Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Ser ut som han gikk short dagen før Erna stengte ned Norge. Så da eskalerer det jo en del :sweat_smile:

4 Likes

**I perioden mellom 3. og 9. september 2020 kjøpte Sindre Finnes 110.000 slike sertifikater.

Jeg synes ikke det er noen smoking gun om mediene på den tiden skrev om covidinnleggelser og forventet nedstenging.

1 Like

Selvfølgelig. Det er jo en nøkkel her. Har han handlet på innsideinformasjon? Det synes som om det må noen etterforske?

nedstegningen var vel i mars 2020? feil tidspunkt du leser om?

Ahh. Jeg så ikke før nå at innleggene over handlet om akkurat det. Men ja det er jo ganske misstenkelig. Selv om man nok ikke trengte å ha verdens høyeste iq på det tidspunkte for å forutse det

En etterforskning kan få alt på det rene. Hvis Finnes mener han har alt på det rene må han ønske en renvaskelse velkommen.

2 Likes

En trist sak er dette, uansett utfall.

“Det er hardt. Erna Solberg og Sindre Finnes har vært gift i 30 år. De har fremstått som et ektepar med stor kjærlighet til hverandre.”

Skulle dette ende med skilsmisse, så er det jo uansett en tragisk sak for et ektepar som kanskje hadde sett for seg å gå inn i solnedgangen sammen en gang…

2 Likes
  1. september slapp regjeringen info om mer nedstengelser
2 Likes

Ye, uansett hadde han ikke lov til noe av dette. Han sa jo “Jeg får ikke handle aksjer”, men gjorde det allikevel. Så han må jo i fengsel. Hvis ikke han går i fengsel kan alle handle i innside-posisjon.

2 Likes

Ja når politikerne jukser med reiseregniner og pendlerboliger så sier de bare at de missforstod reglene, men den blir nok vrien å ta her.

1 Like

Å føre gode nok bevis for at han den gang virkelig handlet på konkret innsideinformasjon, kan nok bli vanskelig…

2 Likes

Jeg synes det er litt merkelig å tenke på denne håndteringen av regjeringsmedlemmer og “nær” familie. Hvis noen virkelig drev med utnyttelse av innsideinformasjon hadde det vært mye mer naturlig å benytte seg av litt fjernere familie enn ektemake. Og hvis man først skal begynne å undersøke familie så må man jo undersøke all familie og er det i så fall like alvorlig om man finner mulig innsidehandel hos disse? Kjapt google-søk viser at sønnen til Erna studerte økonomi og administrasjon og er 24/25 år. Det kan vel veldig godt hende at han har arvet farens aksjeinteresse. Hvis han har lignende handler, hvordan kan man vite at han ikke har handlet på innsideinformasjon? Og hvor nær/fjern familie skal man begynne å undersøke? Hvis noen virkelig vil tjene penger og ikke bli utnyttet og samtidig er “smarte” nok til å ikke ville bli tatt så tror jeg de har tipset noen andre enn aller aller nærmeste familie (ektefelle) som jo er fremstår veldig tvilsomt hvis det kommer ut.

3 Likes

Ja, vi kan jo bare begynne å vurdere hvor mange familievenner til politikere opp gjennom tidene som kan ha handlet aksjer på info de har snappet opp…
Eller hva med venner og familie til ledere og styremedlemmer i bedrifter…? Å avdekke innsidehandel er litt av en oppgave…

Dette er korrupsjon på sitt værste

2 Likes

Slik som Biden? Der har jo alle familiemedlemmene blitt rike mens Biden har fått behandling i det hvite hus.

Jeg tror ikke Erna har skjønt at Finnes beholdt navnet sitt så han gikk lettere under radaren.

Minst like ille som våren 2020, kanskje verre! Lord.

Jo men infoen kom neppe som lyn fra klar himmel

Jeg har aldri stemt på Erna, men ingen skal få meg til å tro at hun har vært med på noen “lurehandler” via mannen. Hva Sindre har bedrevet er en annen sak, men hold Erna utenfor tenker nå jeg.

7 Likes

Hun holdt seg ikke for god for å holde tilbake nyheten til etter valget, selv om hun visste om dette før. Utenom det, så må jeg si meg enig. Tenker stemningen hjemme hos dem er rimelig klein nå.

6 Likes

Den er jeg med på. Uredelig ift. velgerne.

1 Like