«Rødt har bedt det nye Høyre-ledede byrådet om å vurdere lovligheten i hastevedtaket som innvilget avtroppende byrådsleder Raymond Johansen (Ap) inntil tre måneders etterlønn.
– Bakgrunnen for kravet om lovlighetskontrollen er at saken ikke ble offentliggjort i forkant av byrådsmøtet. Sakslister til møte i folkevalgte organ skal, under henvisning til kommuneloven på forhånd være gjort kjent for allmenheten, skriver Rødts bystyregruppe i et brev som ble sendt onsdag.»
I morgen hører vi sikkert Raymond kommentere på NRK:
-Spør du meg om vanlige folk hadde krav på å få vite om dette hastevedtaket før det ble gjort? Fy f….n, fy f…n, så frekt, så uverdig å spørre meg om folk skulle fått vite på forhånd at jeg ville ha et hastevedtak.
-Alle skjønner vel at det hastet! Vi skulle jo gå av som byråd under en uke senere! Og da ville det også bli kjent at jeg hadde allerede fått ny jobb med millionlønn!
-Og vet du, da kunne jo jeg risikert å få frekke og uverdige spørsmål om jeg fortjente 400 000 i ventelønn bare fordi jeg ville ha en ny 3 mnd ferie etter min 1 mnd sommerferie!
-Og jeg har tross alt brukt hele livet på å skrike fellesskap og solidaritet, og hetset egoistene på høyresiden. Et helt liv! Skjønner du hvor sliten jeg er eller?!
Uff dette ble visst litt urettferdig av meg. La oss istedet vise noen minneverdige nyhetsklipp fra det slitsomme livet til Raymond:
« Til tross for kraftig kritikk: Oslos byrådsleder vil også i 2017 bli kjørt rundt i en forurensende Audi A8»
« Siden 1986 er det rådhusforvalteren som har bestemt hvem som skal få adgang til de 32 eksklusive gratis-rådhusparkeringsplassen i hjertet av Oslo. En ordning som har fungert utmerket, skal man tro fraværet av offentlig kritikk.
Dette mener nå “statsministeren av Oslo” er nærmest en utåelig praksis. Han har derfor i sitt lønnkammer, sammen med SV og de grønne kommunistene, utarbeidet en ny plan. Den ser slik ut:
- 19 parkeringsplasser overlates til Raymond Johansen å bestemme bruken av.»