More deaths in the vaccinated
Det er godt jobba Ă„ ikke legge merke til at mannen spekulerer i aksjer i denne skalaen med felles Ăžkonomi.
PĂ„ den andre siden, hvis han lyver like glatt til Erna som til tv kameraeneâŠ
â Det er selvsagt veldig vondt. Vondt Ă„ vite at mange har stolt pĂ„ meg, og at jeg ikke har hatt orden nok hjemme, fortsetter hun.
Vondt Ä vite at hun har en ektemann som lyver over flere Är uten at hun visste noe om det? MÄ vÊre veldig vanskelig Ä stole pÄ?
Dette mÄ da vÊre langt over grensen?
Solberg sier til E24 at hun var kjent med at Finnesâ eide aksjer i selskapet, og «om lag» hva aksjene var verdt.
Det er strengere regler enn dette for influensere.
⊠Forresten, etter at vi med H i regjering hÞrte masse kritikk om at norsk media var venstrevridde, sÄ har jeg ikke hÞrt noe sÊrlig kritikk av media med AP i regjering. Kanskje fordi media i snitt har slaktet AP?
Forklar gjerne hvordan du mener den videohilsenen drev opp kursen. Ellers ser jeg ikke poenget med at det skulle vĂŠre over grensen.
Det jeg derimot har festet med ved - og som VG/E24 ikke har noen problemer med:
-
LO sitter i sentralstyret til Ap og leder valgkomiteen i partiet;
-
LO samtidig pumper inn millioner i valgkampene til Ap og er stĂžrste Ăžkonomiske bidragsyter, og laaaangt viktigere for partiet enn kontigenten som medlemmene betaler.
-
Alle gangene Ap regjeringene har Ăžkt skattefradraget for fagforeningskontingent slik at LO kan skyve den hĂžyere og hĂžyere
-
Hvordan regjeringen snakker opp LO, gir LO massive og kostnadskrevende gjennomslag i norsk politikk og fordelsbehandler LO fremfor andre fagforeninger
Men problemet er altsÄ en videohilsen fra Erna for et rederi som ikke hadde noen betydning for kursen? Det er virkelig desperasjon i VG/E24 om Ä finne noe pÄ Erna om dagen.
Moving on.
Fin whataboutism.
NÄr du reklamerer for et selskap og har aksjer i selskapet og holder det skjult. Er det greit?
«Reklamerer» som i at de fikk nye oppdrag pÄ grunn av den korte videosnutten? Nei, dette ser jeg virkelig ikke som et problem.
Det er ingen som engang har pÄstÄtt at dette hadde noen Þkonomisk betydning hverken for selskapet eller investeringen.
Media har startet Ä snu litt kappa etter vinden siden folkeopinionen er sÄ tydelig. Hvis media skulle gÄ for HÞyrevridde i fremtiden sÄ vil jeg vÊre like mye i mot det. Men venstresiden fortjener ikke bedre fordi du ikke skal tÄle sÄ inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv.
At slike ting som sensur og propaganda kan snu i mot ligger alltid i kortene pÄ litt sikt
Vet ikke hvor godt kjent du er med arbeiderbevegelsens historie, men Thranitterbevegelsen, som er en forgjenger for bÄde AP, NKP og LO skilte ikke mellom faglig og politisk virksomhet. Det var arbeidernes rettigheter de kjempet for.
Det er altsÄ over 100 Ärs historie som definerer de tette bÄndene mellom AP/LO.
Enig, jeg har ikke hatt noe i mot den ramsalte kritikken de har hatt av venstresiden, selv om jeg stemmer der.
Poenget mitt er vel egentlig at jeg synes balansen virker ganske god. De kvier seg ikke for Ă„ ganske Erna eller Hadja.
DN er ogsÄ i det desperate hjÞrnet i kveld:
Man skal vĂŠre inderlig glad for at disse folkene ikke jobber i domstolene:
« Tilgivelsesviljen i HÞyre synes Ä vÊre skyhÞy. Selv en prinsipp-politiker som Michael Tetzschner (H), mener Solbergs avgang ville vÊrt ren symbolpolitikk. Men dersom Erna Solberg beholder makten basert pÄ denne godviljen fra sine nÊrmeste, kan etterlatt inntrykk bli at i Norge kan politikere begunstige seg og sine familier Þkonomisk ut fra sine posisjoner, uten at det fÄr konsekvenser.»
Det er ingenting som mediene har avdekket som viser at Erna har begunstiget seg selv eller Sindre i denne saken. Alt som er avdekket er at han har daytradet pÄ egen kjÞl. Og det er i seg selv ikke ulovlig. Og siden Erna ikke visste om det er det heller ingen habilitetssak lenger.
Med mediene forsÞker Ä skape inntrykk av at det Mà JO vÊre noe mer. Men man er altsÄ rettslig uskyldig inntil det motsatte er bevist, og man er politisk trygg sÄ lenge man har stÞtte i partiet og hos velgerne sine, nÄr man ikke sitter i regjering lenger.
Og det har Erna.
Selv etter det masssssssssive og ensidige mediekjÞret ligger meningsmÄlingene rundt valgresultatet.
Likevel klarer DN Ă„ skrive dette:
« Som tidligere statsminister gjennom Ätte Är og dertil hÞrende landsmoderstatus, som leder av landets stÞrste parti og i rollen som den til enhver tid stÄende statsministerkandidat for den borgerlige siden, svarer ikke Erna Solberg bare til partiet HÞyre og dets velgere. Hun inngÄr i et stÞrre system, og svarer til hele folket.»
AltsÄ: trekk deg Erna fordi vi som uansett ikke stÞtter deg pÄ venstresiden og i mediene, ihvertfall vil fortsette Ä mislike deg etter at vi ikke klarte Ä styrte deg pÄ denne saken.
Cry me a river.
Fair av deg Ă„ innrĂžmme det. Det er uansett gĂžy Ă„ diskutere saken med deg.
Ja, du sier noe. Har ikke de tette bÄdene virkelig fÄtt utvikle seg, sÄ vet ikke jeg:
Eller ren korrupsjon som man ville kalt det dersom det hadde skjedd pÄ hÞyresiden.
Men vent, det stopper ikke der:
Men hva tror dere kommentariatet mente den gangen - selv om 70% av befolkningen var kritiske - da ba man ikke Stoltenberg gÄ av for Ä «redde demokratiet» - da kalte man folket for «smÄlig» og «burde skamme seg»!
« Valgforsker Frank Aarebrot mener folk er smÄlige og burde skamme seg. (©NTB)»
« Valgforsker Frank Aarebrot mener folk er smÄlige og burde skamme seg.
â Hvis folk mener dette, har vi et smĂ„lig folk. Folk burde skamme seg. Det er nok av folk som gjĂžr noe galt. Hvorfor skal vi henge ut folk som ikke har gjort noe galt. Stoltenberg har jo ikke gjort noe galt, det er jo ogsĂ„ betalt skatt for bĂ„ten, sier Aarebrot til Dagbladet»
Men nÄ med Erna er det virkelig krise for demokratiet altsÄ. Yeah right.
Helt enig angÄende den saken, skjÞnner ikke hvorfor det var ok.
Men det er mye av det samme som gjĂžr at jeg ikke liker Erna og Sindre sin aksjehandel. Det hĂžrer ikke hjemme hos en stortingspolitiker.
At Jens fikk den bÄten eller at Anne-Grete StrÞm-Erichsen for den saks skyld beholdt Afghanske tepper med verdi over 50K var ikke greit.
Det samme som det med Solberg og Huitfeldt sakene heller ikke er greit.
Man mÄ forvente litt hÞyere etisk standard og ÄrvÄkenhet fra landets ledere?
Nei, det var StĂžre som var mottakeren den gangen:
Hun fikk luksusklokken!
Men Stoltenberg ble sittende. Og StÞre ble sittende. Det er bare Erna som mÄ gÄ for Ä «redde demokratiet» og hindre at folket tror politikere «begunstiger seg og sine».
Det fine med venstresiden er at underholdningsverdien av deres grenselĂžse pompĂžsitet er kommensurabel med evnen til Ă„ utvise dobbeltmoral.
Jeg syns ikke balansen er god. Men helt lokalt her i Norge har vi ikke de vĂŠrste av de vĂŠrste.
Media i USA er jo delt utfra rep/dem, det er jo klart. I Russland, sÄ er 100% putin
Det er en skikkelig fin bÄt da, og den holder seg bra i pris ogsÄ !
Stoltenberg fikk en bÄt, av typen Skager 660, som hadde ny-verdi pÄ 350 000,-NOK i 2009, og sjekker man pÄ Finn sÄ ser man feks at en 2009-modell koster i 2023 smÄpene 280 000,-.
Skikkelig nice gave rett og slett !
Elsker whataboutismen her
NÄr ble DN en del av venstresiden? Var det i det Þyeblikket de skrev noe om Erna som du ikke er enig i?