Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Hvis retten i USA ikke “vil”, så er det pr def ikke noen sak? Som med Trump som er i retten for ørten greier. Er han skyldig? Kanskje? Men jeg gidder ikke dømme han for anklager, jeg lar retten avgjøre.

1 Like

Videobevis var ikke nok for å få mediene til å innrømme at laptopen til Biden var ekte. Audit bevis om voterfraud var heller ikke nok. Samme sak.

3 Likes

Ingen dom = ikke gode nok bevis på det du/andre hevder.

1 Like

Retten i uniten er ikke det samme som retten her. Du så vel at dommeren dømte Trump før beviser var lagt frem? Trump har ingen sjans i de fleste av de 4 rettsakene. Men kommer til å vinne alle ankesakene. I mellomtiden får du tro at retten har rett til retten sier noe annet du da.

2 Likes

Det kan godt være, så synes jo du har et poeng her, Trump kan vel kun sies å være dømt i det høyesterett sier det. Ettersom Trump har satt inn tre av de som sitter i høyesterett, så burde han ha en rimelig sjanse til å få en rettferdig sak der. :slight_smile:

EDIT: og jeg er ikke ironisk nå, i en sak om Trump som ender i høyesterett, så antar jeg de faktisk vil være upolitiske.

EDIT2: får se om Trump blir dømt i det hele tatt slik du tror…

EDIT3: Btw, jeg antar egentlig at sakene til Trump ender opp i høyesterett hvis han blir dømt i lavere instanser. Evt så ender det ikke i høysterett, men da er det fordi han er funnet uskyldig.

2 Likes

Ganske typisk for hva / hvem? Jeg har ikke nevnt andre “spillere” i denne krigen, men heller ikke glømt noen. Før den pågående krigen har det vært mange spillere. I dag er det som du viser til, framfor alt ett land i regionen som særlig må trekkes fram: Iran. Landet styres av et despotisk, religiøst skrekkregime som trolig ikke involverer seg mer ene og alene av én grunn; da vil de kunne utløse en storkrig som aller mest vil ramme Iran sjøl.

Derimot kan det ikke overraske noen at Israels systematiske okkupasjon av stadig mer palestinsk land, genererer motkrefter. I verdenssamfunnet (FN) har utallige resolusjoner mot den israelske okkupasjonspolitikken blitt vedtatt med et solid flertall. Men når det kommer til å gjøre noe med uretten, så krever det som vi alle vet, samstemmighet i FNs sikkerhetsråd. Og som vi også vet, her har USA konsekvent lagt ned veto mot ethvert forsøk på å stagge Israel.

Historien om fordrivelse av palestinere er like gammel som staten Israel. Og hva skulle få oss til å tro at den opphører etter denne krigen?

Lagt til:

Mitt lille håp, men dessverre mest til trøst, ligger i de stemmene jeg leser og hører fra enkelte reflekterte og kloke jøder (både israelere og franske, britiske og mange flere).

Og på samme måte fra arabere i regionen (palestinere og andre) som ikke vil ha krig, men forsoning, fred og rettferdighet.

3 Likes

Det ble jo diskutert her om han hadde et psykisk problem tidligere og her har vi svaret, ja det har han. Håper han klarer å komme seg ut av dritten.

11 Likes

Høres ut som en tynn unskyldning.

Når han ble tatt på gardermoen var det veldig mye prat og rykter om at han var mistenkt for flere tyverier der, men en partileder er ikke noen du tar inn til en prat uten gode bevis. Som også forklarer hvorfor han ble fotfulgt av et kamera den gangen han ble tatt.

Tipper han stjeler daglig, fyren er et kvalmt forsøk på en rebell og det er hans måte å gjøre opprør mot systemet på.

10 Likes

Normalt ville vel dette bli diagnostisert som en klassisk kleptoman. Men så er jo fyren kommunist og vet per definisjon ikke forskjellen på mitt og ditt.

Dermed modus operandi?

:laughing:

6 Likes

Og det er jo greia.

Uansett hva man havner oppi så virker det som “psykisk helseproblem” er det lureste man kan si. Da er det helt greit og man får masse sympati.

10 Likes

Kommunistisk kleptomani er vel mer en politisk diagnose, der man notorisk rapper fra det andre har skapt.

I Moxnes tilfelle er vi vel mer over i patologien, og vi får håpe han får all den hjelpen han trenger.
I solbrillesaken kunne han fortsatt være litt høy og mørk. Nå er det bare tragisk.

4 Likes

Orker ikke ungdomskole-tilstandene der, for mye kjas og mas, så har ikke retten til å si de gjør en dårlig jobb når jeg ikke vil gjøre den selv. Men å dele min mening skal jeg fortsette med. :slight_smile: Får håpe noen leser det i blant :stuck_out_tongue: Landet tar heldigvis sine første steg mot atomkraft i disse tider, selv om det er på lokalpolitisk nivå enda. Vi ser støtten styrke seg markant i de fleste delene av landet, så er bare spørsmål om tid før det gagner de i stortingssalen å gi det en post i partiprogrammene sine. Kommer etter hvert, er ikke redd for det. Selv om det gjerne skulle kommet for 15 år siden.

4 Likes

Jeg har null kunnskap om atomkraftverk. Men det første som dukker opp i hodet når jeg hører ordet er Tjernobyl og tenker også det kan være t perfekt terrormål.

Hva er grunnen til at man ikke trenger å bekymre seg for disse tingene?

Eller Fukushima for den saks skyld

En demning i et vannkraftverk kan også svikte.

Og er vannkraftverket stort nok så kan de umiddelbare konsekvensene kunne være på høyde med flere atomangrep i 100kT, samtidig som konsekvenser av forurensning fra kjemiske fabrikker o.l kan være vel så ille som en kjernefysisk nedsmelting…

5 Likes

Ja var bare et åpent spørsmål. Så da er det altså ingen grunn til å ikke få opp et giga-anlegg ved Oslo nei.

Er man pessimistisk nok så kan alt gå galt ja…

Synes Moxnes på en eksemplarisk måte signifiserer folks økende mistillit til julenissen.

Erna kommer seg nok helskinnet igjennom dette også. Tipper hun blir statsminister neste år. For en imponerende dame.

1 Like

Prøver å skjønne litt av Norges Bank (NB) sitt kronesalg som viktig bidragsyter for den særdeles svake kronen (som er negativt). NB sier det er sammenheng mellom kronesalg og det petroleumsindustrien skal betale i skatter og avgifter, og de sier også kronesalg ikke nødvendigvis samsvarer i tid med det industrien skal betale inn i avgifter.

Så indirekte er en norsk krone som blir mindre og mindre verdt en konsekvens av de store inntektene fra petroleumsindustrien slik jeg leser det.

Så hvorfor er det tydeligvis så vanskelig få til et system hvor vi kan selge olje og gass uten at kronen svekker seg så mye mot andre valutaer? Andre land får jo det til.

1 Like

Haha,dette er jo komedie av høy klasse.

I september fikk Trump gjennomgå på nettet etter å ha stemplet Biden som «kognitivt svekket» før han sa at presidenten kunne lede USA inn i «andre verdenskrig».

1 Like