Eller kanskje det kan være at mange fortsatt blir veldig dårlig av corona?? Ser veldig mange som kommer inn med tungpust og luftveis relaterte problemer. At samfunnet er åpnet opp er bra, men samtidig koster det mye for de som ikke tåler å få reduksjon av lungekapasiteten. Heldigvis er de fleste vaksinerte og det er færre som trenger intensiv behandling av de som legges inn.
Hvis det hadde skyldes covid så hadde man jo visst hva som var grunnen.
- Hva var tallene før korona. 2. Om tallene har steget i forhold til dette, kan det tenkes at effekten av å ha sotte på ræve et par år har en konsekvens på Pål Nordmann som skal ut å drive fellesidrett som aldri før? #2knekteBeinPåSkuleavsluttningSkodje
To lærarar til sjukehus etter fotballkamp mot elevar på Skodje
Som mye annet så trenger de seriøse litt mer tid enn Steigan/document etc for å konkludere om årsak. Men som en som jobber på gulvet i sykehus så tror jeg utfra det jeg ser at covid kan være en medvirkende årsak.
Man skulle tro at dersom økningen skyldtes økning i covid-innleggelser så hadde man hatt fullstendig stålkontroll på det, ettersom dette har vært rapportert daglig i to og et halvt år nå.
Så vi kan konkludere helt entydig med at det IKKE skyldes covid ihvertfall. Men “ekspertene” dine i VG har nok en forklaring snart.
Fordelen med ekspertene jeg stoler på er at de har faglig utdannelse i forhold til det de uttaler seg om. I motsetning til covid-skeptikere, Putin-elskere og klima-skeptikere (som forsåvidt er en og samme gruppe) som bruker selverklærte youtube eksperter som kilde.
Bra det! Da trenger man ikke tenke selv.
Hva har det med å ikke skulle tenke selv? Klarer fint å tenke selv samtidig som jeg hører på folk som har tatt seg en relevant utdanning i forhold til det de uttaler seg om.
Det er fordelen med at vi har folk som tar seg tid til å spesialisere seg innenfor ulike felt. Sitter ikke hjemme å lager egen elektronikk. Det lar jeg de som har kunnskap om det ta seg av.
I kommentarfeltene på sosiale medier kryr det av folk som bruker document.no og Steigan etc som kilder og ber folk «tenke selv» og at alle andre er en saueflokk. Som jeg ser det er denne gjengen (deg inkludert) i like stor grad en saueflokk.
Jeg linket til sykepleien.no, som er et fagskrift for Norsk Sykepleierforbund.
Interessant at du ble så trigget av dette.
De som er skeptiske til WEF og storkapitalen sin agenda finner man i alle politiske varianter og former. Finnes knapt en mindre homogen gruppe.
Det eneste de har felles er vel nettopp det at de ikke sluker alt som kommer fra storkapitalen rått.
De er alle forent om det viktigste: “eliten” tar feil om alt
Uforklarlig nedgang i fruktbarhet og graviditeter over grensen. Merkelig.
“– Något sådant här har vi aldrig sett tidigare, att botten går helt ur på bara ett kvartal, säger Gunnar Andersson, professor i demografi vid Stockholms universitet.”
Men hva er dette?
"– Det hänger ihop precis i tid med massvaccinationsprogrammet i april, maj förra året. "
Sant det. De leser heller på dovegger og kloakkblogger, og bruker mye kvalitetstid på youtube slik at de skal kunne tenke selv.
VG og Dagbladet?
Kan du ikke ta HELE sitatet?
Han menar att minskningen kan vara en postpandemisk effekt som överensstämmer i tid nio månader tillbaka med när massvaccinationerna startade.
– Det hänger ihop precis i tid med massvaccinationsprogrammet i april, maj förra året. Då förstod folk att nu var lockdown slut och nu måste vi gå ut i världen igen. Demografer i andra delar av Europa ser samma timing, säger han.
Så nedgangen fra året før skyldes at sosial distansering forsvant da vaksinene kom, og at hverdagen kom tilbake for flere.
Du med din agenda kaller det for “uforklarlig” og “merkelig”. Gunnar Andersson forklarer det i artikkelen, og sier han har støtte fra andre demografer. Men vi skal vel høre på KitronStar?
Det står også dette:
"Stockholms stad har ingen tydlig förklaring men i rapporten nämns historiska faktorer som finanskrisen 2008, förändringar i föräldraförsäkringen, allmän framtidsoro och stigande bostadspriser.
– Det är lite överraskande och det är svårt att spekulera i vad det beror på. "
Jeg har ikke presentert noen teori, utover å vise til det faktum at det er en drastisk nedgang i fertilitet som kom samtidig med massevaksinasjonen.
Men det skyldes helt sikkert at sosial distansering forsvant ja. Det ble færre graviditeter når folk kunne være sammen igjen. Makes sense.
Vi hadde for øvrig nøyaktig samme tendens i Norge første kvartal 2022.
I alt vart det fødd 12 900 barn, som er det lågaste i eit førstekvartal sidan SSB byrja lage kvartalsstatistikk i dagens form i 1997.
Nothing to see here. Skyldes at sosial distansering ble opphevet.
Interessant at folk reagerer med klovnefjes på ganske dramatiske fakta fra SSB.
Folk gir deg klovnefjes for ditt dårlige forsøk på å forklare nedgangen i fødsler.
Tror du ikke det finnes data på fertilitet etter covid vaksinering? Det blir kanskje for komplisert å slå opp?
Mitt dårlige forsøk? Jeg har bare vist til at vi opplever en helt eksepsjonell nedgang i fødsler. Både i Norge og i Sverige samtidig.
Hvordan forklarer du dette? Har du noen teorier?