Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Da hadde hun fått problemer på jobben. Men da snakker vi økonomisk utroskap egentlig.

Noe jeg tviler på er tilfellet her.

Her er transaksjonene han har gjort:

Lite som tyder på at han er en TI-wanker

Er det 200 KOG aksjer det er snakk om? :see_no_evil:

Var ikke store beløpene der nei. Merkelig… gjøre seg til kjeltring for noen tusenlapper??

Ektemannen er spillegal?

Aggressiv men grei portefølje vil jeg si? :stuck_out_tongue:

Det er snakk om 100 KOG-aksjer, som han endatil tapte 3-4 000 på

1 Like

Totalt unødvendig og klønete. At disse folka ikke er mer rutinert og oppvakte er problemet med dette.

4 Likes

Uansett om det er med vilje eller ikke, kan vi ikke akseptere en sånn misbruk av makt og posisjon, sa MDG-nestleder Ingrid Liland til VG.

Det er snakk om rimelig lite penger her. 200 KOG aksjer som ektemannen har tapt penger på. Rimelig klart at det ikke er misbruk av makt og posisjon.

2 Likes

Rett i fengsel :stuck_out_tongue_winking_eye: Rules are rules.

Dagens spørsmål: Hvilke aksjer på Oslo Børs kan man egentlig handle som ektefelle til en statsråd? Må man finne nye seg nye sektorer å investere i etter hvert som partneren bytter ministerposter?

Burde være én enkelt regel. Kun fond, potensielt kun indeksfond, for politikere og deres aller nærmeste.

3 Likes

Hva slags profitt han klarte å oppnå kan ikke være et kriterium, man er da kriminell selv om man ikke er flink til det. Intensjon og handling, ikke resultat.

At omfanget var lite bør dog være formildende.

7 Likes

Folk som tjener 1 krone for mye blir fratatt NAV støtte…

Slippe straff fordi man er en dårlig kriminell?

5 Likes

Det var poenget mitt. Tror ikke dette er en fyr som hører spesielt godt etter når kona prater. :see_no_evil:

Er man litt stygg, så kan man jo si at det er ikke veldig lett å forstå hva hun sier……

1 Like

Mitch McConnell for re-election :muscle:

Skjønner ikke hvorfor det ikke er en pensjonsalder for politikere….

2 Likes

Det er en pensjonsalder, og den er det velgerne som bestemmer.

1 Like

Kanskje man skulle kreve at de avlegger MMS og andre demens tester før kandidater over en viss alder stiller til valg? Kognitiv svekkelse er tross alt korrelerert med økende alder. Og som alle vet, man trenger å bruke hue i ny og ne, selv som politiker.

2 Likes

Lykke til :joy:

4 Likes