Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Du kan jo tenke deg den flommen av børsmeldinger som hadde kommet om man skulle utvide begrepet og alle grensedragningene i forhold til søskens samboere, bonusbarn, stesøsken. Finanstilsynet har tilgang til den type opplysninger og bruker det i sin (sikkert lite effektive) kontroll.

I tillegg er det jo et viktig moment at det skal litt til for at man skal pålegge folk plikter i form av rapportering eller begrense deres handlefrihet.

Men for all del Finnes burde nok forstått bedre og forskjellen mellom hva han har sagt og hva han har gjort er ikke bra.

3 Likes

For en tøffel!

Ikke er det en mediesak, men når det først er det så ville jeg like å sett en politiker som står litt opp for seg selv. I dag legger alle seg flate. Dama syns jo det var helt uproblematisk!

Sånne tøfler stoler jeg ikke på.

Er det ikke pendleleilighet, juks med reiseregninger, gråsone aksjekjøp, grand theft av solbriller eller sex med mindreårige så er det råklining med kollegaer. Noe sier meg at det å være politiker er ganske vanskelig hva angår «rolleforståelse og dømmekraft» i anno 2023.

Business idé: lage et complianceprogram som dekker de vanligste fallgruver i norsk politkk…

6 Likes

Vanskelig å endre en kultur. Tidligere så man på denne adferden som et frynsegode.

2 Likes

Problemet er ikke at reglene er vanskelig å følge, men at folk tror de slipper unna med det meste. Hvis du blir tatt, så er det bare å ligge lavt, så kan du komme tilbake senere.

Bare så det er sagt, dette tror jeg gjelder for ganske mange. Ikke bare politikere. :see_no_evil:

8 Likes

(message deleted) eller noe

Javel :slight_smile: Skulle akkurat til å poste denne som innspill Harald Eia: Where in the world is it easiest to get rich? | TED Talk

1 Like

Har sett den før, men takk :blush:

Nå har Statsministeren kontor (SMK) vedtatt å hemmeligholde dokumentene om Solbergs habilitet i forbindelse med aksjehandlene. Det kommer frem i et brev til VG.

  • SMK skriver at det er snakk om interne saksdokumenter, inkludert møtereferat, interne nedtegnelser og intern korrespondanse mellom ansatte.
  • Disse dokumentene er «knyttet til bistand ved vurdering av spørsmål knyttet til Erna Solbergs habilitet».

SMK skriver i begrunnelsen at hensynet til å ivareta en åpen og fri dialog i den interne saksbehandlingen veier tyngre enn hensynet til offentlighet.

Nothing to see here :lying_face::lying_face::lying_face:

8 Likes

Litt «dictator» move dette. Spennende!

2 Likes

Ang. Sindre Finnes

Det er to måter å se det på. Jeg tenker at Finnes viser seg å være en selvstendig type og ikke en stay-at-home-mum som media har portrettert han som. Underholdning med politikken nå.

2 Likes

The plot thickens…

For en gjeng på berget :man_facepalming:

3 Likes

Så, har Erna tillit til Finnes? Det lurer jeg på.

Må forresten le litt:

Rødt-leder Marie Sneve Martinussen reagerer sterkt på når Solberg la frem listen over aksjehandler.

Tenkte ikke på det, men Erna legger fram inhabilitetsproblemene sine rett etter valget, når det er lengst mulig fram til neste valg. Så det skal få minst mulig effekt. Ikke spesielt overraskende, men så kan man jo stille seg spørsmål om det er tårer eller krokodilletårer hun har. :stuck_out_tongue:

5 Likes

Slapp’a, la han få lov til å si at han legger seg flat, er lei seg og ber om undskyldning. Deretter ser vi ham på Skal vi Danse neste sesong og deretter blir alt bra. Life goes on.

10 Likes

Jeg bare skjønner ikke at de ikke prøver seg på utenlandske aksjer når de er i en sånn posisjon… Hvis man MÅ handle aksjer…

5 Likes

Ikke sant!? Finnes mange andre alternativer for investering eller trading…

Det bare øker mistanker om de har hatt eller har tenkt at de har hatt en ekstra edge på norske selskaper… :angry:

1 Like

" Jeg var ikke ærlig.-jeg ga faen…"

2 Likes

Men hvordan skal du da få brukt informasjonen fra kona og søsteren til kona for å skape bedre avkastning!? :cowboy_hat_face:

7 Likes

Kvalmt rett og slett. Forståelig nok, men fysj…

Hvorfor være oppriktig når ingen andre er det :clown_face:

1 Like