Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

De er offisielle dokumenter fra Twitter Inc. Altså er det dokumentert at det er dokumenter som viser innsiden av Twitter før Musk. Altså ikke noe som noen andre har laget men offisielle dokumenter fra Twitter Inc.

2 Likes

I ditt hode er det sikkert det, men for at det skal være et offisielt dokument så kreves det litt mer enn at noen i et firma sier at “dette er et offisielt dokument”.

1 Like

Det hollandske folket har fått nok

4 Likes

På’n igjen. Hver gang noen utfordrer Demokratene så er det en «fare for nasjonen».

Den vanlige visa om at du har ytringsfrihet så lenge du mener det samme som oss. Og valget er fritt så lenge vår kandidat vinner.

Og i MSMs øyne er det likevel du som er en «fare for nasjonen». Og det er du som aldri kan stille spørsmål ved om valget var rettferdig.

Hvis du derimot er på venstresiden kan du alltid angripe valget du tapte:

4 Likes

From Slovakia and Spain, to Germany and Poland, populist and hard-right parties triumphed in some EU member nations and faltered in others.

Må le ass, hva er det de egentlig prøver å si her? :sweat_smile:

I Polen tapte høyresiden btw. I Italia vant høyresiden, men meloni var overhodet ikke den putin sympatisøren hun framsto som før valget.

Sånn sett, så er jeg nysgjerrig på hva som skjer hvis Trump vinner i USA. Jeg er langt fra sikker på om det blir som putin vil. Det går med rette an å kritisere hvordan Biden har støttet Ukraina. Mer ord en handling.

7 Likes

«Rødt har bedt det nye Høyre-ledede byrådet om å vurdere lovligheten i hastevedtaket som innvilget avtroppende byrådsleder Raymond Johansen (Ap) inntil tre måneders etterlønn.

– Bakgrunnen for kravet om lovlighetskontrollen er at saken ikke ble offentliggjort i forkant av byrådsmøtet. Sakslister til møte i folkevalgte organ skal, under henvisning til kommuneloven på forhånd være gjort kjent for allmenheten, skriver Rødts bystyregruppe i et brev som ble sendt onsdag.»

I morgen hører vi sikkert Raymond kommentere på NRK:

-Spør du meg om vanlige folk hadde krav på å få vite om dette hastevedtaket før det ble gjort? Fy f….n, fy f…n, så frekt, så uverdig å spørre meg om folk skulle fått vite på forhånd at jeg ville ha et hastevedtak.

-Alle skjønner vel at det hastet! Vi skulle jo gå av som byråd under en uke senere! Og da ville det også bli kjent at jeg hadde allerede fått ny jobb med millionlønn!

-Og vet du, da kunne jo jeg risikert å få frekke og uverdige spørsmål om jeg fortjente 400 000 i ventelønn bare fordi jeg ville ha en ny 3 mnd ferie etter min 1 mnd sommerferie!

-Og jeg har tross alt brukt hele livet på å skrike fellesskap og solidaritet, og hetset egoistene på høyresiden. Et helt liv! Skjønner du hvor sliten jeg er eller?!

Uff dette ble visst litt urettferdig av meg. La oss istedet vise noen minneverdige nyhetsklipp fra det slitsomme livet til Raymond:

« Til tross for kraftig kritikk: Oslos byrådsleder vil også i 2017 bli kjørt rundt i en forurensende Audi A8»

« Siden 1986 er det rådhusforvalteren som har bestemt hvem som skal få adgang til de 32 eksklusive gratis-rådhusparkeringsplassen i hjertet av Oslo. En ordning som har fungert utmerket, skal man tro fraværet av offentlig kritikk.

Dette mener nå “statsministeren av Oslo” er nærmest en utåelig praksis. Han har derfor i sitt lønnkammer, sammen med SV og de grønne kommunistene, utarbeidet en ny plan. Den ser slik ut:

  1. 19 parkeringsplasser overlates til Raymond Johansen å bestemme bruken av.»
12 Likes

Vedum vil halvere antall strømkabler til Danmark

Når de eldste strømkablene til Danmark om tre år når sin levetid, vil ikke Sp-leder Vedum fornye dem. Han sier tiden for nye store utenlandskabler er forbi.

Norge har fire strømkabler som går til Danmark. I 2026 når de to eldste enden på sin tekniske levetid. Vedum sier de ikke ønsker å fornye de to kablene, skriver Klassekampen.

– Senterpartiet mener det ikke er noen grunn til å fornye de konsesjonene. Det er vårt klare primærstandpunkt. Vi mener tiden er forbi for store, nye utenlandskabler, sier Vedum.

Sp-lederen sier erfaringen med de eksisterende utenlandskablene har vist at de som sa at det ikke blir så stor prissmitte inn i Norge, tok feil.

– Å da lage en kabel vil bare forsterke problemene ytterligere, sier han.

Nei dæven døtte :crazy_face::crazy_face:

Bra noen har våknet om ikke annet.

7 Likes

https://www.dn.no/politikk/tina-bru/linda-hofstad-helleland/arbeidsgiveravgift/hoyre-med-skattekutt-pa-13-milliarder/2-1-1559383

Idioti å drive å heve/senke skatter såpass som det er blitt gjort. Gjør ting uforutsigbart. Jeg tenker at det burde være 2/3 flertall for endel slike endringer.

4 Likes

I tillegg kommer kutt i landbrukssubsidiene på 1,2 milliarder, til fylkene på 1 milliard og ellers kutt i feriepenger på dagpenger og bort med gratis ferger.

Ikke helt enig i kuttene:

  • Mindre landbruk
  • Dårligere råd til de som allerede har lite
  • … det siste punktet har jeg ikke noe i mot. Det var et rart opplegg. Gikk fra å være dritdyrt til gratis. En mellomting hadde vel vært mer naturlig?

https://www.dn.no/kommentar/nederland/geert-wilders/innvandring/wilders-effekten/2-1-1559451

Det faller DNs kommentator vondt for brystet å innrømme at alle de meningene MSM har forfektet i alle år ble knust i valget i Nederland.

Der ble GWs parti det største selv om alle de andre partiene i alle år har sagt de skal boikottes.

Akkurat som vi har sett i Sverige, Italia, Spania, USA og andre land fører det ikke til at folk lar seg presse - effekten blir akkurat den motsatte - folk strømmer til fordi MSM hverken representerer deres meninger eller en gang respekterer at man naturligvis står helt fritt i ethvert demokrati til å mene det GWs parti gikk til valg på:

« Valget i Nederland onsdag viste at landets største parti nå er Frihetspartiet PVV, ledet av 60 år gamle Geert Wilders. 23,6 prosent – nær hver fjerde velger – stemte på et parti som har krevd:

  • Null innvandring.
  • Forbud mot Koranen og moskeer.
  • Trekke tilbake alle oppholdstillatelser for syriske flyktninger.
  • Bryte båndene til de «korrupte» palestinske myndighetene ettersom Jordan er «den eneste palestinske staten».
  • Legge ned Nederlands klimafond med 28 milliarder euro, utvide letevirksomheten etter olje og gass på nederlandsk sektor i Nordsjøen og stanse byggingen av vind og solparker.
  • Trekke landet ut av FNs flyktningkonvensjon fra 1951, mens klimaavtalene med FN og EU «skal rett i makuleringsmaskinen».
  • Gå ut av EU etter en folkeavstemning.»

Her som alltid er gjennomgangstonen at «demokratiet» går under hvis du er enig i noen av disse punktene og stemmer på partier som mener det samme i et fritt valg.

De klarer bare ikke å se sin egen dobbeltmoral og selvmotsigelse, og langt mindre de vanvittige konsekvensene vi har sett i EU etter at Merkel:

  • satset alt på Putin og Nord Stream (det var jo den oransje bavianen som truet demokratiet, han som ville trekke USA fra å beskytte EU land som ikke betalte sin del av NATO regningen, den urimelige skurken)

  • og til bred hyllest fra MSM sa wir schaffen es og åpnet grensene til EU

Vi lever i utrolige tider.

14 Likes

Det er ikke alt som er dritt i Norge, noe får vi til.

7 Likes

Sinkproduksjon er svært kraftkrevende. Slik drift gir kun mening med en rimelig og langsiktig kraftavtale, det har dette verket, men det blir vanskeligere og vanskeligere å få til for andre.

1 Like

Positiv utvikling i Gaza med løslatelse av gissler og våpenhvile :star_struck:

1 Like

Kjempeflott med løslatelse av gisler! Få hadde trodd at så mange at de skulle få overleve så lenge. Skal bli utrolig interessant å høre hva de har å fortelle!

Men kampen mot ondskapen skal og vil fortsette, etter at våpenhvilen er over.

1 Like

Liker ikke så godt når du kaller det ondskapen. Hvorfor ikke heller bare si Hamas?

Fordi det er den værste ondskapen verden har sett på lenge!

Det kan til og med argumenteres at de er værre en ISIS i deres grenseløse barbareri av perversiteter, blodlyst og nådesløshet ovenfor kvinner og BARN.

Det er viktig å ikke glemme dette. Palestina har huset den værste ondskapen verden har sett på lenge, i sin egen stue/bakgård.

4 Likes

Finner det spesielt hvis man mener at teppebombingen som har medført at 15 000+ drepte (majoriteten barn og kvinner) og ytterligere 7000 er savnede, ikke skyldes ondskap drevet frem av Israel, men mot formodning er berettiget eller collateral damage.

Jaja, folk har ulik måte å oppta kunnskap og lage seg en formening.

Uansett hyggelig av palestinske barn som har vært i israelsk fangehold er med i utvekslingen. Årlig blir 500-700 barn (12-17 år) anholdt og prosessert i militære domstoler. Har også være mange eksempler på barn ned på 8 års alderen bli anholdt. Glad mine barn ikke bli kidnappet av militære hvis de finner på å true med å kaste stein eller verre, faktisk kaster stein.

Ser NRK har en reportasje hvordan gislene skal tas mot. Lurer på hvordan fangene skal tas i mot på den andre siden og om disse har noen hjem å gå til?

Ellers, tydeligvis ikke noe stress for Israel å frigi Hamasfanger da…merkelig at dette ikke ble gjort før flere gisler døde.

Tydelig at det er forskjeller i hvordan et liv blir verdsatt.

6 Likes

Det blir frigitt flere palestinere enn israelere. Over dobbelt så mange.

1 Like

Etter at Hamas trolig drepte <1200 så har man først drept 15 000 og bombet halvparten av alle hus i nord-Gaza før det blir utveksling av gisler og fanger.

Spennende å se om våpenhvilen forlenges, har lite tro.

2 Likes

Mener du at de 15 000 drepte og 7700 savnede palestinere er militære?

1 Like