Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Vi kan godt gjøre det, men jeg mener det ikke kommer noe relevant data ut fra den diskusjonen. Han prater om å dra alle over en kam, men poenget mitt er at dersom man drar inn nok mennesker fra en annen gruppe så er det det statistiske grunnlaget som gjør seg utslag, og det er forskjellig fra gruppe til gruppe. På større materiale kan kan statistisk prate om en gruppe som helhet selv om det finnes individer i gruppa.

1 Like

Fra fairytails til hypoteser om eventualiteter drar hele diskusjonen ned og er derfor uten verdi.
Påstand: Nordmannen Breivik har påført Norge større skade enn 2 generasjoner med innvandrere.
Nok en påstand: Uten innvandring stanser Norge.
Påstand 3: Mat fra innvandrere smaker mye bedre enn det meste jeg spiser av norsk mat. Pizza er ikke norsk mat🥳

2 Likes

Jeg er 100% sikker på mange misliker at noen her på forum snakker varmt om innvandring. Og selvsagt: Norske innvandrere til USA er selvsagt helt overlegen alt annet…

3 Likes

OK, så det at deler av Sverige har lovløse tilstander hvor politiet ikke har kontroll lenger er en fantasi? Og siden Breivik gjorde det han gjorde så skal vi ikke tenke på det?

6 Likes

Tilsvarene dine når du blir bedt om å redegjøre for argumentene som har blitt presentert er altså at siden Brevik drepte så mange så er det samma hva innvandringeffektene er fra problemgrupper fordi det han gjorde var verre?

Finnes ikke noen som forsvarer Breivik. Det er umulig. Men herregud som du roter deg over på andre temaer og nekter å redegjøre for spørsmål. Du burde vært i norsk politikk og ikke på et diskusjonsforum :sweat_smile:

Norske innvandrere i USA vet jeg lite om, annet enn at det var masseutvandring for veldig mange år siden. De som utvandrer i dag tror jeg stort sett bidrar veldig positivt i samfunnet gjennom god oppførsel og value til arbeidsmarkedet. De blir neppe noen byrde for staten slik andre grupper blir

8 Likes

I Sverige så er måten de er organisert på
ifht. ungdomsmiljøer grunnleggende forskjellig fra Norge. Grov forenklet så er kontakten ovenfra og ned og omvendt mellom ungdomsmiljøer og myndigheter i Norge veldig « flat» organisert, mens den er organisert «‘ovenfra og ned» i Sverige.
Så ungdommer i Sverige er ikke utstyrt med kriminelle gener, mens de norske mangler dette genet; Det er måten ting er organisert på som er grunnleggende annerledes. Dessverre så har det forebyggende arbeidet i Norge blitt slukt av Justisdepartementet i en viss grad, noe som kan medføre mer rekruttering til uønskede miljøer.
Arbeidet vi gjorde i Norge har forøvrig støtte blant alle partier…( selvsagt: vi sparer Norge for milliarder, samtidig som vi får opp livskvaliteten til de som havner hos oss).

2 Likes

Det er bare ord, betyr ingenting, bare å gå videre.

image

Du klarer rett og slett ikke å løsrive deg fra et negativt utgangspunkt i en diskusjon om innvandring. Da sier det stopp for meg…
Tenk om jeg i en hver anledning hvor jeg møter Nordmenn starter med å kritisere dere; Hadde det vært et godt utgangspunkt for noe mener du?

2 Likes

Vel, jeg fremlegger nå en gang fakta, og baserer diskursen på dette.

Hva du gjør er å ignorere fakta, vri diskusjonen over på andre ting, og i det hele tatt virke veldig butthurt fordi du selv innvandret til Norge en gang. Og at alle ikke er lyriske til ALL innvandring virker å såre deg veldig. Fair enough det, du må gjerne være fornærmet over andres meninger

3 Likes

Du misliker å bli konfrontert med fakta og en annen tilnærming og reagerer da med å tillegge meg ting som dit forsvar. Veldig svakt når du ikke kommenterer eller går inn i disse fakta. Det blir veldig hult å bare skytte fra hofta på alt som lukter innvandrer. Kan du komme med ETT konstruktivt forslag, eller kan du bare dette med sutring og klaging, samt frontalangrep mot alle som ikke følger 100% i dine fotspor? Kun ETT konstruktivt forslag på disse vage udokumenterte beskyldninger mot innvandrere som årsak til groteske samfunnsproblemer

1 Like

Vær så god. Les i vei. Her har du faktaen din. At det skal være nødvendig med kilder på en slik banal påstand er merkelig, men la gå.

Jeg skrev tidligere i dag at jeg ønsker en mer restriktiv innvandringspolitikk med strengere krav/oppfølging av de innvandrerne som vi tar inn. Det tror jeg er det beste for både samfunnet og innvandrerne selv.

Nå har du fått fakta samt konstruktivt forslag.

Nå- spar meg for tålepraten og adresser spørsmålene mine

10 Likes

Hvordan kan du påstå at @anon14860022 ignorerer fakta? Er det ikke du som ignorerer fakta?

  1. Er det ikke fakta at Sverige har større problemer knyttet til innvandring enn det vi har i Norge?

  2. Er det ikke fakta at mye av innvandringer kommer fra de samme landene?

Svaret på spørsmål nr. 1 gir seg vel selv, og da kommer vi til kjernen gjennom spørsmål nr. 2.

Hvorfor har vi da færre problemer i Norge ift Sverige om det er sånn at mange som innvandrer til landene kommer med samme påståtte antivestlige kultur, menneskesyn, og religion?

Ja, vi skal være åpen for å snakke om, og akseptere at kultur og religion kan skape vannskiller mellom folkegrupper, selv i Norge, men gir man enkeltmennesker innen disse folkegruppene friheten til å selv velge ut fra en fri tanke så er det til slutt individet som seirer, og ikke den kollektive tvangstrøyen mange får tredd ned over seg.

3 Likes

Større krav og bedre oppfølging er jeg sikker på at vil gi gode resultater. Spesielt viktig synes jeg det er at de kan snakke, skrive og lese norsk. Det gjør integrering, utdanning osv ekstremt mye lettere.

I tillegg kutter Frp i bistand og utgifter til flyktninger.

Ref Frp vil kutte 36 milliarder i skatter og avgifter – Siste nytt – NRK

Høres ikke lurt ut.

1 Like

Nei hvordan kan det ha seg? Helt seriøst. Det blir for dumt. Jeg har gleden av å ha en jobb hvor denne problemstillingen er dels akutt og blir gjenstand for dertil løpe-etter tiltak over statsbudsjettet. Vi skal være veldig glad vi ikke er i samme situasjon som Sverige. Og så tror jeg det er til det beste for alle at man kan føre en diskurs som unngår at også vi havner der.

Det er IKKE menneskene per se som er problemet, slik dere insisterer på å avspore ting med, det er det faktum at samfunn/kultur er SÅ ulikt at det blir friksjon og utenforskap all den tid man har begrenset med jævla ressurser og evne som samfunn til å integrere.

Skal man løpe rundt og late som at det ikke er tilfelle? Jesus Christ. Da er denne tråden dempet også. Lykke til.

8 Likes

Teori 1) fra @anon14860022: Flat struktur
Teori 2) Sverige har ikke oljepenger å dope ned folket med
Teori 3) Sverige har 8.1% muslimer (800,000)
Norge har 3.1% muslimer (175 507)

6 Likes

Så helt seriøst, da er du med andre ord enig i at vi har færre problemer i Norge, selv om mye av innvandringen er basert på mye av den samme demografiske profilen?

I så fall spør jeg da hvorfor/hvordan bakgrunnen til disse menneskene, fra samme lang og kultur, skal skille seg så mye basert på om de havner i Sverige eller i Norge?

Genetikk, kultur og opphav endres tross alt ikke av en “imaginær” landegrense mellom Norge og Sverige.

1 Like

Volum er konsept du og andre med hell kan hensynta. Jeg forstår ikke aversjonen mot å forholde seg til noe så basalt, men jeg aksepterer at det er førende. Det er OK. Men, all den tid det ikke er mulig å snakke meningsfullt rundt det grunnleggende «problemet» så er det heller ikke hensiktsmessig å fortsette (for min del).

10 Likes

Hvor har jeg forholdt meg mot volum? Dette innlegget ditt er så vidt jeg kan se det første som nevner volum. Skal vi prøve å unngå stråmenn?

Volum er problemet/kjernen. Volum vs. evne til å integrere og hjelpe som samfunn. Om ikke vi vil ha svenske-britiske-franske-nederlandske-whatever tilstander må volum reduseres. Dette håper og tror jeg de fleste egentlig forstår. The end.

13 Likes

Rar bruk av ordet volum? Mener du dette med det ordet?

1 Like