Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Det er nok politisk upopulært å sette i gang med ny nedstenging av alt for noe som er ufarlig, så tviler på at det blir noe ubegrunnet panikk på kort tid. Det er rett og slett politisk selvmord.

3 Likes

Rusler med sablene nå :cold_face:

Prøv å fortelle meg at den her fyren ikke er en Bond-skurk.

1 Like
2 Likes

Krevende å være stortingspolitiker i dag, ingen ende på hva en skal måtte gjennomgå.
Vil foreslå et ulempetillegg

2 Likes

Sjeldent sett mer høyresideaktig klaging enn det der. Mangler øl, kokte poteter og tradisjonsrik mat. Altfor moderne grønnsaker må vite :rofl:

1 Like

Det minste disse hardtarbeidende politikerne burd kunne slippe var å måtte skrell potetene sine må vite…
Har en tøff arbeidsdag med mange ulemper, og dårlig betalt.

1 Like
2 Likes

Kanskje på tide å få igang planer om å pumpe vann tilbake i magasinene når det er lite trykk på strømnettet?

Pumpene kan feks gå på natten? Bør uansett utredes, en form for redundans for magasinene hadde vel ikke gjort noe.

2 Likes

And down the rabbit hole we go :stuck_out_tongue:

1 Like

Stakkars forsikringsselskapene som må dekke livsforsikringer til folk som glemte å ta medisinen sin 3 dager før :flushed:

Hvem her inne har hengt opp denne i skogen hehe

2 Likes

Jeg er helt enig i prinsippet om leksefri, men gjennomføringen her ser ut til å starte i feil ende. Man må starte med å øke ressursene som gjør at elevene får like god oppfølging på skolen som de får hjemme. Så må man bruke tid og penger på å gjøre om på systemer bygget opp over lang tid. I en periode, så må man da senke antall undervisningstimer for lærerne, så de får jobbet med å lage gode løsninger. Å tro at man kan lage et nytt opplegg når man allerede er i 100% jobb er å tro på julenissen.

4 Likes

Er vel et forsøk på å tenke nytt. Nå har vel ikke siste tiders reformer og økende krav til elever vært noe suksess heller. Og at man dyttet 6 åringene inn i skolevesenet for noen år siden er helt på trynet i mine øyne.
Er man heldig er ungen født på nyåret og lettlært/voksen for alderen. Er man uheldig er ungen født i desember og fremdeles 5 år når skolen starter. 11 måneder er utrolig mye i en så ung alder.

Men som du sier, de bør ha en eller form for system på plass for å gjennomføre dette. Men regner med dem har noe forskning/resultater man bruker som veiledning for å gjøre dette.

1 Like

– Vi er ikke av den oppfatning at man skal ha lekser uansett, i alle fag og hele tiden. Men noen ting er viktige, som leseopplæring. Og det er viktig at foreldrene får være med på den utviklingen, sier Gjermundsen.

Fuck that.

Den politiske venstresiden i Moss har siden 2017 hatt en ambisjon om å gjøre skolen leksefri.

Man får som man fortjener. Hvis man stemmer på politikere som har som mål å fjerne lekser, så bør man ikke klage på at de gjennomfører det.

Jeg kunne vært interessert i ett vedtak som fjernet lekser i alt utenom lesing, skriving, engelsk, og matematikk. Men å bli hengende etter i de fagene? Fy faen som ting kan forplante seg…

4 Likes

Det er et politisk/ideologisk vedtak, mest sannsynlig uten penger eller ressurser til å gjennomføre på en bra måte.

Hillary Approved Phony Trump-Russia Hoax Says Campaign Manager

3 Likes

“Norge”

Om vi bruker det mer «vanlige» estimatet på at hver arbeidsplass genererer 1,5 arbeidsplasser, snakker vi om så mye som nærmere 400 000 arbeidsplasser totalt sett. Alt knyttet til fortsatt lav strømpris. I tillegg kommer konsekvensene for husholdninger, norske kommuner, bønder, annen industri og næringslivet generelt. Her er det svært mange aktører som allerede sliter med de nye strømprisene, og som vil få store problemer med å overleve om dagens nivå blir en ny normal. De Facto-rapport 1:2022. Isak Lekve & Idar Helle. Strømpriskrisen Årsaker og effektive mottiltak.

Dagens Næringsliv, 6. august 2013. Statsminister Jens Stoltenberg ofret mandag litt valgkamptid for en av verdens mektigste finansmenn, Goldman Sach-topp Lloyd Blankfein. Mange beskylder nettopp Goldman Sachs for å ha vært en av hovedaktørene bak finanskrisen i 2008, blant annet gjennom aggressivt salg av råtne boliglån.

Jeg sliter litt med å se sammehengen mellom de to tingene du linker til her og ser heller ikke hva du ønsker å belyse uten en liten kommentar fra deg.

5 Likes

Si meg hvem du omgåes og jeg skal si deg hvem du er…