Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Nei det er det ikke. men kvaliteten er nok på et høyere nivå enn det du får i lavprisbutikker

Og da er det ingen som klager på prisen, og harryhandel er historie…

Ingen er vel feil ord, men tydeligvis noen:

Tror dere forsvaret vil begynne å kalle inn litt flere vestland- og nordlandsgutter til førstegangstjeneste fremover? Eller vil de fortsette å kalle inn Bærumsjenter som primært vil ha noe på CVn?

Nå er det jo ingen lek lengre :man_supervillain:

Førstegangstjeneste har dessverre blitt noe man aktivt å søke seg til pga så få plasser. Jeg er gammel nok til at jeg var 19 når førstegangstjeneste var normen og ikke avviket.

1 Like

Ja, men nå bør de tidene være over. Vi trenger helt nye strategier med tilhørende fremover mener jeg

1 Like

Det er jeg også, og jeg minnes at det var plenty med umotiverte rekrutter, tror ikke vi er tjent med å gå tilbake til den tiden. Vi trenger ett profesjonelt forsvar, og det oppnår vi ikke ved tvang.

2 Likes

Vi kan vel ha begge deler. Trenger ikke gå tilbake til at nesten alle skal avtjene førstegangstjeneste, men å betraktelig øke antallet borgere som har et års opplæring med våpen og felt vil hjelpe om vi en dag trenger å mobilisere.

3 Likes

En vakker dag så må man ta et skikkelig oppgjør med denne galskapen. Fremdeles er det altfor mye prestisje i det til å innrømme hvor vanvittig feil man tok.

2 Likes

Artikkelen under tar for seg nettopp det, at staten som helhet, inkludert regjering og uavhengig av hvem som sitter ved makten, ikke ønsker å tape prestisje; derfor hyller Støre Erna for hennes håndtering av pandemien.

Det kan minne oss om diskusjonen rundt deep state over. Staten er sjelden tjent med å gjøre innrømmelser, for gjør den det vil den kunne miste anseelse i befolkningen og spørsmål om feks erstatningsansvar kan komme på banen. Om innrømmelser gjøres kommer de gjerne når det har gått en del år.

Da kan man si: “Fy a meg - sånn var det den gangen - sånt skjer heldigvis ikke i dag!”

2 Likes

Kan jo være verdt å få med seg dagens analyse fra WHO også, men de er vel kanskje ikke til å stole på de heller?

3 Likes

WHO har vel også en viss egeninteresse av å opprettholde myten om at covid var/er en superlivsfarlig sykdom…

Hvor mange døde totalt på verdensbasis sammenlignet med tidligere år?

3 Likes

På hvilket tidspunkt gikk det over fra å være “føre var” til å bli “galskap” i dine øyne?

2 Likes

April/mai 2020.

Allerede da var det glassklart at sykdommen var maks en influensa for alle med normal helse.

1 Like

LMAO

3 Likes

Når gikk det over til å bli galskap i dine øyne?

1 Like

Det ble aldri “galskap” her i Norge. Men nå maler du nærmest konstant med den aller bredeste pensel også da Kitron :grin:

5 Likes

De mest inngripende tiltak siden 2. verdenskrig var ikke galskap nei. Tiltak som aldri noensinne har blitt brukt i hele verdenshistorien.

Vi får vel se hva som sies etter at verdensøkonomien kollapser på grunn av ettervirkningene av disse tiltakene.

Som sagt - prestisjen sitter veldig dypt.

1 Like

Det er egentlig for dumt å diskutere sånne påstander, men har du eller noen du kjenner godt jobbet i helsevesenet under Corona pandemien? Ellers så kunne du spurt min sønn på 25 år om omikron var helt greit (hint 7-8 uker og ikke friskmeldt)? Men for all del alt er bare en influensa og ikke noen grunn til bekymring

5 Likes

Ja, kjenner flere som jobber i helsevesenet. Det eneste som var stress med covid var de ekstreme smittevernstiltakene ut fra hva de har fortalt.

Hvert år er det mange som blir skikkelig syke av influensa, slik sønnen din ble av covid. Vi stenger ikke ned samfunnet av den grunn.

Jeg har hatt covid jeg også, i likhet med de fleste jeg kjenner. Ingen av oss ble sykere enn en forkjølelse, eller maks en mild influensa.

1 Like