Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Et eksempel

1 Like

Her innrømmer valgsekretæren å ha brutt loven ifbm. telling av poststemmer

Uansett så forstår jeg ikke hvorfor man forsvarer denne måten å avgi stemme på, når det faktisk finnes åpenbare muligheter for juks. Samme med ID-kort ved valg.

Man skulle jo tro alle ville støttet bedre regulering rundt dette? Med mindre de ønsket å jukse…

2 Likes

Jeg har ikke noen måte å verifisere det på her nå, men polls om det hjelper viser jo et greit overtak over Trump i starten, for så å falle utover i presidentskapet til Biden.
Grønn strek er Biden opp mot tidligere presidenters “approval rating”

2 Likes
2 Likes

Poenget med å åpne etterforskning er å finne bevis. Man er bare i mot å åpne etterforskning om man er redd for hva man finner. Dommerne valgte jevnt over det hele og på tvers av politisk ståsted å ikke åpne etterforskning.

Det er fakta.

Så kommer min spekulasjon. Som er at det ble vurdert som potensielt eksplosiv negativ utvikling i samfunnet etter BLM rampage og høyreradikales trusler, om det kom frem hvor langt ute å kjøre demokratiet i USA egentlig er. På det tidspunktet.

1 Like

Vil jo si at republikanerne som styrte endel av valgene hadde god grunn til å etterforske, noe de gjorde, uten å finne noe.

2 Likes

Feil. Dommerne ville ikke engang se på de bevisene som allerede var innhentet. Tok avgjørelsen om å ikke etterforske på et helt annet grunnlag. De såg ikke på bevisene og vurderte de som tynne. De lot være å se på det i det hele tatt.

1 Like

Generelt sett så er autoritetene i USA anti-Trump. Både DHS og FBI gjør alt de kan for å sensurere narrativer på sosiale medier som ikke passer i deres hanske. Dette er godt dokumentert for Twitter, Facebook, og YouTube. Google utøver samme praksis.

Men det er vel ikke så rart… tilbake i 2001 var Biden en høylytt supporter for beryktede Patriot Act, som styrket posisjonen til de føderale etatene betydelig. En kan jo ta en titt på Snowden sine avsløringer…

Ikke særdeles vanskelig å fatte hvilken leir de fleste her inne tilhører, for å si det slikt.

3 Likes

Here er eksemplene du etterlyste:

Her velger du å ignorere dokumentasjonen som koe kommer med og bare “What about Kushner???”


I stedet for å diskutere det konkrete beviset på valgjuks, som også medførte at han fikk sparken. Så svarer du at kilden er dårlig.

Whatabout - statlig sensur er vel noe annet enn at en eier av et sosialt medie sørger for at eierens innlegg blir prioritert eller? Det er vel en rett enhver eier har og kan sammenlignes med å henge opp et skilt over inngangsdøren på sin butikk.

Å sensurere ut fra politisk ståsted er noe annet enn å promotere en eiers innlegg på sitt eget sosiale medie.

:______________
Anser meg som ferdig med whatabout. Men legger til noen kommentarer bare.

Når det gjelder Ukraina så kan det jo hende at mange her er helt uvant med at noe som helst skal gå mot Ukrainas ønsker, men det kan godt være at det egentlig er balanserende for debatten at ikke Ukrainerene får alt de vil ha slik de vil ha det.

Den sensuren går etter trynefaktor i stor grad og det sensureres alt for mye. Ikke bli overrasket om dette innlegget blir sensurert.

Dette er bare noe du sier. Selvfølgelig mener han ikke at Russland skal få viljen sin. Man må ha vondt i viljen for å tolke Musk så negativt i alle sammenhenger.

4 Likes

Dette var ikke personangrep eller noe slikt, så ser ikke hvorfor. En smule off topic da :sweat_smile:

Enig, det blir ikke mer nå. Og jeg håper du ikke tar det som et angrep. Jeg liker deg like godt nå som for 15 år siden jeg. Jeg er av typen som skiller sak og person. Men selv noen av de beste av oss kan ha godt av negative tilbakemeldinger av og til. Spesielt når det er godt ment.

Jeg har fått mange innlegg flagget uten at de har inneholdt personangrep. Så det er nok ingen hindring desverre. Av og til fungerer modereringen etter hensikten og bra, andre ganger ikke.

2 Likes

Alle valg i USA siste 20 år har inneholdt store mengder juks. Dette har bare økt for hvert valg. Når risikoen føles større ved å tape så øker man jukset. Om man kan. Og i USA så kan man.

Når folk kommenterer at grunnen til at Biden hadde så få folk på sine rallys var at demokratene var så mye mer redd for viruset så er det en myte. For det første er ikke virus/vaksine saken en sak som går på den politiske aksen. Det er folk på begge sider som er begge deler.

For det andre så var det ikke noe problem for BLM å lage havoc rampage landet rundt så hvorfor de ikke kunne møte opp på Biden sine møter i det hele tatt er uforståelig. Det var også fullt på sportsarenaer, konserter og alt som normalt dro mange mennesker.

At Biden da får flere stemmer enn superstjernen Obama kan bare skyldes valgjuks. Biden var ikke engang populær på forhånd og ligger ganske langt fra grasrota i partiet politisk… Han er jo omtrent som en republikaner.

6 Likes

Biden kom etter at fire år med Trump hadde polarisert USA. Om man elsker eller hater Trump er det i hvert fall lett å se at han skapte engasjement blant folk som vanligvis gir faen på begge sider. Turnout ble deretter, og det forklarer flere stemmer til begge leirer. Det var flere som brydde seg i 2020 enn i noe tidligere valg.

Nå aner det meg utfra de siste innleggene at du er uenig i at dette er hele historien, men det er i hvert fall en del av historien.

3 Likes

Jeg er enig i at det er deler av historien ja. Men om du ser på nevnte sportsarenaer så flommet det over med Trump kostymer og bannere, mens Biden ble latterligjort eller ignorert. Et stort fravær av Biden merchandise. Det er da ikke bare republikanere som liker american football eller baseball.

Når man ser på hvem av dem som skapte mest engasjement så var det Trump.

Hvis det er slik at Trump skaper mest engasjement i hele valgkampanjen, men akkurat når det gjelder å stemme så utlignet Biden denne fordelen som alle så at Trump hadde hatt hele året akkurat på valgdagen, så krever det faktisk ekstraordinære bevis. For det er helt usannsynlig, dog ikke umulig. Det sannsynlige er derimot at valgjuks foregikk. Og det krever mindre bevis fordi det er mest sannsynlig. Og det kan i hvertfall ikke brukes mot argumentet at det ikke finnes bevis, når dommerne nektet å etterforske sakene eller i det hele tatt se på bevisene som faktisk allerede var innhentet.

Den jevne Biden-velger er ikke typen som drar på politisk vekkelsesmøte. De er bitre never-Trumpers som biter tenna sammen og går og stemmer på the lesser of two evils (slik de ser det). Ikke fordi de liker Biden, men fordi de hater Trump. Det er i hvert fall slik jeg tror det kan forklares.

At valgfusk i stor skala som ikke lar seg bevise i tilstrekkelig grad til å få mange dømt skal være den beste forklaringen finner jeg lite trolig. Men jeg er åpen for at det kan ha skjedd mer fusk enn det folk har blitt dømt for, spesielt fordi det virker utrolig seigt å få dømt noen som helst med connections i USA.

7 Likes

De går tydligvis ikke på sportsarenaer eller konserter heller. Lurer på hvem de er?

Dommerne så ikke på noen av sakene. Mediene holdt hendene borte. Twitterkontoer som postet informasjon rundt dette ble bannet. Samme med YouTube.

Ingen ville finne valgjuks. Og ingen ville høre om det.

(Føler jeg highjacket tråden litt. Nå skal andre heller få ordet litt :slight_smile: )

4 Likes

Disse referer til “The Gateway Pundit”. Større septiktank er det vel neppe mulig å finne, og alt som kommer derfra er totalt uinteressant, og de som legger slike kilder til grunn blir like uinteressante.

1 Like

I saken du viser til så finnes det en video, du kan jo bare klikke deg inn og se på den.

Her er forresten videoen som viser damen det er snakk om (Wanda Geter-Pataky) som legger en haug med stemmesedler i postkassen midt på natten.

2 Likes
3 Likes

Rart at ingen gidder sjekke slike alvorlige påstander. Eller, vent, kanskje noen har gjort det.

Sannheten er ikke vanskelig å finne om man bruke noen få sekunder, men svar som ikke passer inn i narrative er jo ikke noe man ønsker, så hvorfor skulle man gidde.

Security camera footage from Atlanta, GA allegedly shows ballots - Google-søk

2 Likes