Ja, dette må absolutt være greit å dele.
Må innrømme at jeg i starten var overrasket over tilnærmingen Sverige hadde til dette. Ikke rart det såpass skremt som mange av oss i dette landet her ble.
Man fikk jo klar beskjed om at dette var svært farlige saker og ikke minst betydelig dødelig samtidig som media var ekstremt flinke til å vise døende fra intensivavdelinger verden rundt, spesielt fra Italia da kanskje.
Jeg er selv i noe som er definert som risikogruppe, men valgte etterhvert å lese meg betydelig opp på dette viruset, i tillegg fant jeg saker om personer som har samme lidelse/diagnose som meg selv, blant annet en norsk idrettsutøver som ble anbefalt av sin fastlege om ikke å ta vaksinen. Da ble valget klart for meg, forkjølelse og influensa har jeg hatt flere ganger i mitt liv selvsagt og klart det uten problemer, da måtte man vel overleve en gang til.
Min sønn på 12 tok også valget selv og valgte ikke å ta. Vi hadde begge covid mars 2021 og det forløp for oss uten meget greit, han var slapp en dag så var han fin igjen mens jeg hadde 3-4 dager med litt feber, hoste og halsonde.
Samtidig merket man presset fra venner og bekjente som var veldig tydelig på at man burde ta vaksinen.
Heldigvis for min del bor man i et land hvor valget fortsatt var frivillig den gangen og håper det fortsetter slik, fordi det går nok ikke lang tid før nordmenn igjen går man av huse for noen sprøytestikk.
For å forstå bedre hvorfor jeg tok mitt valg basert på endel av bivirkningene så er min diagnose, hjerterytmeforstyrrelse. Og når man har levd med det endel år og endelig nesten er kvitt problemet har man ikke ønske om å om mulig påføre seg mer av dette, hvertfall ikke frivillig når risikoen for alvorlig sykdom egentlig var forsvinnende lav.