Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Hvordan og når skal galskapen opphøre?

JUNGEL

TELEGRAF

Fy faen man skal være oppriktig sinnslidende woke idiot for å finne rasisme i disse to ordene. Og denne gruppen har bikket 50 % av landets journalister og mediefolk for lenge siden.

14 Likes

Jeg skjønner ikke at de tør. Hva tror du “de reisende” tenker om dette?

Edit: Kan noen ta på seg krenkehatten og snarest sende en klage til NRK på vegne av “de reisende”. Få galskapen komplett. Jeg skulle gladelig gjort det, men har ikke tid.

Edit2: Slengte oppgaven på gpt, og den gjorde slett ikke en verst jobb:

Til NRK Ledelsen,

Jeg ønsker å uttrykke min dype misnøye med beslutningen om å endre navnet på det kjære radioprogrammet “Jungeltelegrafen” til “Musikkreisen”. Jeg forstår behovet for å fornye og tilpasse programmer for å appellere til et bredere publikum, men jeg mener at denne navneendringen er både unødvendig og potensielt krenkende overfor minoritetsgruppen “de reisende.”

“Jungeltelegrafen” har vært et fast innslag i NRKs radioprogrammer i lang tid, og det har utviklet seg til å bli et viktig kulturelt fenomen. Navnet “Jungeltelegrafen” har alltid hatt en mystisk og eventyrlig klang, som har fanget interessen til lyttere over hele landet. Det har aldri hatt noen direkte tilknytning til urfolk eller krenket noen spesifikk gruppe mennesker.

På den annen side kan vi ikke ignorere det faktum at navnet “Musikkreisen” kan tolkes som en implisitt henvisning til “de reisende,” en minoritetsgruppe som har opplevd fordommer og diskriminering i århundrer. Å bruke “reisen” som en metafor for musikk kan oppfattes som krenkende og stigmatiserende for denne gruppen.

Det er viktig å vise respekt for alle minoriteter og deres kulturer. Ved å endre navnet på programmet til noe som potensielt kan være stigmatiserende, risikerer NRK å fremme fordommer og negativ stereotyping av “de reisende.” Det er viktig å unngå å assosiere en hel gruppe mennesker med negativitet eller kriminelle handlinger.

Jeg oppfordrer derfor NRK til å revurdere navneendringen og velge et navn som ikke kan tolkes som krenkende overfor minoritetsgruppen “de reisende.” Dette vil vise at NRK er en ansvarlig medieorganisasjon som tar hensyn til mangfold og respekt for alle samfunnsgrupper.

Takk for at dere tar denne klagen på alvor, og jeg ser frem til en konstruktiv løsning på denne saken.

Med vennlig hilsen,

[Navnet ditt]

8 Likes

Altså, musikkreisen er et mer dekkende programnavn enn jungeltelegrafen som høres ut som et sladreshow, så de kunne bare lagt det fram sånn og vært ferdig med det. :stuck_out_tongue:

Bra de ikke har kalt programmet for “musikkreisende” da :stuck_out_tongue:

5 Likes

Bro, de endrer det “fordi det kan oppleves belastende”. Hvem bryr seg om hvilket navn som i teorien kanskje kunnet passet best. Det har passet utmerket i 26 år, inntil en eller annen woke kødd tvinger inn ikke-eksisterende rasismebekymringer. Antakelig fordi det står “jungel” og disse woke idiotene projiserer dermed sin egen frykt for å bli anklaget for rasisme fordi noen på 18-1900 tallet sa det bodde hottentotter i jungelen.

Dette er bare siste ledd av galskapen. De sensurerer Egner og Prøysen. De skriver om historiebøkene på grunnskolen. Hallo.

11 Likes

Neppe siste gang noen skriver om historiebøkene. Ikke første gangen heller. :stuck_out_tongue:

Polen, Estland, Litauen og Latvia har vært ganske på å gjøre vesten klar over hvem som egentlig invaderte Polen i 1939. Ikke Tyskland, men Tyskland og Sovjetunionen. Tenker historiebøkene kommer til å legge mer vekt på den biten framover.

1 Like

…problemet her er hvorfor de omskrives og av hvem. Det er våre barn de skal fordumme og lage snøflak av. Dette er en sykdom i kulturarven vår som kommer innenfra.

7 Likes

Får meg til å tenke på en situasjon hvor jenta på 10 skal spise opp maten og det blir sagt: “tenk på barna i Afrika”, hvor det kommer fra henne noe sånt som at: “de fleste barn i Afrika lever ikke så ulikt oss”. Noe som vel både er sant og ikke sant på samme tid,

Det er helt ekstreme forskjeller på GDP per capita i afrikanske land. Fra land med 665$ til 39.000$ GDP per capita. Norge ligger på 67.000$

1 Like

https://x.com/ClownWorld_/status/1709272853370335567?s=20

Dette er vist de som heier på Biden.

2 Likes

Visste ikke at vi var i meme tråden? :slight_smile:

Lurer virkelig på det er mulig å spinne videre her altså
image

Kjør medietrykk, sett lys på trollet og hale på grisen! Bruk FB, insta, younameit og løft fram galskapen!

1 Like

Spiste jenta opp maten sin slik at alt ordnet seg i Afrika?

Spøk til side så er de økonomiske realitetene i Afrika en lukket bok for de aller fleste utenforstående, og på samme måte tror jeg ikke mange afrikanere vet at det finnes fattige i Norge f.eks. (ikke sulte ihjel i stråhytte fattig, men stå i matkø i loslitte klær og håpe fremmede kan sponse julegave til ungene fattig)

2 Likes

I land med gdp per capita på 700$, så må det å være fattig i Norge være drømmen. De ville neppe ha kalt det å være fattig. På den andre siden har landet 30000$ gdp per capita, så virker nok norske fattige nettopp det…

Tviler på at hun spiste opp. Trengte det sikkert ikke heller, står bra til med henne. Tror alle jentene i familien lever mest på luft og kjærlighet. :sweat_smile:

Måtte faktisk le når jeg sjekket strømregningen min for september. ca 1000 kwh, 22kr. Snittpris på ca 2,2øre KWt. Så kommer nettleien og ødelegger moroa, men men :stuck_out_tongue:

1 Like

Nå banner jeg litt i kjerka:

Hvor mange av de som defineres som fattige i dette landet, er det selvforskyldt fordi de ikke evner å styre penger og kredittkort?
Hvor stor andel av dem som kommer og henter gratis mat, er skamløse “gjerrigknarker” som egentlig kunne kjøpt maten selv?
I utgangspunktet er jo Norge et land som har relativt gode ordninger for de svake i samfunnet. Er man fattig om man ikke har råd til en årlig sydentur?
Presiserer at dette ikke er ment som en harselering av de som virkelig er fattig.

2 Likes

Jeg mener at måten kreditt er bygget opp her i Norge helt klart gjør det enkelt for den sterke part. Lite å tape på låne ut til feil person. De kan forfølge kravet “til dommedag”. Å kalle det selvforskyldt mener jeg er altfor enkelt. Det burde svi mye mer å låne ut til feil personer. Det burde være mye mindre lukrativt å drive med inkasso, eller sende ting til inkasso.

Nei, det vil jeg ikke si, men er nok mange som ikke har råd til noe særlig av ferier osv. Kjenner noen som får litt småting av kommunen sin. Gratis tur til svømmehall, gavekort til lokale aktiviteter osv. Billige tiltak som gjør mye bra for barna.

2 Likes

Hvem skal ha rett til, og etter hvilke kriterier, å kunne definere hvem som er “feil person” til å få utdelt kredittkort? Vil det ikke bli et nytt ramaskrik om en gruppe mennesker ikke kan få et slikt kort? Man trenger for øvrig ikke være fattig i utgangspunktet for å klare å kjøre økonomien sin i grus gjennom manglende evner til å styre egen økonomi.

Kredittkort og annen kortsiktig gjeld (avbetaling) uten sikkerhet tenker jeg er kun noe som gir deg dårligere råd over tid. Her burde rettighetene til den som låner ut begrenses. Jeg tviler på at det ville kommet noe stort ramaskrik hvis dette ble strammet inn på. Joda, forbrukslånbankene ville gått dårligere, men forbrukerne ville fått tilhørende bedre råd over tid.

Lån til hus og evt bil, dvs lån med sikkerhet i noe er noe annet. Når det kommer til huslån, så har man lån fra det offentlige til de som ikke klarer å få lån på egenhånd.

Enig. I praksis ville en slik innskjerping medført at man måtte kunne dokumentere en sterkere personlig økonomi for å kunne få tildelt kredittkort eller få etablert avbetaling.

For mange kan det være så enkelt som at en uventet tannlegeregning setter dem i gjeld i årevis. Forbrukslån er ofte finansieringsløsningen. Og tannlegetjenester kan det være helt #@%$# å utsette til man har bedre råd.

Mange har langt dårligere grunner altså, men det er ofte vanskelig å leve seg inn i problemene man aldri har måttet håndtere selv.

2 Likes

Det er jo besynderlig hvordan tenna er det eneste på kroppen som ikke dekkes av staten :stuck_out_tongue:

1 Like