Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Så, du tenker at rettsvesenet i USA er styrt av demokratene? Det motsatte er jo tilfellet. :sweat_smile:

2 Likes

Eg tror ikkje dette er det siste vi får høre om den saken.

Og hvorfor måtte det mail in ballots til? Er det fordi folk som ikkje gidder å gå ut av huset, som helst vil fortsette å bare sitte hjemme uten å gjøre en ting, fikk muligheten til å stemme på et par ekstra lommepenger? Eller var det en hel setning om noe Biden klarte å formulere som vant alle hjerter?

Er dette mennesker som kunne hatt et bedre liv, men som desverre, selger sjela for et par ekstra kr, fordi at, hvorfor er di så fattige og tomme for livsgnist?

Eg trenger å forstå dette her.

Det føles bare så utrolig feil å godta det som ble servert da. Der gir liksom ikkje mening med mindre man ikkje vil noe godt for noen. Da gir det mening…

due to then-President Donald Trump’s false claims that mail voting would lead to election fraud, a huge partisan gap emerged between ballots cast by mail and ballots cast on Election Day.

Hvis du stolte på Trump, så stemte du ikke via mail-in, du stemte personlig. Ikke så rart at mye færre mail-in stemmer var for Trump da?

3 Likes

Tusenvis av amerikanske soldater mistet livet sitt under Irak-krigen. Så din påstand kan man diskutere.

Mener også at det blir litt overdrevent å fastslå at det var et forsøk på statskupp. Var vel mer at Trump genuint trodde at valget var “rigged”, muligens pga. feilinformasjon fra sine rådgivere eller bare falsk optimisme.

Hadde han faktisk ha prøvd seg på et statskupp hadde han ha gjort MYE mer for å få det til.

6 Likes

Stemmer, det var coviden…

Eg velger fremdeles Trump over en hvilken som helst demokrat. Om eg kunne valgt selvsagt, det kan eg ikkje, men, om eg kunne :smirk:

1 Like

Inntill noen klarer å overbevise meg selvfølgelig. Noe eg egentlig tviler mer på nå enn når eg kastet meg inn i chatten her. :roll_eyes:

Forstår virkelig ikke hvor du vil med dette.

Har du fått med deg at utallige dommere har avvist alle anklager om juks? Vær snill å svar ja eller nei sånn at vi kan bevege oss videre.

Er det sånn at du ønsker at de i USA skal forby stemmebokser og forhåndsstemming for å forhindre juks? Det er tross alt ikke alle som har mulighet til fysisk å møte opp på valgdagen; du forstår det? Du vet vi har det samme systemet i Norge?

Må bare si at jeg blir ganske så matt av disse uendelige repeterende usannhetene om valget I USA og valgsystemene i de ulike statene der, når rettsvesenet, med Høyesterett, har avvist alle anklagene.

7 Likes

Føler nesten jeg bør gratulere!

Eg fikk med meg det :+1: synes du det var ryddig?

Om du synes det var ryddig, så håper eg ikkje du er politiker.

Eg er klar over at vi har det samme her. Digger det ikkje.

Men dere er sure på Trump fordi at han ikkje ville godta valget. Takk :stuck_out_tongue: det var no en grunn, men en dårlig en… det var ikkje noe kupp. :man_shrugging:

Såvidt jeg vet, så prøvde Trump å ta det til retten, alle anklagene ble forkastet. Så valget var ryddig, det eneste problemet var Trump som oppførsel som passer bedre i et U-land med diktator.

Det minnet mest om Tyrkia og Erdogan som ikke godkjente valget for Istanbul og fikk arrangert et nyvalg som hans kandidat da tapte med et landeskred. Tror muligens Erdogan har hevet vedkommende i fengsel nå.

3 Likes

Ja, det var ryddig, og det har domstolene bekreftet. Hva er problemet? Jeg er ikke politiker, men jeg synes det er fint at folk har anledning til å forhåndsstemme av grunner jeg nevnte. Hvorfor er det feil?

Med hvilke generaler prøvde han noe sånt? Han forsøkte ikkje et kupp. At folk med sterke meninger om landet sitt gikk på sightseeing er ikkje et kupp :grinning_face_with_smiling_eyes:

Sleivete ordbruk. Han prøvde å få omgjort et valgresultatet som helt klart var gyldig. Du kan kalle det hva du vil.

Nei, det var i følge deg en :grinning_face_with_smiling_eyes: opplevelse. Skremmende spør du meg.

1 Like

Fordi at folk trenger ikkje å bry seg,. Det er en konsekvens av at folk blir mer ignorante og late. Di trenger ikkje å reise seg å gå en meter med meningen sin, ei heller å stå for den… eg synes det er dumt, egentlig så burde alle stemmende navn offentliggjøres, men det er nå min personlige mening. Folk burde ikkje være flau over ka di ønsker for sine medmennesker.

En burde selvsagt kunne søke fritak om gyldig fravær…

Beklager at det skremte deg. Det var overhodet ingen intensjon å gjøre deg uvel og redd… :man_facepalming::joy:

Beklager, to grunner, eg glemte det med aborten. Det var også en grunn.

Men det er greit eg sier meg fornøyd med det :slightly_smiling_face: mange takk for underholdningen og god kveld til dere alle :pray: :v:

Det var ca 15 demokratiske toppfolk som mente valget i 2016 var stålet. Hillary sitter og snakker om det på TV ennå…

Og det at Trump sier “fight for your country” ser litt dumt ut med tanke på den undercover operasjonen CIA hadde 6. januar, men det var noe politikere sa hele tiden i alle slags sammenhenger. Og betyr bare å kjempe for landet sitt på demokratisk vis.

4 Likes