Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Aldri en kjedelig dag på jobb i Arbeiderpartiet under Støre. Som har kvittet seg med en rekke så lang som man aldri har sett før av profilerte Ap-ere.

Idag var Støre sur. Skikkelig sur. Som når Le Monde først blir levert etter lunch.

-Vi må ha et skikkelig oppvaskmøte nå!

-Hvorfor?

-Fordi det lekker så mye til mediene fra våre interne møter! Og da holder dere alle kjeft denne gangen, om hva som blir sagt! Ikke sant? Lover? Lover?!

-Kors på halsen. Ti kniver i hjertet.

« Det ble tatt oppgjør med alle lekkasjene fra interne møter og samtaler på Arbeiderpartiets gruppemøte på Stortinget, får Dagbladet opplyst fra flere kilder som var til stede på møtet

6 Likes

På hvilken måte er dette et tilsvar på mitt innlegg om Trump?

https://twitter.com/TrentTelenko/status/1641951528654376960

Jeg lurer på om ukraina vil slå til. Alle sivile som bor i Zaporizhzhia og kherson får jo også varer via disse lastebilene. Kjenner jeg Russland rett, så er det militære sammen med det sivile.

1 Like

At Trump velger å “plead the Fifth” er jo bare naturlig sånn som påtalemyndighetene i USA har holdt på. De er livredde for at Trump skal komme til makten i 2024 og gjør nå alt de kan for å få han buret inne før valget. Det er klart at han da må gjøre det han kan for å forsvare seg så lenge han kan, sånn at han kan benåde seg selv så snart han er kommet til makta.

Her er hva Trump har å si om Fifth amendment nå

I once asked, ‘If you’re innocent, why are you taking the Fifth Amendment?’" Trump said in a statement. "Now I know the answer to that question. When your family, your company, and all the people in your orbit have become the targets of an unfounded, politically motivated Witch Hunt supported by lawyers, prosecutors, and the Fake News Media, you have no choice. Accordingly, under the advice of my counsel and for all of the above reasons, I declined to answer the questions under the rights and privileges afforded to every citizen under the United States Constitution.

1 Like

Helt greit, men da er det jo dust, som Trump supporter å gjøre et poeng av at noen andre gjør det samme som han. :wink:

Samme standard for Trump som for andre. :sunglasses:

3 Likes

At Trump velger å “plead the Fifth” er jo bare naturlig sånn som han har holdt på. Advokatene er livredde for at Trump skal komme med fellende bevis mot seg selv og har selvsagt rådet han til å unngå å måtte svare på spørsmål. Han er jo truende til å si hva som helst når han kommer inn i sin “Trump allmighty state of mind” og skal skryte av hva han har gjort.

4 Likes

Du hører ikke etter. Som jeg og koe har påpekt. Heksejakten gjør de to sakene ulike. Nå gir jeg meg :innocent:

1 Like

Altså, i prinsippet ikke. Man “plead the Fifth” når man risikerer å si noe som kan skade sin egen sak. Det gjorde hun dama, det gjorde Trump.

Da mener du altså at omstendigheter ikke betyr noe. Å kjøre i fylla er å kjøre i fylla uansett om du har en kone med rier i baksetet eller en gjeng groupies

1 Like

Aldri en kjedelig dag med Bondepartiet, unnskyld, Senterpartiet i regjering heller.

Det er det samme mikrokosmoset vi ser nesten daglig fra denne regjeringen:

Kommunesammenslåing?! Vi skal da f… ikke tvinge kommuner sammen. Fordi vi i Senterpartiet er garantister for kommunalt selvstyre:

« Senterpartiet er motstander av kommune- og regionreformen som ble satt i gang i 2014, og mener den fører til sentralisering og svekket folkestyre. Vi sier nei til tvang, og ja til lokalt selvstyre. »

Dagens befaling fra regjeringen:

Etter at et flertall i kommunestyret i juni vedtok å gi grønt lys til IKEA, med Ap i spissen men Sp mot.

Hvordan håndterer Moi Le Roi Støre en slik sak?

Han overkjører naturligvis egne folk i kommunen, og lar Sp sentralt slippe unna med alt pjattet om viktigheten av lokalt selvstyre.

Dette er altså den samme regjeringen som på død og liv oppløser tidligere kommune- og fylkessammenslåinger fordi det lokale selvstyret visstnok er sååååå viktig. Koste hva det koste vil.

Men: når det lokale selvstyret så brukes, som i denne saken, til å bygge lokale arbeidsplasser og forbedre kommuneøkonomien - så setter regjeringen heller egne lokale Ap folk til side fordi Sp lokalt, som ikke klarte å få flertall lokalt, vil at regjeringen sentralt overkjører lokaldemokratiet.

Så viktig er det lokale selvstyret i praksis.

Lykke til med å drive valgkamp for Ap om to år der og i alle andre kommuner.

Edit: Og NRK dekker som vanlig saken helt objektivt og uten slagside. Ved bare å slippe til orde de som vil overkjøre lokaldemokratiet, som Rødt og Natur- og Ungdom.

Kritiske spørsmål? Om hvordan dette oppfattes av flertallet i kommunen? Skulle vi i NRK stille slike spørsmål?! Neste!

4 Likes

Det er greit at staten tar på seg rollen å tenke litt større enn det kommunene gjør?

Gikk du på den NRK vinklingen om at akkurat dette jordet kan produsere «10 000» brød? Som er så viktig for at vi skal være selvforsynte?

Please.

Akkurat den gidder jeg ikke å bruke tid på. Blir det krig så får vi bare spise bittelitt mer fisk og poteter😁

Edit:

"Konklusjon

Regnestykket til Vedum er isolert sett riktig, men han ser helt bort fra forutsetningen for at Ikea får bygge på dyrket mark. Reguleringsplanen krever at matjorda skal flyttes og opparbeides et annet sted. Det nye jordbruksarealet skal bli dobbelt så stort. Dermed er det grunn til å tro at kornproduksjonen etter hvert vil bli minst like stor som før.

Påstanden er helt feil."

1 Like

Så det du sier er at du er uenig i politikken om å verne matjord. For det er kjernen av saken.

en kalkukert politisk udugelighet :sweat_smile:

7 Likes

Men dere, følg litt med i svingene på denne saken:

Det dette egentlig handler om er dette: dersom Anette har rett så ryker Støres begrunnelse for å sparke henne, men la sin nestleder, Tonje Brenna, bli sittende i regjeringen.

Og: da blir det også vanskeligere å gå etter Erna med parolen «gjenreis tillit til norske politikere» hilsen Jonas som selv ikke vil sparke egen nestleder fra regjeringen.

1 Like

Hvis Regjeringen sier at noe er nødvendig, så er det naturligvis det. Vi må da ikke stille spørsmål ved hva Regjeringen sier. Eller kritisere NRK. Eller?

Please. Dette blir like dumt som om jeg skulle si: “Så det du sier er at du er uenig i prinsippet om kommunalt selvstyre. For det er det som er kjernen i denne saken”.

Moving on. Neste! :cowboy_hat_face:

1 Like

Jeg kjøper bare ikke argumentasjonen din, det virker som du bare er ute etter å hakke på regjeringen.

Fine. Vil du debattere med meg?

Moaaahahahah:

"Konklusjon

Regnestykket til Vedum er isolert sett riktig, men han ser helt bort fra forutsetningen for at Ikea får bygge på dyrket mark. Reguleringsplanen krever at matjorda skal flyttes og opparbeides et annet sted. Det nye jordbruksarealet skal bli dobbelt så stort. Dermed er det grunn til å tro at kornproduksjonen etter hvert vil bli minst like stor som før.

Påstanden er helt feil."

2 Likes

Ser de skriver 10k brød i artikkelen du først nevnte. Ikke 50k som de altså først har hevdet.

Nå er jeg kanskje passe tett, men det er himla mye skog i Norge 37%. Matjord utgjør 3%. Hvorfor må vi må død og liv bygge ut matjorden i stedet for å ta en skogbit?

Her er det flere skogbiter rett inntil E6, så burde vel gå an å bare bygge der? :thinking:
image

2 Likes

Asså, husker du ikke at vi trakk strå om dette?

Jeg vant og fikk (den gledelige) jobben med å kritisere regjeringen, og du trakk det korteste strået og fikk (den kjedelige) jobben med å lime sammen bitene etterpå. Hver gang og uten unntak ser det ut til.

Og på den måten blir det balanse her på tråden. Men jeg har det mest gøy :laughing:

Barkebillene. MDG ville blitt skikkelig sure, vet du.

1 Like