart. Ignorance is strenght.

3 Likes

Orwell tar 360 backflip i graven nÄr han ser utviklingen. Er akkurat som TPTB har ekstremt dÄrlig tid og forsÞker Ä nÄ Þnsket end-state sÄ raskt som overhodet mulig.

3 Likes

Ja, det fĂžles som at det er noe som akselererer i gal retning.

2 Likes

Tenk Ä skrive noe slikt vrÞvl pÄ et forum for Þkonomi/finans:

Kan ikke har vÊrt sÄ lenge siden :wink: NÄr det er sagt - who cares. Sist jeg sjekket var Norge et fritt, selvstendig, udelelig og uavhendelig rike. Hverken Vedum eller andre kan cherry-picke.

1 Like