Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Det der blir litt synsing fra din side. Jeg mener det burde være en selvfølge at alle viser ID med foto (eventuelt BankID, latterlig at det ikke lar seg gjøre å stemme digitalt enda) når de skal stemme. Det er vel ingen tvil om at dette gir en fordel til demokrater, det er jo derfor de gjerne kjemper mot å innføre dette.

Ellers kan man jo faktisk tro at demokratene holder igjen ID krav ved valg slik at det skal være enklere å jukse. Det enkleste er ofte det beste.

@Christian hvor mange ganger har du svart innlegg med whataboutisme i denne tråden?

2 Likes

Du får ta det spesifikt i stedet for å komme med personangrep. :slight_smile:

1 Like

Det var ikke et angrep, men et spørsmål. Jeg skal sitere deg når jeg er ferdig på jobb. Veldig åpenbare eksempler by the way

Demokratiet består i Polen!

Frammøtet ved søndagens valg var på 75 prosent, det høyeste siden 1989 da 63 prosent stemte i et valg som førte til at det kommunistiske regimet falt.

6 Likes

Det stemmer ikke og det er relativt dyrt å fornye. Jeg hadde ikke gyldig norsk pass en god stund fra jeg begynte å studere og etter at jeg kom i fast jobb.

1 Like
4 Likes

Ok, nesten alle :wink: Vi har uansett ikke så strenge ID krav her heller.

image

2 Likes

Hvorfor innfører dem ikke digital stemmegivning? Hvis de kan være så slepphendt i forhold til ID, burde det være null problem digitalisere valgprosessen.

1 Like

Tipper ikke republikanerne hadde gått med på det :stuck_out_tongue: Da ville demokratene vunnet alt :stuck_out_tongue:

image

3 Likes

Synes det kom fram noen gode poenger der. Hvis kostnad er et problem, så burde det la seg løse. Kanskje republikanerne har kommet med forslag som gjør det lettere å få seg offentlig ID?

Ser jo ut til at ganske mange amerikanere tross alt mangler ID da.

    • An estimated 1.86 million Black non-Hispanic Americans (6.2%), 1.86 million Hispanic Americans (6.1%) lack a photo ID, as do 4.5% of those who identify as Native American, Native Alaskan, or another race. This compares to just 2.3% of White non-Hispanic Americans and 1.6% of Asian, Native Hawaiian or other Pacific Islander Americans.
1 Like

Her er årsaken til at poststemmene var utslagsgivende ved valget i 2020.

De kan putte stemmeseddelen i kopimaskinen. Det er ingen vannmerke, stempel e.l. på disse. Kun på konvolutten. De går så rundt fra hus til hus og samler inn stemmesedler, for så å åpne konvoluttene ved bruk av damp og bytte ut stemmeseddelen. Eventuelt tømmer de postkasser og bytter ut disse. Det var disse som ble levert på natten på valgdagen.

1 Like

Hvor har du dette fra? Hvis du tenker på Trumpern, så var det jo selvsagt at mail-in stemmer ville favorisere Biden og vanlige stemmer favorisere Trump, fordi Trump gikk hardt ut og sa “Ikke stem med mail-in stemmer!”…

1 Like

Har det fra whistleblower’n i linken over.

1 Like

All of these schemes require a large network of operatives to pull them off, however, the story cites no other source for confirmation, even though the main principle of investigative journalism is to never rely on a single source of information. Without secondary confirmation, the accusations are dubious at best. And the New York Post, a daily tabloid, does not have a sterling reputation for accuracy. For instance, in 2013, the paper erroneously reported that 12 people had died in the Boston Marathon bombing and wrongly identified two suspects in published photographs, leading to a libel lawsuit that was settled in 2014.

Så, dette har Trump kjørt på i flere år og det har blitt avvist av alt av rettsvesen i USA.

Men, rettsvesenet i USA er vel venstrevridd det også? Eller? Nei, høyesterett har 6/9 republikanere, tre(?) av dem satt inn av Trump.

1 Like

Rettsvesenet er ikke det samme som høyesterett.

At dommerne ikke vil åpne etterforsking har ikke noe med manglende bevis å gjøre. En etterforskning vil gi beviser enten den ene eller den andre veien.

Dommerne tør ikke stikke neven inn i vepsebolet som valgjuks er. Det er min påstand.

1 Like

Min påstand er at hvis det hadde vært noe håndfast, en konspirasjon med mange deltakere, så hadde dette sett ut som watergate

2 Likes

Du påstår at dette var årsaken til at poststemmene var utslagsgivende. Og du påstår at det var disse som ble levert på natten på valgdagen. Det første er ikke riktig, da Trump selv sa til sine velgere at de ikke skulle stemme med mail-in ballots. Det var det som var årsaken til at post-stemmene var utslagsgivende. Spørsmålet om det med valgnatten lurte jeg på fordi jeg ikke fant at det var fra artikkelen.

1 Like

Det var null folk på de få valgkampanje møtene som Biden holdt. Men Biden fikk flere stemmer enn Obama…

Jeg finner det bare far fetched at alt dette kan ha skjedd uten noe bevis…

Nå er vi over på rykter og uverifiserbar dritt.

Trump har masse saker mot seg i rettsvesenet i USA. Jeg antar han er uskyldig inntil han er dømt. Media sitt spin på ting gjør det vanskelig å forstå jussen i det.

2 Likes