Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Vet ikke om du så gjennom videoen. Men det er en trend man ser på internasjonalt nivå. Det gjelder ikke bare UK. Men UK har veldig god statistikk på dette.

At man har en 15% overdødelighet i befolkningen, hvor over 30% av disse skjer i hjemmet. Samtidig som det skjer rett i etterkant av massevaksinasjon og større tiltak i samfunnet ellers, burde få enhver til å stille noen spørsmål.

Om det er grunnen alene vet man jo ikke.
Men det er allerede slått fast at dødsfallene ikke er pga. covid.

6 Likes

Og samtidig har man et massivt fall i fødsler, som også korrelerer med massevaksineringen.

For noen dager siden døde ei venninne av min mor helt plutselig. Regner med at de fleste nå etterhvert har vært borti noe lignende det siste året.

Denne videoen var jo veldig god, men å dra massevaksinasjon ut av alt han gjennomgikk sier litt om den som velger.

rett i etterkant av massevaksinasjon og større tiltak i samfunnet ellers, burde få enhver til å stille noen spørsmål.

Om det er grunnen alene vet man jo ikke.

Hvor dro jeg konklusjon av at det skyldes massevaksinasjon alene?

Men å ha 15% overdødelighet etter man har kjørt knallharde tiltak, inkludert massvaksinasjon i 2 år… og så ikke tenke tanken at det er sannsynlig det kan ha en eller annen form for kobling blir for dumt.

Health experts have called for an urgent investigation into what is behind the excess mortality, with fears that the pandemic response, lack of access to healthcare and even the cost of living crisis, may be to blame.

Before the end of March, deaths in England and Wales were lower than usual this year despite hundreds of people dying from Covid. Yet in the last three months, the situation has reversed, with overall deaths rising even though Covid deaths have been falling.

‘The reality is going to be quite complex’
Prof Paul Hunter, professor in medicine, at the University of East Anglia, said some of the excess could be people whose health was weakened by Covid. The infection is known to increase the risk of stroke and heart attacks. But he warned that there may be other more complex factors at play.

“Some might also be down to other impacts of the pandemic, such as problems in accessing health care, delayed referrals for treatment and then things related to the restrictions we lived under, such as reduced activity and sedentary lives,” he said.

“I think the reality is going to be quite complex but it’s something we do need to be aware of and actually try and understand.

“We know there is a relationship between excess deaths and deprivation so maybe the current financial situation we are in is exacerbating that.

“There is despair from your livelihood disappearing up the swanny. It doesn’t have to lead to suicide, chronic stress can lead to all sorts of problems.”

(nå ser jeg på videoen at han også snakker om de samme uttalelsene som jeg fant ved googling)

Det framstår ikke logisk for meg at det er mindre dødsfall fram til mars, og så flere i perioden midten av mars til tidlig juli, og at det “selvsagt, åpenbart, må skyldes vaksinering.”

“Smoking gun?” Det er ikke umulig. Men noe endelig bevis syntes jeg er rimelig drøyt å påstå.

Det er spesielt tidsaspektet som får meg til å tvile på at det er vaksine. Da må i så fall vaksineringen gi beskyttelse mot covid, og så overlever du det, men ett halvår senere så kreperer du fordi? Hvorfor ikke tidligere i år?

Det virker like sannsynlig for meg at dette skyldes overarbeidet helsevesen, at man har neglisjert all annen helsebehandling i flere år, resesjon og stress, osv, og eventuelt selvsagt langtidseffekt/bieffekt av korona og/eller vaksine. Men altså, så lenge man krever at det skal undersøkes og ikke vet, så kan det jo egentlig i prinsippet være det meste.

Det jeg syntes er spesielt blant dere som er skråsikre er at dere mener det “helt klart” er vaksinering (og langtidseffekt av det), men ser bort fra muligheten av at det kan være langtidseffekt av at folk har hatt covid men klarte seg gjennom selve sykdommen.

Jeg ville modifisere det til å si at man har fastslått at covid ikke er direkte dødsårsak. Ikke at man vet at dødsfall ikke er pga covid. Det er i hvert fall min forståelse av hva de har fastslått.

Bare å tenke tanken. Bevis finnes ikke per i dag så vidt jeg kan se, og logikken henger ikke helt sammen for min del - uten at jeg dermed sier det er umulig. Jeg sier bare at andre forklaringer syntes like logiske, og at mesteparten av logikken som gir deg “vaksine → svakere kropp → dødsfall” også kan forklare “covid → svakere kropp → dødsfall.”

Å konkludere før man har undersøkt ville jeg i hvert fall ikke gjort.

4 Likes

Muligens jeg ordla meg litt feil.

Jeg er ikke der at “det er vaksinenes skyld”.

Men at det er et større bildet, basert på alle tiltak og beslutninger som ble gjort på bakgrunn av covid. Lockdowns, begrenset helsetilbud, psykisk helse, immunitetsvekkelse over tid osv. Og selvfølgelig den store elefanten i rommet. Langtidsbivirkninger pga. vaksineringen, som ville vært katastrofe og tragisk.

4 Likes

Jeg håper virkelig at folk nå har bygget opp litt mental motstandskraft mot neste bølge av hysteri, som er planlagt til høsten.

Jeg nevnte ikke at du dro det ut som eneste årsak. Bare at det var det du dro fram og andre etter deg.

Jeg nevnte ikke at du dro det ut som eneste årsak. Bare at det var det du dro fram

??

massevaksinasjon og større tiltak i samfunnet ellers,

Om det er grunnen alene vet man jo ikke.

Hva du reagerte på? At jeg i hele tatt nevnte vaksinering?

Jeg var ganske “rund” i teksten på årsak.

Så ikke helt med på hva du mener :man_shrugging:

Ser du er ganske rund senere, så vi legger den ned.

Skjønner ikke hvorfor du ikke ser logikken i det første der, menmen, sikkert jeg som ordlegger meg merkelig.

Uansett, sånne disruptions av den normale tilstand får fram spennende data på systemet. Noe jeg håper stater/ledere prøver å forstå framfor å legge skyld på noe/noen

1 Like

Føler meg trygg på at det ikke vil bli gjort noen studier på dette, og at de som eventuelt prøver vil bli bannlyst og miste jobben.

Men kommer sikkert noen helt bisarre og ulogiske forklaringer som er godkjent av myndighetene.

Hva slags indikasjoner har du på at det planlegges noe hysteri til høsten?

Dagbladet nå :joy:

  • Inntrykket jeg får av å snakke med folk rundt om i landet, er at alle store sykehus jobber på full kapasitet og rakner i sømmene, sier Adrian Esterman, professor ved University of South Australia.

Er dette hysteri? Det er realiteten…at dere synes det er morsomt at folk blir dårlig av dette viruset og får alvorlig problemer sier mer om dere enn de som skiver om det.

6 Likes

Jeg tror dog at det vil bli mer generell motstand blant folk flest, og at man kun vil se tiltak i de landene som var mest hysteriske i utgangspunktet.

Ja, de har en økning i antall smittede totalt, noe som naturlig vil speile i antall smittede som dukker opp på sykehus. Samme som i Danmark hvor man så en voldsom økning i innlagte med covid ved smitte toppen. Men de var ikke nødvendigvis innlagt pga. covid.

Som man forleøpig ser på statistikk fra australia, så har ikke økningen forplantet seg til ICU pasienter.

Og da igjen er spørsmålet, er det innlagte med covid, eller pga. covid? Og hvordan er prosedyrene med håndtering av disse pasientene?

Kjører dem fremdeles full oppkledning? Masker, egne avlukker osv? Det vil jo ha en vesentlig betydning på belastningen av smittede pasienter.

På jobb (offshore) blir covid smittede likestilt med vanlig influensa og andre luftveissykdommer med tanke på håndtering og tiltak. De kan fortsette å jobbe hvis dem ikke har noen særlige symptomer osv. Tidligere var det rett i isolasjon, masker. Sykepleierene kledde seg opp i full kledning og alle covid smittede ble sendt hjem på egen “covid-flighter”.

Nå er det jo ikke alltid så lett å skulle være 100% på om en pasient er innlagt med eller for Covid. Det er veldig mange med KOLS, og får disse Covid så vil de jo kunne bli veldig dårlig. Det kan da regisitreres som KOLS-forverring og at de i tillegg har Covid. Andre tilstander kunne også blitt behandlet utenfor sykehuset, men at de har Covid gjør dem for dårlige til at det er mulig.

Vi bruker fortsatt fullt smitteutstyr på jobben når det kommer noen med mistenkt Covid. Nå testet jo bare de med luftveissymptomer, så kan sikkert ha pasienter (inneliggende og polikliniske) som har covid uten at jeg vet det. Dette synes jeg er bra, for da får man mer nærhet til pasienter som kommer og man skjermer seg mot de som det er mistanke på.

Covid pasienter må selvfølgelig holdes skjermet fra andre pasienter. Det ville vært katastrofe om pasienter med dårlig eller ingen immunforsvar lå i nærheten av pasienter med covid (eller andre luftveissykdommer).

3 Likes

Og jeg er ikke uenig det du skriver.

Det jeg hadde latteremoji for var mer Dagbladets typiske kriseoverskrift. Som ofte er BOLD, med skrifstørrelse 900, og gult/svart/rødt osv.

Alt er en krise i Dagbladet. Hele tiden, Året rundt.

Det er jeg forsåvidt enig i og det er nok et resultat av at folk “forlanger” gratis nyheter. Hadde det vært flere som abbonerte på avisene så kunne man kanskje sluppet det jaget etter å få overskrifter som folk klikker på. Men så lenge de lever av at flest mulig klikker seg inn på hver sak så er det noe man enten får leve med eller la være å gå inn på de nettsidene…

Fonten på Dagbladet er nok ingen god indikator på hysteri. Dagbladet nå:

Den KRITISK artikkelen starter slik:
" - Jeg er på bunn, sier Ingrid Syrstad Engen (24) etter Norges exit i fotball-EM. - Vi hadde for lange avstander i laget. Det gjorde at det var vanskelig å finne hverandre, sier hun."

3 Likes