Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Hvordan er det med økningen i antall elbiler og lading av disse?
Er økningen fra q1 i fjor til q1 i år stor nok til at det slår ut i slik statistikk eller er det minimal økning i den store sammenhengen?

Den sittende regjering sitter handlingslammet og lar ting gå sin gang og slagordet «Nå er det folkets tur» har virkelig ikke noensinne virket hulere og mer som i beste fall tidenes valgflesk, om snarere en åpenbar løgn og ran på høylys dag begått av egne folkevalgte.

Det er rimelig åpenbart å forutse at den politiker el parti som evner å faktisk sette landets folk (og for øvrig næringsliv) først, faktisk rimelig klart vil besitte statsministerstolen i neste runde.

«De som nå skulle bli prioritert» er nå rimelig lei av å bli ført bak lyset nok en gang, bli smurt med regelrette løgner og lovnader for igjen få kniven i ryggen og lommeboka frastjålet av egne politikere.

Nok er f…n meg nok! La stomen bryte løs

Støttes :point_up:

4 Likes

Noe du fant på FB?

Kommentarfeltet til artikkelen

Enda bedre.

1 Like

Er du uenig i det som blir skrevet så utdyp gjerne :slightly_smiling_face:

Eller er du av den gruppen som mener sittende gjeng har gjort alt i sin makt for å gjennomføre “folkets tur”?

På hvilken måte har du “blitt ført bak lyset nok en gang, bli smurt med regelrette løgner og lovnader for igjen få kniven i ryggen og lommeboka frastjålet av egne politikere.”?

ok…kanskje jeg ser hvorfor Edrogan ikke ønsker å eskalere/utsette problemene mer med Russland ved å stemme nei til NATO-medlemskap av Sverige/Finland da landet opplever betydelig inflasjon :thinking:
FU5mE9zXsAA3Qmf

1 Like

Nemlig, han har full kontroll over sentralbanken og kjører en islamsk rentepolitikk som er helt retardert.

Har fulgt den tyrkiske lire siden inflasjonen begynte å ta av skikkelig i 2018:

4 Likes




1 Like

Pakk sekken å fottur i sommer kanskje?

Hørt om “vanlige folks tur”?

Dessverre tror jeg du grovt overvurderer velgerne her.

1 Like

Enig. Ikke vet jeg hvilket parti dette skulle vært, finnes dette partiet?
22% som ikke stemte forrige stortingsvalg, og jeg forstår hvorfor.

Står seg virkelig godt :-1:

image

Forlanger vi for mye?

Edit: – Oppsiktsvekkende og skandale. Landets små og store bedrifter sliter. Spesielt de som er avhengige av å frakte og kjøre i jobben sin. Det er en skandale at regjeringen ikke gjør noe nå, sier han til VG tirsdag.

Rytman trekker frem at det hardest rammer næringslivet i distriktene og muligheten for internasjonal konkurranse. Han sier at Sverige, Tyskland og Irland alle senker avgiftene mens oljeproduserende Norge gjør ingenting.

– Et av partiene SP, har vært veldig veldig tydelige på at de ikke ønsker å sitte i regjering dersom drivstoff prisene blir over 20 kroner. Regjeringen vet at det norske næringsliv sliter, særlig etter corona, likevel blir det ikke gjort noen ting, sier Rytman.

3 Likes

Har man stemt på SP kan man takke seg selv. Å tro at bondepartiet kan økonomi godt nok til å få til tiltak som “redder” vanlige folk i en uvanlig situasjon er ønsketenkning. Ikke at jeg tror noen partier ville klart det godt nok til å uttale de ordene, men som vanlig fucker venstresiden økonomien, og så må høyre-siden komme inn og rydde opp i neste periode. Så går dansen videre. Men de kablene tok nok de fleste politikerne på senga og viser klart at analysene må komme fra mer uavhengige aktører enn de som kan tjene på at noe skjer. Det er for mye korrupsjon i måten departementene bruker statistikk. De bør også ikke kunne skrive spørsmålene i undersøkelsene de bestiller selv, som de ofte gjør. Flere av undersøkelsene sendt ut av departementene hadde strøket om de var levert som eksamen i markedsføring på BI for førende spørsmål som komprimiterer svarene de får. Ganske trist at de får lage kunnskapsgrunnlaget de ønsker for å få ting igjennom, selv om det er feil.

8 Likes

Finnes det noen objektiv grunn til at Tyrkia burde ønske at Nato utvides ned Finland og Sverige?
Det er bare helt logisk fra et tyrkisk synspunkt at man forsøker å utnytte muligheter som oppstår

2 Likes

Høyresiden som kjørte lock-downs og helikopterpenger i et par år nå? Fulgt opp med 3 mnd med det samme fra venstresiden.

3 Likes

Yup ^^ Den høyresiden

Hva skjer hvis dette stemmer og USA gjør dette?

En svær gigantisk :fu: til landets småbyer som sårt trenger turister. Ikke vet jeg om den kjente tysker blir skremt av drivstoffprisene, og legger bobilturen til et annet land :man_shrugging:
20kr literen i Tyskland, og opp mot 30kr her til lands.
Nå har de 2 priser å sette i halsen, ølprisen og drivstoffprisen :sweat_smile: :beers:

1 Like