Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Det må du gjerne forklare litt nærmere.

2 Likes

Jeg gadd ikke rette på det, i og med at det kun var et eksempel. Regnet med at han blandet med idèen om at solen gikk rundt jorden, og at jorden var universets sentrum.

Der var det mange ekstremt smarte og høyt utdannede mennesker som fikk pes, når de gikk imot datidens myndigheter, media, og de ekspertene som myndighetene hadde utpekt og sa at denne modellen var feil.

Akkurat som i dag med covid. Selv om de selvfølgelig hadde helt rett, slik som i dag med covid.

1 Like

Det må det jo være relevant å påpeke at din påstand om bagatellisering av hjerteposebetennelse ikke er riktig, all den tid det er en tilstand som ikke er veldig alvorlig for de som rammes av det.

Videre må det jo også være relevant at din påstand om at den er vanskelig å bli kvitt heller ikke er riktig.

2 Likes

Hvordan definerer du “ikke alvorlig”?

De som rammes må gå på medisiner i flere måneder, og avstå fra bl. a. trening og en rekke andre aktiviteter som kan trigge et tilbakefall.

For eksempel han her (som selvsagt ikke angrer på å ha tatt vaksinen®)

Hvordan langtidseffektene av å bli rammet av dette ser ut er det selvsagt ingen som vet.

2 Likes

Det har jeg svart på, men skal spandere på meg en copy paste.

“I ukene etter en positiv koronatest er risikoen for betennelse i hjertemuskelen – myokarditt – høyere enn i ukene etter å ha blitt beskyttet mot covid-19 med en vaksine fra Pfizer, Moderna eller AstraZeneca.”

"Alle tilfeller av myokarditt etter vaksinen var milde, med pasienter utskrevet innen 72 timer.

– Ingen fikk hjertestans, og det var heller ingen reinnleggelser, forteller Anders Hviid. Han er fungerende instituttleder ved SSIs avdeling for epidemiologisk forskning og professor ved Københavns Universitet.

– Bare noen få var innlagt på sykehus i mer enn 72 timer. Hvis du får covid-19, er det mye større risiko for at det går veldig dårlig, legger han til."

"I begge studiene finner forskerne for øvrig økt forekomst av hjertestans og død blant personer som har fått positiv koronatest. I den danske studien var det 14 ganger så mange tilfeller blant personer som fikk påvist infeksjon.

Forskerne fant ikke den samme alvorlige bivirkningen etter vaksinasjon."

Koronavirus forårsaker hjertemuskel­betennelse oftere enn vaksinasjon (forskning.no)

3 Likes

Langtids-covid?

Har han hjerteposebetennelse? Har han hatt covid? Ble han vaksinert før han fikk covid? Hva er det du prøver å si? Du vet at folk fikk hjerteposebetennelse før koronaen kom?

Skrumplever, hemoroider, karies, slitasjegikt, hjerteposebetennelse, langtids-covid?

Så hva er logikken her? At folk skulle slutte å bli rammet av de samme sykdommene som de ble rammet av før de ble vaksinert?

1 Like

Koka ned til god forståelig kraft, så mener vel Kitronstar at covid vaksinen var alt for tidlig i bruk, pga covid ikke var like farlig (for oss under 80) så det at noen har tatt vaksine, og fått etterfølger (noen faktisk fatale - Astra vaksinen) så har de nå i “noens øyne” tatt den uten grunn. Og det kun fordi de øverste trumfet det hele gjennom på rekordfart uten nok testing, og lokket med at tar du ikke vaksinen så er det visse ting du ikke får lov til å gjøre, som jo er pyton :nauseated_face:

Men ja, kitron du kan være en smule bastant til tider. Men jeg tar det med en neve salt ettersom dette er et anonymt forum.
Bare hold deg unna DCG tråden eller så tar jeg deg :joy: /jk

1 Like

Ja, når han sannsynligvis var i en aldersgruppe hvor covid er helt ufarlig gir det ingen mening å ta vaksine.

Det at den ikke er dødlig for alle betyr ikke at den ikke er ufarlig. Kjenner mange, meg selv inkludert som fortsatt sliter med pusten etter å ha hatt covid. Skulle gjerne fått tatt vaksinen før så jeg kanskje hadde sluppet lettere unna…

1 Like

Den sannsynlighetsberegningen vil jeg gjerne se.

Kjipt å høre at så mange har etterfølger av sykdommen… min egen erfaring er ingen merkbare etterfølger etter min runde med covid, men nå hadde jeg 2 doser i armen før jeg fikk viruset da. For min del var bivirkine av vaksinen verre enn selve sykdommen, så jeg slapp muligens billig unna pga vaksinen.

Men jeg må ærlig innrømme, at en del av meg smålig angrer på at jeg tok den.

2 Likes

Så han har altså hatt covid?

Så hva sier epikrisen?

Tja, det er vel ganske godt etablert nå at covid er tilnærmet ufarlig for yngre mennesker. Og det er ikke garantert at man får covid.

Vaksinen er selvfølgelig også tilnærmet ufarlig, men når man tar den så utsetter man seg 100 % garantert for en risiko.

Jeg skulle også likt å sett en kontrollstudie, for øvrig. Men det får vi nok aldri se.

Folk får gjøre sin egen vurdering, og jeg regner med at den vurderingen er gjort for lengst.

2 Likes

Så du vet altså alderen på kameraten til nordpolen, og har kunnskap om hans helsetilstand og underliggende sykdommer?

1 Like
2 Likes

Ut fra det han skriver var han sprek som rakkern. Aldersmessig får han svare selv, men jeg regner ikke med at det er så veldig mange gamle folk på forumet.