Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Disse sakene viser også i hvor stor grad vi nå stemmer på personer, i stedet for partier…

Jeg trodde faktisk at det var ønske om en annen politikk som var årsaken til årets valgskred…

Når det gjelder Erna, kan hun kanskje rette opp sitt eget grunnlag for tillit ved å skille seg?

1 Like

Ja, det er skilsmisse som må til for at noe som ligner på tillit skal gjenoppstå. Samtidig så har altså dette allerede skjedd på Ernas watch. Sånn er det jo bare. Selv om det ikke var hennes feil. Men det var heller ikke Gerhardsens feil at ei gruve kollapsa på Svalbard og det ble dårlig håndtert (finnes sikkert nyere eksempel også, men det er det første jeg kom på). Ingen er større enn embetet sitt, selv ikke Gerhardsen (han hadde sittet som statsminister i 17-18 år på tidspunktet han gikk).

1 Like

Det er jo et ganske klart slag i trynet for Erna. Men ikke verre enn at hun fortsatt tenker på valget og holder dette skjult til etter at valget er over. Allerede der er det vel en god del tillit til henne som forsvinner, for det er på hennes kappe.

5 Likes

Det er jo heller ikke vanskelig å skjønne at hun ønsket å skjerme partiet for sin egen personlige fadese? Det er jo tross alt ikke selve partiet som har gjort noe galt.

1 Like

Word. Tipper hun har trukket seg innen uka er omme.

Problemet er at hun tok velgerne med på den reisen. Og det gjør du ikke ustraffet.

3 Likes

Derfor blir det riktig at det er hun personlig som må ta konsekvensene her, og ikke partiet.

5 Likes

Triste greier. Mye tyder jo på at han har prøvd å trade restriksjonene.
Tviler på at han kan ha tjent så mye på den handelen. Det var først den 21. at det kom et dropp han ville tjent på.

Sirklet inn perioden han har kjøpt bearx10, og de siste kjøpte han dagen med de to høye grønne stolpene. Kjøpte han på starten av dagen må han ha tapt en del. Tvilsomt om han har sittet til den 21, men det kan han ha gjort. Noen som har Finnes handelsliste og kan sjekke?

1 Like

Om han tjente penger eller ikke er jo ikke relevant på noen annen måte enn en kuriositet?

9 Likes

Ja, det er også poenget mitt. Ikke bare har han prøvd å trade en nedstengning på innsideinfo (hva han faktisk visste får vi nok aldri vite), men han har sannsynligvis tapt penger på traden også.

1 Like

Med høyre på vippestemmer i flere kommuner så utgjør en slik sak som dette mye.

Omvalg?:sweat_smile:

Ved å gå av?

Ja, eller kanskje som jeg nevnte ved at hun skiller seg. Selv om en skilsmisse er en privat og tragisk sak, så ville det i alle fall vist at dette var et opplegg hun ikke var en del av.

1 Like

Hvis forholdet ellers er bra, så tviler jeg på at dette fører til brudd. Hvis det haltet fra før av er noe annet. Det kommer også an på hvor karrieremenneske hun er. Vil si det er utypisk norsk å ofre kjærlighet for karriere.

2 Likes

Vel, å bli dolket i ryggen av sin partner på denne måten, må da være minst på høyde med bevisst og planlagt utroskap?

1 Like

Vanskelig å se for seg at Erna skal drasse med seg Sindre inn i statsministerboligen enda en gang.
Det smarteste Høyre gjør er å bygge opp en arvtager.

8 Likes

Enig. Siste info tatt i betraktning.

Nå skulle jeg gjerne sett Ine Eriksen Søreide blitt løftet opp og frem som neste Høyre-topp. De trenger noen med erfaring og som innbyr til tillit. Nestlederne egner seg ikke.

@Haraldjr likte dette innlegget - så da regner jeg med hun ville blitt godkjent av Kongen

5 Likes

Om denne saken, ved å bli publisert før valget, hadde ført til at de styrende partier på venstresiden hadde sluppet konsekvensene av sin mislykkede politikk, så hadde jo følgene for hele landet bare blitt enda verre…

1 Like

Det blir ikke omvalg i kommunene fordi en partileder og hennes mann går på snørra. Vanskelig å anta hva skandalen ville hatt å si for lokalvalget.
Ap lå f.eks. lavere på målingene før habilitetstrøbbelet til Brenna, Trettebergstuen og Borten Moe sprakk

4 Likes

Eller ved at Erna og Sindre flytter fra hverandre noen måneder. Så kan de «finne sammen igjen» og journalister kan lage positive reportasjer om at de «gir hverandre en ny sjanse», «kjærligheten vant» etc.

2 Likes