Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

…likt fordelt? :man_shrugging: :sweat_smile:

Nei dæven er det manko på sykepleiere?

1 Like

Jeg har lagt merke til at plummen i eggene virker litt mer daff og rennende når de blir liggende en stund, men har aldri vært merket at de har blitt dårlige.

Vi kan vel trygt si at vi i mange år har latt industri og myndigheter ta over for vår evne til å bruke våre sanser til å vurdere hvorvidt en matvare er spiselig eller ikke!

Personlig synes jeg det er greit med datomerking, og synes noen ganger lite om å spise mat som er gått ut på dato, likevel gjør jeg det oftere og oftere da det begynner å bli klart for meg nettopp at kroppen er utstyrt med sanser som kan gi meg de faresignalene som trengs om maten ikke bør spises.

Oppsummert: industrien «taper» mye på at folk spiser maten helt til den faktisk blir dårlig.

3 Likes

Tror lysten på å bli sykepleier etter håndteringen av Covid-19 er heller laber.

2 Likes

Ja det er forståelig også, ræva lønn og arbeidstid. (sambo er sykepleier) :cold_face:

Vet ikke hvor mange sjefer hun har hatt siden hun begynte, men de slutter og sykemelder seg 24/7. Helt utrolig at det går rundt til tider…

2 Likes

Krise på gang her og nå?
———-

Sør-Koreas etterretnings tjeneste har torsdag opplyst til folkevalgte politikere at det omfattende coronautbruddet i Nord-Korea ut ifra deres etterretning ser ut til å ha spredd seg etter den massive militærparaden i Pyongyang den 27. april.

Det melder det sørkoreanske nyhetsbyrået Newsis.

Paraden markerte at det var 90 år siden landets militære styrker ble opprettet.

Samme måned var preget av to andre folkefester i den nordkoreanske hovedstaden, da det også var 110 år siden landets grunnlegger Kim Il-sung ble født, og 10 år siden Kim Jong-un kom til makten. første 10 år som landets leder

Ifølge nyhetsbyrået Yonhap, skal etterretningstjenesten også ha nevnt at smitteutbruddet gjør at Nord-Korea nå vurderer å si ja takk til vaksinene de lenge ikke har ønsket å ta imot fra omverden.

Så langt skal nesten to millioner nordkoreanere ha vist symptomer på en feber myndighetene sier har «ukjent opphav». 63 skal ha dødd.

Landet har et lite utviklet helsevesen, og har så langt takket nei til alle vaksiner de har fått tilbud om. Mangel på medisin for å bekjempe viruset, gjør at myndighetene har anbefalt behandlinger med paracet, antibiotika og gurgling av saltvann.

1 Like

Nei dæven :crazy_face: :crazy_face:

Hvem hadde trodd det? Ikke våre overbetalte politikere hvertfall

13 Likes

Aner vi et nytt meningsløst, medieskapt hysteri under oppseiling?

5 Likes

Ja. : )

Tilfeldigvis ble det kjørt en pandemi-øvelse for apekopper i fjor. Helt tilfeldigvis. 100 % tilfeldig.

“Developed in consultation with technical and policy experts, the fictional exercise scenario portrayed a deadly, global pandemic involving an unusual strain of monkeypox”

Sjekket på twitter nå - og ser at flere av Gates/WEF-botene som har kjørt covid-propaganda ustanselig i 2 år nå er 100 % på “monkeypox”.

Blir interessant fremover!

merker meg at du ( @KitronStar ) enerådig har forsøkt å etablere noe som nærmer seg ett 10-sifret antall poster om disse apekoppene på forumet. Så man må jo spørre seg om du springer ærend

6 Likes

…stedet får vi vite hva aksjekursen står i (114,40 euro), og at selskapet i fjor la bak seg sitt beste resultat noensinne. Thales produserer våpen og overvåkingssystemer, billettløsninger for transportsektoren og altså norske pass. Neste uke arrangerer Thales konferansen Identity Week i London. Det er «verdens største og viktigste identitetsevent», hvor selskapet samler «de smarteste hodene i identitetssektoren» for å skape «innovasjon, nytenking og mer effektive identitetsløsninger». At løsningene selskapet leverer, ikke alltid er like effektive, kan flere hundre tusen norske borgere bekrefte. Første ledige passtime i hovedstadsområdet er i november. Deretter tar det flere måneder før Thales får produsert og sendt ut passene. Vårens passproblemer illustrerer på utmerket vis svakhetene ved den nyliberale staten.

1 Like

Jeg er litt i forkant. Hvis dette går samme vei som covid så snakker snart ikke folk om annet enn apekopper.

Og kanskje enkelte da er i stand til å tenke litt mer kritisk enn de gjorde under covid.

2 Likes

Hmm tvilsomt siden det ikke er spesielt farlig, men det samme ble vel også sagt om covid av en del, som på noen vis var riktig siden gjennomsnittsalderen på dem som døde var 87 år.

Vi får håpe det.

1 Like

Det må da finnes andre som kan produsere pass…? Kan ikke tenke meg at passproduksjon er vanskelig, men det skal vel en viss kvalitetskontroll til.

For ikke mange år siden var det en del diskusjon om hvorvidt folketrygdfondet skule ha mandat til å kjøpe aksjer i selskaper som selger våpen til kriger der det er dokumentert brudd på menneskerettigheter (på begge sider), feks Yemen.

Thales er tydeligvis et slikt selskap.

Ved å velge Thales som leverandør av pass, og godta leveringsbrist, og ved å investere i selskapet gjennom folketrygdfondet, sender den Norske stat et budskap til både sine egne borgere og verden forøvrig.

2 Likes

(post deleted)

1 Like

“The global Monkeypox outbreak—occurring on the exact timeline predicted by a biosecurity simulation of a global Monkeypox outbreak a year prior—bears a striking resemblance to the outbreak of COVID-19 just months after Event 201, a simulation of a coronavirus pandemic almost exactly like COVID-19.”

Bra at de tilfeldigvis kjører disse øvelsene rett i forkant!

2 Likes

Gud herre jævla måne, da flytter jeg til Texas.

2 Likes

Snart karantene og isolasjon?

Sykdommen er vanligvis mild, og de fleste smittede vil bli friske uten behandling i løpet av noen uker.

Steng alt.

1 Like