Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Anbefaler å lese denne for status: Kjipe tall om man tar bort oljen for næringslivets vekst generelt: IMF Executive Board Concludes 2023 Article IV Consultation with Norway

2 Likes

Sånn helt seriøst, hvorfor er ikke RFK jr en god utfordrer til Biden?

1 Like

For mye konspiratoriske utsagn tror jeg

Fordi han er en venstre versjon av Trump.

2 Likes

Han er ikke populær nok i USA til å bli demokratene sin kandidat? :stuck_out_tongue:

1 Like

Han er ikke like flink som Trump til å bruke mediene mot seg selv. Og mediene støtter Biden.

Er helt utrolig at en 80 år gammel kandidat (81 før valget) er det beste demokratene greier å fremskaffe.
Nå er det jo nesten et halvt år til nominasjonsvalget starter så vi får se om han holder koken da.

7 Likes

Helt utrolig at republikanerne kun klarer å dra fram Trump. :stuck_out_tongue:

6 Likes

Han er no litt morsom og :wink::wink::wink: Trump mener eg

1 Like

Viktig å huske på at alle anklager som var rettet mot Trump i alle årene før 6. januar var oppdiktet. Ingen Russia collusion, ingen skattesvindel, ingen horer på hotellet, fake Steele rapport. Ikke gikk han til noen krig. Alt dette mente mediene var sant.

Så nå når alt dette er tilbakevist er det ingen som stoler på mediene lengre. Akkurat det reddet samfunn fra USA i vest til Japan i øst. Nå har vi snudd en sosialistisk trend i Europa til et konservativt overtak i nesten alle land i europa.

Mission accomplished. Bruker de mot seg selv.

Bare å vente på mer.

6 Likes

If you look at the Minsk accords, it sets the groundwork for a final settlement. The Donbas region, which is 80% ethnic Russian — and Russians that were being systematically killed by the Ukrainian government — would become autonomous within Ukraine and would be protected.

Altså, jeg fatter ikke hvor han har dette fra? Eneste som konsekvent bomber sivile i denne krigen er Russland.

Han har sagt veldig mye annet rundt Ukraina, men akkurat hva som er tilfellet der er det ikke mulig å si noe helt objektivt om. Dette derimot…

4 Likes

Hvis han kjører som en uavhengig kandidat, så vil jeg tippe han vil kunne fange endel flere velgere fra begge leire.

1 Like

Dette er vel ikke helt sant? :stuck_out_tongue: Ikke nok til å ta det drastiske steget å dømme en sittende president med alle beskyttelser presidenten har er vel mer korrekt?

Alle rapportene vi fikk ut var jo “We can’t share any opinion on if something is wrong or not” :stuck_out_tongue:

image
Read Congress’ reports on Trump’s tax returns (nbcnews.com)

Det det dog viste var at Trump har tapt uhorvelig mye penger fra 2015-2020.

Samme med Muller-rapporten.

Mueller report - Wikipedia

4 Likes

Han snakker jo ikke om hva som skjer i krigen. Det er i hvertfall en veldig populær konservativ som har svært mange følgere i USA som har fått hele familien sin drept av nazistiske ukrainere. Og hun er ganske høylytt. Det var før krigen startet.

1 Like

Joda det er sant. For mediene mente at selvangivelsen hans ville avsløre skattesvindel. Noe det ikke gjorde. Den viste derimot at han betalte mer skatt enn hva Biden noen gang har gjort.

4 Likes

Hva om jeg gir deg tre alternativer?

Russere er for ordens skyld <40% i nevnte region. Propaganda skaper forvirring ved å spille på at nesten 80% der er russisk talende.

Flere RFK jr. hits er at det var få sykdommer, masseskytinger, allergier, og trans personer før vaksiner, legemidler, wifi og klorin i drikkevann.

Og ja, valgkampanjer som tapper inn i folkets frustrasjon og oppfordrer til nihilistisk mistillit til vitenskapelige og offentlige kilder er testet og velprøvd.

2 Likes

Samt at skattepapirene viste at han hadde løyet (som vanlig). Fra debatt med Biden hvor han fikk spørsmål om konto i Kina:
“I closed it before I even ran for president, let alone became president.”

Mens papirene viste:
“The documents also show that Mr Trump, who had international business dealings, held bank accounts in Ireland, the United Kingdom and China for a period that ran from 2015-17.”

2 Likes

Joda jeg sier ikke at Trump er et englebarn, men mediene kjørte ikke på uke inn og uke ut om han hadde kontoer i andre land? Det har forøvrig Biden også. Flere hundre kontoer sikkert.
Jeg vet om 21 kontoer som bare gjelder utbetalinger av penger fa Kina. Det var skattesvindel de mente å bevise. Det kunne de ikke.

Men du har ikke problemer med at Biden mottar mange titalls millioner fra både kinesere og ukrainere?

Ikke noe i mot at Presidentens barn lar seg avfilme naken med kokain i nesa og og horer over alt rundt seg, som han transporterte over landegrenser uten at noen tar tak i denne menneskehandelen?

Ikke noe i mot at Biden lyver om å ikke kjenne til noe som helst som har med sønnens business dealings? Altså korrupsjon.

Ikke noe i mot at Biden truer Ukrainske myndigheter med å holde tilbake støtte på 2 milliarder dollar om de ikke sparker han som etterforsker sønnens korrupsjon i Burisma?

Ikke noe i mot at presidenten med atomvåpen kofferten er senil?

Ikke noe i mot presidenter som går til krig. Trump er første president i vår tid som ikke har gått til krig mot noen.

Ikke noe imot at mediene feier en kandidats mangler og feil under teppet totalt, mens de dikter opp skittpakker mot den andre?

“Neida, siden jeg ikke liker han så er dette helt greit”

11 Likes

Kjøpe robux eller v-bucks i Russland? Tenk deg om 2 ganger :exploding_head:

Jeg gjør det samme som med Trump, jeg venter på at han blir dømt, eller så antar jeg det er vanlig piss uten god nok rot i virkeligheten til å være noe.

Hvis du leser over, så er det to veldig konkrete ting jeg mener forklarer hvorfor jeg ikke liker Trump.

Må si vi er bedre på å gjøre kort prosess i Norge med politikere som går over streken. Det virker kanskje ikke sånn fordi det ikke er lov å gå av fra Stortinget. :sweat_smile:

Plenty med AP folk som har måttet gå også var det vel seks justisministere dra Frp som måtte gå. Må forresten si at jeg har sympati med han hvor kona klikket og faket angrep på seg selv. :see_no_evil:

3 Likes