Vi har et juridisk system hvor høyesterett har den endelige retten til å tolke det spørsmålet, og de sa det ikke var grunnlovsstridig.
Det er ikke dermed sagt at det var “rett”, eller “bra”, eller “riktig”. At noe ikke bryter grunnloven er bokstavelig talt den laveste listen vi kan legge for en politisk avgjørelse. Men den miniskule terskelen klarte de altså å passere.
Du har helt rett, beklager at eg var så følelsesmessig ladet bak knottene her, fort å la seg rive med… Eg er bare skikkelig skuffet, forvirret og skjønner ikkje hvordan vi kan voldes slik urettferdighet hvor vi mister selvstendighet og selvråderett over egne ressurser under et annet herredømme, som vi jo har sagt nei til en million ganger… som det demokratiet vi er… eg bare dropper ut av temaet her før eg blir idiot off, synd at det ble sånn synes eg… men men…
Kan noen forklare? For meg ser det ut som prisen vil stige i nord Norge OG i sør Norge.
– Flytbasert markedskobling vil gi høyere priser i overskuddsområder med kraft og lavere priser i underskuddsområder med kraft. Flytbasert markedskobling vil bidra til utjevning av priser mellom regioner i Norge. Hovedbildet er at det vil bli høyere priser i nord og lavere priser i sør, men med variasjoner, spesielt i sør, avhengig av kraftsituasjonen lokalt.
Alt i orden. Trodde kanskje det var noe jeg ikke hadde fått med meg.
Det tok et alminnelig flertall å gå inn, da tar det vel kun et alminnelig flertall å tre ut. Men anerkjenner at det er ganske vanskelig i dagens forverrede sikkerhetspolitiske situasjon, der vi er avhengig av et europeisk fellesskap, for en norsk regjering å tre ut når vi først er inne.
En av de republikanske presidentkandidaten. Nei jeg tuller ikke, han er faktisk en av kandidatene, og han har sine egne tanker rundt amerikansk utenrikspolitikk som vi finner igjen hos Trump. Sikkert helt tilfeldig.