Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Var det første jeg tenkte på. Så hun har visst det en stund vil jeg tro, og ingen som nørder over aksjonærlister vil senke Erna, så da slapp hun å bli avslørt også i forkant. @Christian Jeg liker Erna, hadde jeg ikke gjort det hadde jeg nok også blitt mer irritert over dette. Uansett er jeg enda mer irritert på henne, Jonas og en rekke andre for hvordan de oppførte seg under Covid. Ikke fordi de skapte smittefare, men fordi de dreit i de strenge reglene de lagde for alle andre. Det syntes jeg var skikkelig dårlig av alle politikerne som brøt det. Også småting som at Jonas har blitt tatt for å snike på t-banen/trikken et par ganger nå er skikkelig dårlig stil. Når studenter med 8k/mnd må bruke 500kr på månedskort eller 900kr i bot om de ikke har billett, så skal politikere være sikre på at de i det minste betaler det de skal.

4 Likes

Ja, her er Rødt langt mer reale! Der stjal jo lederen solbriller før valget!

6 Likes

Heh, mulig korrupsjon vs nasking? :stuck_out_tongue:

Overlagt tyveri i samarbeid med kjæresten, mot en lyvende ektemann som hadde fått klar beskjed? Er mange måter å se ting på. :slight_smile: Økokrim/politiet må selvsagt ta det strafferettslige riktige skrittet, men moralsk syntes jeg Moxnes sin adferd var verre enn Erna her. Men kan jo godt være Erna lyver nå også da. Det er jo verre i så fall.

3 Likes

Du vet de rettferdige medlemmer i Rødt som bare vil at vi alle skal dele likt, vil aldri synke så dypt i den kapitalistiske umoral som å kjøpe aksjer! Nei, de nøyer seg kun med å pynte seg med Hugo Boss solbriller…

1 Like

Erna er virkelig i et dilemma nå. Må hun ta ut skilsmisse for å rette opp egen troverdighet?

3 Likes

Hehe man skulle tro de levde sin egen ideologi, men det gjør de ikke i det hele tatt. De er de verste på missbruk av det frie markedet til å bedrive manipulasjon og juks. De er definisjonen på hvorfor markedet ikke kan være helt fritt, og at man må ha noen lover og regler, for da hadde de gått enda lengre i sin kapitalistiske markedsføringskampanje i den evige jakten på flere klikk. Hihi :stuck_out_tongue: De sier det selv, Moxnes snakket ikke til Stortinget når han sto på talerstolen på Stortinget. Han snakket til kamera, så de kunne lage en god video av det til sosiale medier. Bare å høre intervjuet med hun fra Rødt om det. De er ikke flaue.

3 Likes

Men hvor stor nytte har enn av informasjon når enn handler så mye.
Blir vel mer trading på TA. Frykt og grådighet.

Skjønner ikke helt hvorfor høyere antall handler setter han i et dårligere lys. Hadde vært noe annet om han lastet opp tungt rett før vesentlige nyheter. Eventuelt solgte rett før dårlige nyheter ble sluppet.

5 Likes

Jesus Kristus…

Emilie Köhler (29) og Aleksander Linkowski (30) får ikke holde foredrag alene på Kulturhuset i Oslo om at de angrer kjønnsbekreftende behandling. Kulturhuset krever at arrangementet også må inkludere en som er fornøyd med kjønnsbekreftende behandling. Nå har de avlyst foredraget - mot arrangørens vilje.

12 Likes

Jo, du har et poeng. Men med så mange handler er oddsene for at ingen av de skjedde på et tidspunkt hvor svigerinnen visste noe lave, og da blir det verre igjen. Selvsagt tror jeg helst at han ikke har drevet ulovlig innsidehandel, kanskje bare TA-trading, men det ser ikke bra ut og han burde visst bedre.

Det kommer til Norge også ja. Det lå i kortene. Enkelte møkkafolk i Norge følger jo med hele tiden og prøver å importere all dritten fra uniten til oss.

5 Likes

Fordi han sa han mer eller mindre hadde sluttet. Fem handler om dagen er litt mer enn det. :sweat_smile:

1 Like

Joda, enig i det. Men synes det blir hausset opp veldig.
Dersom han har handlet så mye så tyder det mer på at han har handlet og eksperimentert basert på egne følelser enn insideinformasjon.

Men ja han burde selvsagt vært ærlig :wink:
Omfanget er nok ikke så stort som det høres ut som. Vet ikke hvordan man regner antall transaksjoner i aksjeverden.
Men f.eks en stor kjøpsordre i en krypto-coin/token med lav verdi kan til slutt se ut som hundrevis av transaksjoner når ordren til slutt går 100% igjennom, selv om du kun har trykket kjøp én gang.

Må jo være noe av det mest fornuftige å få ut til ungdommen.

Ett valg man fort kan angre på resten av livet.

Blir som å kun la personer med positiv erfaring fra anabole steroider og rus få lov til å uttale seg om hvordan de har det.

8 Likes

Han har 1.800.000 i gevinst over mange år (som ikke er sinnsykt), 400.000+ av dem kommer fra Nekkar hvor søstra til Erna har sittet i styret hele veien. Jeg vil si at der er ganske mye mer fortjeneste der han har tydelig potensiale for innsideinformasjon. Det kan jo være tilfeldig, men det kan også ikke være det.

8 Likes

Han hadde kjøpt for 100m+. Litt usikker på totalt investert beløp, men det høres ikke så hot ut…

Bruttohandlet for 112 mil fra 2013 til 2021.
Enig i at det høres mye ut. Men har man litt summer inne så er det jo ikke mange transaksjoner som trengs før man plutselig har bruttohandlet for noen millioner på kun én dag.

Si du starter dagen med 500k. Så er du innom 4 selskaper og avslutter dagen med 500k i cash uten å tjene eller tape. Så har du handlet for 2 mill den dagen.

2 Likes

Ja, når jeg day tradet i gamledager så hadde jeg kanskje 20 trades dagen. Jeg regnet ut at kurtasjen fra meg var verdt mer enn mange av de store fondene. Men da går man såpas raskt ut og inn at man kun får smågevinster (i snitt) pr handelsmengde. (Jeg gjør ikke det så mye etter at robotene kom).

1 Like

Daytradet som ved siden av jobb eller at det da var jobben din?
Er nok mange som har det som et mål/drøm. Men er nok veldig stressende :sweat_smile:

1 Like