Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Du må huske på at kronesalget styres av regjeringen sin pengebruk+oljeprisen relativt til estimatene. Så om man skal klage på noen er det bare Vedum og Støre som kan øke oljepengebruken og dermed gi Norges bank et regnestykke som fører til kronekjøp. Eller de kan endre mandatet til Norges bank.

1 Like

“Snart 30 miljoner kommun fakturor. Snart är jag klar. Det spännande arbetet med att hitta alla leverantörer och festivaler. Gissa artisten som kommunen betalat 728k för och varför gör bolaget bakom evenemanget samtidigt en vinst på 9,3 miljoner.”
https://x.com/nylanderjens/status/1730662350049476930

3 Likes

Det er ikke bare Floppen som er bekymret. Tenkte bare jeg ville nevne det.

image

1 Like

Æres den som æres bør. Noen ganger snakker han faktisk sant.

image

1 Like

Med Gud på laget så er mye gjort. Ikke at dette er en kult, men tenkte bare nevne det.

image

Noen som har skjønt hva endringen i formuesskatt ved dagens statsbudsjett egentlig går ut på? Står bare reduksjon på 400M, men ikke spesifisert hvordan.

Fraflyttet? :sweat_smile:

Føler det er litt juks å kalle det reduksjon i formuesskatten hvis det egentlig bare er redusert inntjening på uforandrede satser :sweat_smile:

2 Likes

Ingenting å se her, bare å gå videre.

1 Like

Også Putinisten Viktor Orbán hindrer EU med sin pakke på 50 milliard Euro.

De høyreekstreme kreftene både i USA og i Europa legger nå tilrette for utvidelsen av krig i både Midt- Østen og Europa.

2 Likes

Mannen har det med å surre det til. Men i FRP er han en helt.

I 2023 tar du opp en artikkel fra 2019 som omhandler en sak fra år 2000 som fortsatt er en sak? sex skandale mellom en 16åring og 30åring type metoo fra år 2000 var virkelig dagsaktuell politisk potet. jeg tror jeg klasker på en facepalm jeg og.

2 Likes

Blasfemiloven vender tilbake til Danmark og Europa. Ryggradsløse politikere bøyer seg for islams klamme hånd. Forferdelig trist å se.

8 Likes

Fullstendig latterlig at man ikke kan brenne en bok uansett om det er Koranen , Bibelen eller Hobbiten

5 Likes

Har ikke disse “ekspertene” advart om lignende ting helt siden 2015? :joy: Det er jo åpenbart sprøyt.

1 Like

Dette har jo også kommet direkte fra Trump selv!

Nå har i tillegg Republikanerne blokker for videre hjelp til Ukraina, så de er jo godt i gang med å legge Europa for Putins føtter.

2 Likes

Ja, det er trist og en innskrenkning av ytringsfriheten. I tillegg har man de nylige forbudene mot pro-Palestinske demonstrasjoner i Frankrike og Tyskland.

1 Like

Men det ligger flere lag med byråkrati som uansett hadde satt en stopper for slikt. Trump har kritisert NATO i årevis, så om han virkelig ville, hadde han gjort det allerede.

2 Likes

Takk til danskene for å ha kringkastet et kraftig signal om at ytringsfrihet er feil og angrep virker. På tide å væpne politiet igjen.

7 Likes