Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Syns denne er ganske spot on med tanke på lederskap og personer jeg har vært borti i mitt liv til nå. Dem som ønsker lederskap er ikke alltid dem som bør ha lederskap.

4 Likes

Lønnsutgiftene økte med 310 millioner, hvorav mesteparten skyldes resultatbaserte bonuser til tradingavdelingen, ifølge regnskapet.

:nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face:

2 Likes

Det er nok mange som ser sitt snitt til å gjøre uupopulære ting nå mens man er opptatt av krigen mot Russerne.

Skal jeg tippe er det feks noen lovforslag som går gjennom, kanskje noen korrupsjonsnyheter som får lite omtale osv.

Et eksempel er Israelerne som går imot FN og USA, og fremskynder bosetting av tusenvis av boliger i okkuperte områder.

Som vanlig er de viktigste nyhetene avtalt spill slik at andre saker ikke får fokus.

1 Like

Nå skal Norge inn i EU !

I 2020 var stemning blant det norsk folk:

Nylig har Ja til EU fått litt medvind

04.04.22 17:11

“53 prosent sier «nei» til norsk EU-medlemskap og 26 prosent sier «ja».”

Skikkelig spennende å følge med på dette, og for ordens skyld; i 1994 stemte jeg “JA”, mens i dag ville jeg stemt “NEI”, som jeg har tenkt de siste 15 årene.

7 Likes

Det er NATO, og ikke EU, som er vår beskyttelse mot Russland om nødvendig. Så alle som ikke vil være medlem av en forsvarsallianse har fått grunn til å endre mening, men hvorfor man plutselig skulle være overbevist om at EU er riktig for Norge er ikke helt klart for meg. Det virker mer som at man som generell betraktning syntes at man skal være medlem i alle internasjonale organisasjoner uansett fordi “av prinsipp er samarbeid bra.” Joa, kanskje det er fin filosofi, men i praksis - nei takk, skal man være medlem må det tjene våre interesser.

Kan man få en avtale som er bra er det sikkert helt ok. Men vi er allerede nesten-medlem og det fungerer bra nok så vidt jeg kan se.

10 Likes

kina vs Taiwan neste…?

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

4 Likes

I praksis er det jo allerede tilfelle, men det kan alltids bli verre. Da blir det nok ingen menneskerett å velge nei.

Ja, nå er det jo bare Kina og enkelte Demokrat/Kina-delstater i USA som fremdeles opprettholder Covid-sirkuset. Det gjør at alle med vettet i behold kan se hvor vanvittig idiotisk det hele var.

Slik kan man ikke ha det. Derfor må WHO og Bill Gates få full kontroll, slik at man eliminerer alle kontrollgrupper. Når alle gjør det samme så får man ikke noe sammenligningsgrunnlag. Blir spennende å se hvor langt de klarer å kjøre dette åpenlyse Great Reset, der verden styres av en bitteliten elite.

Angående covid diskusjonen så bør man skille på periodene hvor de forskjellige variantene har dominert. Både variant og vaksinegrad har jo enormt mye å si.
De fleste i Norge har vel hatt Omikron (og gjerne etter vaksinering). Er klart sykdomsforløpene har blitt enormt mye lettere da enn i tidligere perioder med lav vaksinegrad og alpha/delta dominans.
Virker som en del dømmer tiltak i hele pandemien basert på sykdomsforløpene i siste del av den.

At de en del steder fortsatt behandler dagens varianter på lik linje med de langt farligere variantene som herjet når man knapt hadde vaksine er galskap.

6 Likes

I 2021 tjente begge to godt over 1, 4 millioner kroner.

Til sammenligning er den årlige gjennomsnittslønna i Norge på 609.600 kroner, ifølge SSB.

:rage:

2 Likes

Bloomberg, 16 May 2022. European Gas Prices Fall as EU Drafts Plan for Russian Payments. Bloc to offer firms options to pay without breaching sanctions. Russian flows through Ukraine were expected to fall Monday

Nå burde gjerne politikere sette seg ned og skrive ned en potensiell protokoll for å tvinge fastrente på santlige lån for å unngå en absolutt finansiell katastrofe nå som rentene blir satt opp til betydelige nivåer,der de bør eventuellt sikre kapital til bankene som sliter selv med rentebetalingene og gjerne finne et tak for privatpersoner.

image

Det er lov å tenke sjæl, lån til over pipa har aldri vært smart.

3 Likes

med årenes løp så blir vi “litt” fartsblinde…og bankene,som skal være de profesjonelle med sitt har lånt ut til pipa rakner på xx-anntall prosenter ut til den norske befolkningen som om at renten alldri mer skullle opp igjen…her blir det hoderulling!

Bankene har plikt til å beregne rentebelastning på 5 prosentpoeng høyere rente enn det kunden betaler i flytende rente.

Det vil si hvis du fikk 1.3% i rente så skal du klare en rente på 6.3%.

Vi får se hvordan det blir med den hoderullingen!

3 Likes

hva de velger å gjøre skriftligt betyr vel vannari…eggene blir spist opp før de blir dårlige alikvel :relaxed:

1 Like

Og hvem skal betale for den premien? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nja. Det er uansett bare nok et bevis på at den totalitære mentaliteten som preger både EU og EU-tilhengerne, men spesielt det fanatiske EU-flertallet som holder til i Karl Johans gate 22. Det er forståelig at en bør forholde seg noe mer forsiktig til flere uker gamle egg i land der salmonella i større eller mindre grad er et problem. Men når det ikke er et problem i Norge så skulle det være en selvfølge at det automatisk ble gjort unntak fra disse reglene her. At det helt motsatte skjer forteller sitt om både EU, om Norge og om befolkningen her.

Før 2000 var det 45 dagers datomerking på alle norske egg. - Fra 2000 måtte vi følge EØS-direktivets krav. Da ble holdbarhetsmerkingen satt ned til 28 dager, men norske egg holder egentlig mye lenger enn det, sier Åse Kringlebotn, informasjonssjef i MatPrat, Opplysningskontoret for egg og kjøtt. Grunnen til den korte stemplingen i andre land, er faren for salmonella i egg. I Norge har ikke Folkehelseinstituttet registrert ett eneste syketilfelle av salmonella fra norske egg. Og det er ikke annet enn norske egg å få kjøpt i norske butikker. - Vi har tidligere gjort en stor test sammen med Matforsk (som nå heter Nofima mat), hvor vi sammen testet egg i syv måneder, både på smak, egenskaper, lukt og bakterier. Vi fant ingen bakterier i eggene etter syv måneder, men smaken endret seg noe helt mot slutten, forteller hun. Konklusjonen ble at eggene holder i minst to måneder, men ofte mye lenger.

6 Likes