Ikke symbolpolitikk
Samboeren min elsker å sykle og har sykkel med piggdekk, men når veiene er dårlig måkt er det bare ikke trygt å sykle. Typisk blir de ikke måkt hvis det kommer 3-4 cm snø, så da blir det liggende til det blir hjulspor og is…
Ikke symbolpolitikk
Samboeren min elsker å sykle og har sykkel med piggdekk, men når veiene er dårlig måkt er det bare ikke trygt å sykle. Typisk blir de ikke måkt hvis det kommer 3-4 cm snø, så da blir det liggende til det blir hjulspor og is…
Naturligvis må det være slik! Etter først å ha forsøkt å stemple «unntatt offentlighet» kom til slutt innrømmelsen.
Støre-regjeringen representerer bare arbeiderklassen og vanlige folk i arbeidstiden. Ingen i regjeringen har lyst til å bo sammen med slike velgere!
For et spørsmål! Jobben er slitsom nok fra før, for ikke å si rett ut utakknemlig.
Så etter å ha forsøkt å påberope seg at «sikkerhetshensyn» gjorde det umulig å opplyse engang hvilken bydel (!) statsrådene bor i, måtte SMK til slutt innrømme at hele gjengen ihvertfall bort på vestkanten.
Men de vil fortsatt ikke si hvilken del av vestkanten. Passer dårlig med overskrifter som: «Støre-regjeringen bor på Frogner».
Best å ikke opprøre eget stemmekveg.
Noen kunne jo finne på å spørre om det egentlig er «vanlige folks tur». Bedre å skrike seg hes om omfordeling, solidaritet, og hetse de rike slik at de viktige tingene forblir i fokus.
Mens sjåførene kjører dem til og fra Frogner, så de også slipper å reise kollektivt med velgerne sine. Blir så masse slitsomme spørsmål og oppmerksomhet. Det er bare velgerne deres som skal reise med bussen og trikken, til og fra jobb og barnehage og alt inn og ut av bompengeringen. Til østkanten.
Venstresiden: et naturlig monopol på pompøsitet og dobbeltmoral.
De har definitivt ikke monopol på det. Men du er tydeligvis blind på beggge øynene når det kommer til høyresiden.
Du kan ta FrP som går til valg for å få bort bommer og ender opp med å nær doble beløpet bilister betaler i bompenger. Det er det grelleste eksempelet jeg kommer på i farten.
I svaret kommer det fram at bompengeinntektene under den borgerlige regjeringen de siste åtte årene, totalt har vært på 89 milliarder kroner. Tilsvarende tall for den rødgrønne regjeringen (2005-2013), er 55 milliarder kroner, ifølge tall Nettavisen har fått fra Statens vegvesen.
EDIT: Litt mer detaljerte data som ikke får det til å se såååå elendig ut. Men rundt 20% økning når man lover å kutte ser jo ikke bra ut.
Nå stemmer FRP mot bompenger landet rundt da. Men de må også følge demokratiske spilleregler. Så ikke så veldig godt eksempel syns jeg.
De sier de skal stemme mot bompengeprosjekter, men stemmer for? Det er ikke noe i demokratiets spilleregler som hindrer dem fra å stemme mot. Det er evt avtaler de har gjort med Høyre osv. Men da var det jo ikke så viktig å ikke innføre mer bompenger kanskje?
De har stemt mot bompenger i noe sånt som 99% av alle tilfeller. Noen steder må man bare godta bompenger om man skal få prosjektet vedtatt. Det skjønner alle om man ikke har en agenda. Man er i mot bompenger, men for å bygge vei. Noe stemmegivningen også viser historisk.
Når de satt i regjering, så ble det opprettet 170 nye bommer. Er det disse du mener at FrP har stemt i mot? Jeg synes dette høres veldig rart ut.
Eneste jeg finner er saker som dette: Avgjort i kveld: Dette er bompengeprosjektene Frp stemte for - VG
“Ifølge Nobelstiftelsen har forskningen til de to reddet millioner av liv.”
Synes Solvik Olsen var i en egen liga av samtlige statsråder. Han hadde visjoner, gjennomføringskraft , saklig når han argumenterte og jeg følte han ønsket det samme som meg. En effektiv infrastruktur som også gjelder for bilister.
At FRP måtte prioritere å få vedtattt veiprosjekter over kutte bompenger er klart. Alternativet var å stanse prosjektene som ikke de andre partiene ville gå med på å gjennomføre uten bompenger.
Hadde det samme antallet nye veiprosjekter blitt vedtatt uten FRP, kan du være sikker på bompengeandelen hadde vært veldig mye høyere.
Hadde SV, MDG og AP sittet ved roret, ville bompengeandelsen steget med det samme, men med veldig lite resultater på veiutbyggingen.
Teller du med prosjekter som er vedtatt før Frp kom i regjering? Trodde det bare var journalister som prøvde å score sånne billige poeng. Frp er i mot bompenger. Så er de for å bygge vei. Så enkelt er det.
Dumt å gå til valg på at de helt klart må bryte valgløftet sitt om å fjerne bompenger da.
Som er grunnen til innlegget mitt om at
Ikke stemmer. Her viser FrP at de også kan være med i det gode selskap og ved å love en ting som de åpenbart ikke kan gjennomføre.
Btw, har relativt lite i mot FrP sin veipolitikk. Det var ikke poenget med innlegget.
Kommer Norge diltende etter?
Tviler på det da ledelsen er dypt i lomma på vindmøllesirkuset.
Norge? Landet som dumpet FM til fordel for DAB, som ENESTE FUCKING LAND I VERDEN!.
Nei her skal vi ha havvindmøller.
Det er ikke mange som følger med som kan påstå at FRP ikke vil bli kvitt bompenger. Du får ta det opp med regjeringspartneren Høyre tror jeg. Du vet hvordan det foregår når man har regjeringspartnere?
Samtlige partier, Ap, SV, Sp, H, KrF, V, MDG og Rødt stemte mot forslagene.
Du må nesten si det til de som skrev partiprogrammet til FrP hvor de sa de skulle fjerne bompengene? FrP begynte å skjønne tegningen etter 4 år i regjering og endret partiprogrammet til å si at de skulle jobbe for å redusere bompengene. Noe de heller ikke klarte hvis man ser på det i kroner og øre eller antall bommer. De hadde nok dog vært høyere uten dem, så får gi dem det da.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Joda, men hvis fattigdommen går opp 20%, så kan man jo stille litt spørsmål? Eller, i dette tilfellet mengden bompenger.
Anyway, poenget mitt er at dobbeltmoral og pompøsitet ikke ene og alene tilhører venstresiden i politikken.
Tenker det får være mitt siste innlegg rundt det temaet, så vær så god og ta siste ordet hvis du føler for det. Får være grenser på thread-hugging fra min side.
Prata med en bonde som var rimelig irritert fordi skogen nærmest vei var den som staten ville ha vernet. Han hadde masse skog, men det var først og fremst den nær vei som ble sjekket. Lettest sånn når man kommer med bil.
Litt som her kanskje? Man skal frede skog i et område stappfullt av skogsbilveier.
Burde heller verne områder som er vanskeligere å drive.
Endelig! Det var virkelig på tide!