Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Ja, du har sannsynligvis rett. Men demokratitrøtthet vil hendelsene likevel trolig lede til – om Huitfeldt og Erna blir sittende. Da har man jo laget / konstantert en presedens for at noen er for viktige til å bli ofret.

1 Like

Honk honk :circus_tent: :earth_africa: :trumpet:

3 Likes

More deaths in the vaccinated

2 Likes

Det er godt jobba å ikke legge merke til at mannen spekulerer i aksjer i denne skalaen med felles økonomi.

På den andre siden, hvis han lyver like glatt til Erna som til tv kameraene…

– Det er selvsagt veldig vondt. Vondt å vite at mange har stolt på meg, og at jeg ikke har hatt orden nok hjemme, fortsetter hun.

Vondt å vite at hun har en ektemann som lyver over flere år uten at hun visste noe om det? Må være veldig vanskelig å stole på?

Dette må da være langt over grensen?

Solberg sier til E24 at hun var kjent med at Finnes’ eide aksjer i selskapet, og «om lag» hva aksjene var verdt.

Det er strengere regler enn dette for influensere.

… Forresten, etter at vi med H i regjering hørte masse kritikk om at norsk media var venstrevridde, så har jeg ikke hørt noe særlig kritikk av media med AP i regjering. Kanskje fordi media i snitt har slaktet AP? :sweat_smile:

8 Likes

På tide å stramme inn arbeidsmiljøloven for leger? De klarer jo ikke si nei.

1 Like

Forklar gjerne hvordan du mener den videohilsenen drev opp kursen. Ellers ser jeg ikke poenget med at det skulle være over grensen.

Det jeg derimot har festet med ved - og som VG/E24 ikke har noen problemer med:

  • LO sitter i sentralstyret til Ap og leder valgkomiteen i partiet;

  • LO samtidig pumper inn millioner i valgkampene til Ap og er største økonomiske bidragsyter, og laaaangt viktigere for partiet enn kontigenten som medlemmene betaler.

  • Alle gangene Ap regjeringene har økt skattefradraget for fagforeningskontingent slik at LO kan skyve den høyere og høyere

  • Hvordan regjeringen snakker opp LO, gir LO massive og kostnadskrevende gjennomslag i norsk politikk og fordelsbehandler LO fremfor andre fagforeninger

Men problemet er altså en videohilsen fra Erna for et rederi som ikke hadde noen betydning for kursen? Det er virkelig desperasjon i VG/E24 om å finne noe på Erna om dagen.

Moving on.

1 Like

Fin whataboutism.

Når du reklamerer for et selskap og har aksjer i selskapet og holder det skjult. Er det greit?

7 Likes

«Reklamerer» som i at de fikk nye oppdrag på grunn av den korte videosnutten? Nei, dette ser jeg virkelig ikke som et problem.

Det er ingen som engang har påstått at dette hadde noen økonomisk betydning hverken for selskapet eller investeringen.

Media har startet å snu litt kappa etter vinden siden folkeopinionen er så tydelig. Hvis media skulle gå for Høyrevridde i fremtiden så vil jeg være like mye i mot det. Men venstresiden fortjener ikke bedre fordi du ikke skal tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv.

At slike ting som sensur og propaganda kan snu i mot ligger alltid i kortene på litt sikt

5 Likes

Vet ikke hvor godt kjent du er med arbeiderbevegelsens historie, men Thranitterbevegelsen, som er en forgjenger for både AP, NKP og LO skilte ikke mellom faglig og politisk virksomhet. Det var arbeidernes rettigheter de kjempet for.

Det er altså over 100 års historie som definerer de tette båndene mellom AP/LO.

7 Likes

Enig, jeg har ikke hatt noe i mot den ramsalte kritikken de har hatt av venstresiden, selv om jeg stemmer der.

Poenget mitt er vel egentlig at jeg synes balansen virker ganske god. De kvier seg ikke for å ganske Erna eller Hadja.

2 Likes

DN er også i det desperate hjørnet i kveld:

https://www.dn.no/kommentar/erna-solberg/politikk/sindre-finnes/erna-solberg-er-ikke-home-free-bare-fordi-hoyre-folk-tilgir-henne/2-1-1524423

Man skal være inderlig glad for at disse folkene ikke jobber i domstolene:

« Tilgivelsesviljen i Høyre synes å være skyhøy. Selv en prinsipp-politiker som Michael Tetzschner (H), mener Solbergs avgang ville vært ren symbolpolitikk. Men dersom Erna Solberg beholder makten basert på denne godviljen fra sine nærmeste, kan etterlatt inntrykk bli at i Norge kan politikere begunstige seg og sine familier økonomisk ut fra sine posisjoner, uten at det får konsekvenser.»

Det er ingenting som mediene har avdekket som viser at Erna har begunstiget seg selv eller Sindre i denne saken. Alt som er avdekket er at han har daytradet på egen kjøl. Og det er i seg selv ikke ulovlig. Og siden Erna ikke visste om det er det heller ingen habilitetssak lenger.

Med mediene forsøker å skape inntrykk av at det MÅ JO være noe mer. Men man er altså rettslig uskyldig inntil det motsatte er bevist, og man er politisk trygg så lenge man har støtte i partiet og hos velgerne sine, når man ikke sitter i regjering lenger.

Og det har Erna.

Selv etter det masssssssssive og ensidige mediekjøret ligger meningsmålingene rundt valgresultatet.

Likevel klarer DN å skrive dette:

« Som tidligere statsminister gjennom åtte år og dertil hørende landsmoderstatus, som leder av landets største parti og i rollen som den til enhver tid stående statsministerkandidat for den borgerlige siden, svarer ikke Erna Solberg bare til partiet Høyre og dets velgere. Hun inngår i et større system, og svarer til hele folket

Altså: trekk deg Erna fordi vi som uansett ikke støtter deg på venstresiden og i mediene, ihvertfall vil fortsette å mislike deg etter at vi ikke klarte å styrte deg på denne saken.

Cry me a river.

1 Like

Fair av deg å innrømme det. Det er uansett gøy å diskutere saken med deg.

2 Likes

Ja, du sier noe. Har ikke de tette bådene virkelig fått utvikle seg, så vet ikke jeg:

Eller ren korrupsjon som man ville kalt det dersom det hadde skjedd på høyresiden.

Men vent, det stopper ikke der:

Men hva tror dere kommentariatet mente den gangen - selv om 70% av befolkningen var kritiske - da ba man ikke Stoltenberg gå av for å «redde demokratiet» - da kalte man folket for «smålig» og «burde skamme seg»!

« Valgforsker Frank Aarebrot mener folk er smålige og burde skamme seg. (©NTB)»

« Valgforsker Frank Aarebrot mener folk er smålige og burde skamme seg.

– Hvis folk mener dette, har vi et smålig folk. Folk burde skamme seg. Det er nok av folk som gjør noe galt. Hvorfor skal vi henge ut folk som ikke har gjort noe galt. Stoltenberg har jo ikke gjort noe galt, det er jo også betalt skatt for båten, sier Aarebrot til Dagbladet»

Men nå med Erna er det virkelig krise for demokratiet altså. Yeah right.

7 Likes

Helt enig angående den saken, skjønner ikke hvorfor det var ok.

Men det er mye av det samme som gjør at jeg ikke liker Erna og Sindre sin aksjehandel. Det hører ikke hjemme hos en stortingspolitiker.

6 Likes

At Jens fikk den båten eller at Anne-Grete Strøm-Erichsen for den saks skyld beholdt Afghanske tepper med verdi over 50K var ikke greit.

Det samme som det med Solberg og Huitfeldt sakene heller ikke er greit.

Man må forvente litt høyere etisk standard og årvåkenhet fra landets ledere?

9 Likes

Nei, det var Støre som var mottakeren den gangen:

Hun fikk luksusklokken!

Men Stoltenberg ble sittende. Og Støre ble sittende. Det er bare Erna som må gå for å «redde demokratiet» og hindre at folket tror politikere «begunstiger seg og sine».

Det fine med venstresiden er at underholdningsverdien av deres grenseløse pompøsitet er kommensurabel med evnen til å utvise dobbeltmoral.

6 Likes

På grunn av offentlig støtte til AP er mannen på gaten med og betaler for båten. De som betaler til fagforeninger, de kunne ha sett det komme. :rofl:

Dagens politiske landskap er bare slapphet og et stort mørkt hull med dårlige ideer. Når jeg er tilstrekkelig rik, drar jeg til et land der jeg kan eldes uten å få stress symptomer av å lese innenlandske nyheter.

4 Likes

Jeg syns ikke balansen er god. Men helt lokalt her i Norge har vi ikke de værste av de værste.

2 Likes

Media i USA er jo delt utfra rep/dem, det er jo klart. I Russland, så er 100% putin :sweat_smile: