Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Eg gleder meg kun over andres ulykke i memetråden.

Det er jo trist, for di rammede at det “kanskje*” er slik.

*edit, for you my floppy friend :slightly_smiling_face:

1 Like

Det tåler vi :wink:

1 Like

Også fordi han redigerer klipp til å se ut som noe det ikke er om og om igjen.

Artig at du på Trumpern leter etter/verdsetter context og samtidig liker Project Veritas, som lever av å utelate context:

Eksempler: Covid vaksine-leaksene, hvor de fikk det til å høres ut som big pharma brøt loven om selv-mutering av virus, når det egentlig bare var en av forskerne som fortalte om at det hadde vært mye lettere å finne kurer om de kunne mutere virusene selv.

No Evidence Pfizer Conducting Any Inappropriate Coronavirus Experiments - FactCheck.org

Med mer.

Project Veritas doubled its funding in 2020 thanks to Bradley Impact Fund, other conservative groups - The Washington Post

Project Veritas Video Was a ‘Coordinated Disinformation Campaign,’ Researchers Say - The New York Times (nytimes.com)

Project Veritas #BallotHarvesting Amplification — Election Integrity Partnership (eipartnership.net)

Project Veritas: how fake news prize went to rightwing group beloved by Trump | US news | The Guardian

Project Veritas er scamnews, sykt at de som sier de hater “fake news” spiser Project Veritas sine løgner som om det er fakta.

Så har vi også Steven/Destiny, som har gått igjennom en del av Project Veritas sitt materiale relativt nøye for de som er ekstra interessert: OOPS! Project Veritas Accidentally Leaves In Screenshot Debunking Themselves - YouTube

Hvis man har meninger basert på Project Veritas sitt materiale bør man virkelig ta en runde til på de meningene og sjekke at det faktisk stemmer. De er latterlig gode på å lage overbevisende fake news, men de driter seg ut innimellom. Som regel er dog redigeringen, musikken og vinklene, samt viktigst av alt, anekdotene deres gode nok til å lure de fleste.

4 Likes

Jeg daua litt av denne videon når det kommer til https://www.youtube.com/watch?v=xjU12MfXWsc&t=271s hvor det kommer fram at dama som “står fram” med masse påstander tjener 400.000 $ på å si det hun sier. :face_vomiting:

1 Like

Har jeg sagt at jeg tror på alt som kommer fra Project Veritas som det er fakta? Hva med å la vær å konkludere uten å spør?

Jeg tror ikke på alt noen sier jeg. Men når man har video som er tatt opp på skjult kamera og hører hva de faktisk sier så er det ingen “video klippere” i verden som klarer å få det til uten at de faktisk sier det de sier. Og det de sier er helt sykt.

Tror du CNN sjefen hadde blitt sparket av en redigert video med skuespiller stemmer? Tror du Bob Cramer hadde blitt sparket om det ikke var ild i røyken?

Det er de to eksemplene jeg har dratt frem. Du klarer ikke få meg til å tro at det bare var noe “out of context” greier. Da hadde CNN sjefen Jeff Zucker fortsatt jobbet der.

Forresten så henviser MSM media til Project Veritas ca 100 ganger i året så jeg er ikke den eneste som tror at de av og til er inne på noe :roll_eyes:

I stedet for å diskutere det så drar du opp andre ting for å diskreditere kilden. Da har man en agenda spør du meg.

Jeg syns det er sykt at de som sier de ikke tror på alternative medier heller ikke tror på sine egne ører eller øyne.

4 Likes

Ja, men de ble dratt fram pga denne saken: Fact check: No proof of ballot fraud scheme, link to Rep. Ilhan Omar

Minner meg litt om når en kompis av meg drev med noe lokalradio på ungdomsskolen og tullet med en annen i klassen. De stilte han et spørsmål som var helt umulig å vite svaret på. Så kryssklippet det med med annet spørsmål som alle vet svaret på. Effekten blir rimelig god.

Enig i at det garantert er tilfeller hvor folk sier en ting offentlig og mener noe annet privat.

Å redigere og ta ting ut av kontekst er vel noe som MSM strengt tatt er veldig gode på de også. Vil påstå at de ligger langt foran Project Veritas på dette området.

Vet ikke om du selv har sett disse “leaksene”, eller videoen med Jordan Walker som du antageligvis viser til her, men den viser i beste fall en ansatt hos Pfizer som snakker om det som har blitt betegnet som “konspirasjonsteorier” av blant annet MSM i USA og i Norge. .

Eksempel:
"“One of the things we’re exploring is like, why don’t we just mutate it ourselves so we could create – preemptively develop new vaccines, right? "

“Don’t tell anyone. Promise you won’t tell anyone. The way it would work is that we put the virus in monkeys, and we successively cause them to keep infecting each other, and we collect serial samples from them.”

“You have to be very controlled to make sure that this virus that you mutate doesn’t create something that just goes everywhere. Which, I suspect, is the way that the virus started in Wuhan, to be honest. It makes no sense that this virus popped out of nowhere. It’s bullsh*t.”

Regner med at du selv er en av de som var raskt ute med å merke teorien om at Covid oppsto i et laboratorium som en konspirasjonsteori?

Du viser til at Project Veritas mottar pengestøtte. Hva så? PV har ikke muligheten til å utføre jobben sin uten pengestøtte.

Du viser til artikler fra venstrevridd MSM som skriver om desinformasjon, uten å vise til hva som konkret er desinformasjon eller bevis for at det er det. Den første artikkelen viser til en video hvor Omar Jamal ble filmet mens hun betaler for stemmer. Ok, hun ble busta og “trakk” uttalelsen sin i videoen. Det er fortsatt ikke desinformasjon! Dette var jo noe hun faktisk uttalte i videoen.

Sykt at de som hater fake news spiser MSM sine løgner som om det er fakta.

3 Likes

Nei det ble de IKKE. Zucker ble sparket fordi et opptak av CNN sine conference calls ble infiltrert og publisert av O´Keefe. Det som ble sagt tålte ikke dagens lys nei…

1 Like

Jeg snakker om i denne tråden :slight_smile:

Problemet er ikke valgjukset. Nei det er uærlige fremgangsmetoder. Skjult kamera er for vanskelig å forsvare seg mot.

Siden skjult kamera blir brukt er det ikke valgjuks.

Ikke snakk om valgjuks som går mot min stemme. Bare de andre sin stemme er ok. Noen som husker alle de demokratene som mente at valget var stjålet fra Hillary?

Klipping er bare noe MSM har lov til å gjøre.

1 Like

Det synes jeg ikke noe om. Tror du må et annet sted enn her for å finne noen som synes det er greit.

Hverken fra fox news, project Veritas, NRK, eller andre.

Klipping er en ting, men hva tenker du om sensur?

Twitterfiles viser at Twitter ble påvirket og til og med betalt av statlige organer som FBI, for å få Twitter til å kjøre hardt på med sensur, banning, shadowbanning osv. Er dette innafor? Det samme gjelder for Facebook.

3 Likes

Hva tenker du om at Twitter, med Elon Musk som eier prioriterer ned Ukraina-saker og prioriterer seg selv? :stuck_out_tongue:

Jeg mener endel sensur er nødvendig. Dette forumet f.eks. blir sensurert. Eller moderert som det heter her. Selve sensuren mener jeg må være åpen.

Project Veritas som har blitt dratt fram her har jeg på 1 av 10 når det kommer til pålitelighet. Dvs at jeg antar at alt de drar fram er fake også må jeg sjekke masse kilder før jeg stoler på en evt artikkel.

Jeg følger Ukraina krigen på twitter og følger endel brukere der, men når jeg tar dem i å komme med ting som rett og slett er rykter, uten å enten eksplisitt si at det er et rykte, eller referere til kilde? Vel, da blir de un-followed. Selv om de “heier” på rett side. Jeg foretrekker mer objektive kilder.

3 Likes

Hva er det du viser til her?

Noe moderering må det være, men når man gjør det basert på sine egne politiske holdepunkt eller påvirkning fra offentlige organer har man tråkket langt over en grense for hva som bør være tillatt.

4 Likes

Elon Musk reportedly forced Twitter algorithm to boost his tweets after Super Bowl flop | Elon Musk | The Guardian.

Forsåvidt greit nok, han har jo frigitt kildekoden, så det går an å se hva han prioriterer opp eller ned, akkurat som dette forumet står fritt til å gjøre det.

Elon Musk har økt synligheten av sine egne tweets og mao politiske standpunkt, så antar du mener det er feil da? :slight_smile:

2 Likes

Nå sporer du veldig av, da dette på ingen måte er det samme. Nå er det jo heller ikke sånn at han har fremhevet noen spesielle politiske tweets, men sine egne tweets på generell basis. Han er jo også åpen på at de fremhever tweetene til de som betaler.

1 Like

Fordi han har økt sin egen synlighet på twitter, så vil enhver tweet han kommer med bli fremhevet. Om det er politiske tweets, business eller bare tull.

Musk in early October last year tweeted a “peace plan” for Ukraine that highly favored Russia’s position, and a poll of users asking whether “the will of the people” should decide if seized regions remain part of Ukraine or become part of Russia.

Basically, så tweetet han Russland sitt syn på saken.

Han sa selv:

Musk replied that he still very much supported Ukraine, but he was afraid that a “massive escalation” of the war would hurt not only Ukraine but the whole world.

Hva slags eskalasjon?

MOSCOW, July 30 (Reuters) - Former Russian President Dmitry Medvedev, who has sometimes raised the spectre of a nuclear conflict over Ukraine, said on Sunday that Moscow would have to use a nuclear weapon if Kyiv’s ongoing counter-offensive was a success.

Mao, hans politiske syn er at Russland burde få viljen sin fordi de er en atommakt.

2 Likes

Du har ikke sagt noe på om du synes det er greit at offentlige etater blander seg inn i affærene til private selskaper og forsøker å påvirke dem til politisk sensur.

I stedet kommer du med whataboutism og viser til Elon Musk.

3 Likes

Det er mitt standpunkt

Det er også i Norges lover. Du har ikke lov til å si hva som helst.

Jeg synes absolutt det er relevant til diskusjonen å ta med seg hva slags sensur eller vekting private firmaer driver med på eget initiativ.

1 Like

Dette med ID er faktisk veldig relevant i USA, siden fattig/rik har store utslag på ID-fronten. Og derav hva folk stemmer.

Republikanerne har et ønske om streng politikk på ID-fronten ideologisk og fordi det gir dem et overtak i valg. Det motsatte gjelder for demokratene. Så i de statene hvor de styrer har de ofte fått igjennom enten lettelser eller strengere ID-sjekk ved valg.

Republikanerne argumenterer for sikrere valg blant annet.
Demokratene argumenterer for at alle skal få gi sin stemme, selv om de ikke har tid/råd til å skaffe seg godkjent ID-kort.

Som norske høres nok dette litt rart ut, siden vi alle har pass. Det er det mye færre i USA som har, da de fleste kun reiser innenlands. Så har man også da en god del papirløse i sør-statene og det kan potensielt spille inn, men vet ikke nok om det til å vite om de får stemt uten å være registrert statsborger.

Poenget er bare at du tar feil i årsak/virkning her. Republikansk styrte stater har strengere regler enn demokrat styrte stater, fordi de har valgt de reglene der selv ut i fra den politikken de har.

1 Like