Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Strengere grensekontroll mot Mexico og Vipps så går 1000 milliarder til Ukraina. Tenk så lite som skal til for å bli enige :laughing:

5 Likes

Vi europeere må så fort som mulig gjøre oss uavhengige av USA ( og andre stormakter).

Ideologien som idioter som Musk prøver å eksportere til Norden er fullstendig bak mål.

6 Likes

De landene med best vilkår for bedrifter vil oppleve best oppgangstider fremover. Det er desverre ikke Norge eller Sverige. Vi har best vilkår for fagforeninger, trolig på bekostning av andre.

2 Likes

På tide å væpne vanlige folk tenker jeg vi sier.

For når man trenger politiet, så er de bare minutter unna…

1 Like

Di vanlige folkene du snakker om, er så lite reflekterte at di burde ikkje ha våpen, først vil di ytringsfriheten til livs, også skal di ha våpen :see_no_evil: nei, men missforstå meg rett, eg synes våpenlovene er alt for strenge, typ antall og type, men, når eg ser hvor lite refleksjon som er ute å går i gatene så er det gjerne like greit at det er slik…

ihvertfall til folk begynner å vise ansvar for det vi skal la ungene vokse opp i og med tiden ta over… og det bør ikkje være i den retningen vi har nå, altså rett mot Malmö…

For å eige våpen må man absolutt nødt å være tilregnelig og ansvarsfull, reflektert og ikkje minst våken. Det er få som fyller di kravene blant vanlige folk pdd spør du meg…

3 Likes

Yes vi må bli uavhengige av EU. Di har mer bruk for oss enn vi har dem. Også drar di oss med på alt mulig tull som ingen her til lands nyter godt av… så det suger jo…

2 Likes

Bra at Norden står samlet. Vi klarer oss fint uten amerikanske kapitalanarkister som Musk. Der har man overhodet ikke respekt for at ansatte er noe annet enn nyttige idioter/slaver.
Jeg kommer aldri til å kjøpe en amerikansk eller kinesisk bil, nettopp av slike grunner.
Veldig synd at så få har et bevisst forhold til hva de kjøper

6 Likes

Nei, der er eg helt uenig. Han støtter ytringsfriheten. Som nesten den eneste stemmen verden hadde på et tidspunkt. Det er verdt mye mer enn en klagete forening. Med én likedan svikefull ledelse… (oftest)

Eg forstår at fagforeninger kan være bra, men . Må alle gjøre det?

Er det påbudt å ha foreninger i bedrifter? En bedrift kan utelate det, også kan di som vil støtte arbeidsgiveren sin (som di burde, rent moralsk sett) og di som ikkje vil det kan slutte? Altså folk må få jage drømmen sin, istedenfor å ødelegge for andre sin. Det gjelder for begge parter.

Det er ihvertfall helt på trynet å bruke det som argumentet… hva med kobolt minene? Er ikkje det en bedre grunn, når en først bare vil ødelegge for folk som prøver å bygge noe. Idk, eg synes 99% av det du skriver monitor er helt på trynet…

2 Likes

Synd at loven i Tyskland er i veien for en utvidelse av streiken til Tyskland. Å nekte folk å være organisert er nyfacistisk og antidemokratisk tankegods og det bør ikke Europa være med på.

5 Likes

Våte drømmer for MAGA, men hva om det blir virkelighet? Hva knekker først?

Skal man bare fortsette med å late som at de ikke mener det de sier, og komme opp med flere unnskyldninger for ikke å ta de seriøst?

image

image

1 Like

De “vanlige folkene” jeg snakker om, er de som har tilnærmet plettfri vandel, og har gjennomført militærtjeneste.

Men, enda viktigere er det å gjøre selvforsvar lovlig, samt straffe angripere raskt, hardt og skånselløst. Om de er en del av en immigrantfamilie, så bør utvisning av hele familien vurderes, med inndragelse av verdier som potensiell ekstrastraff.

4 Likes

Eg ser poenget ditt. Men, etter alle gruppene på reddit og fb som skulle lynsje alle “antivaxxerne”… så stoler eg ikkje nok på vanlige folk lenger, til at eg vil at sånne folk skal bære våpen :upside_down_face: fordi di ønsker ikkje et demokrati, di ønsker ikkje frihet, di ønsker ikkje å finne noen sannhet,… hva ønsker dem?

Trygghet, under, tyranni.

“Di som bytter bort frihet for trygghet fortjener ingen av delene…”

Trygghet kommer fra erfaring, og folk har så jævlig :drooling_face: lite erfaring nå om dagen…

2 Likes

Like som to dråper vann?

Litt historie om hvordan overføring av makt har forløpt tidligere, og hvordan taperne av valget har håndtert det. Al Gore tapte for øvrig presidentvalget mot Bush i Florida med 537 stemmer.

Det kan være verdt å merke seg hvor mange ganger det tidligere har vært storming av Kongressen i etterkant av et valg.

image

2 Likes

Som med jødene før og under WW2 med andre ord, og for øvrig ikke ulikt hvordan nazistene straffet andre folk og familier i okkuperte land om et familiemedlem hadde gjort noe som de anså som straffbart.

At noen klikker liker på innlegget ditt er kanskje det som skremmer meg mest.

8 Likes

6 Likes

Det går an å like et innlegg selv om man ikkje er enig i absolutt alt og i værst tenkelig scenario… eg har for eksempel likt flere av dine innlegg… :kissing_heart:

Men poenget er, om vi hadde emigrert til et av landene demmes og oppført oss likedan dårlig, (sett forutenom å gå til krig selvsagt) så hadde flere av dem kappet hendene av oss og steinet døtrene våre, i noen tilfeller… hva skal vi med det?

Og hva har det med jødeforfølgelsen å gjøre?

4 Likes

Sikkert ingenting, bortsett fra ubetydelige ting som å straffe folk som ikke hadde gjort noe galt, straffe familiemedlemmer om noen i familien hadde gjort noe galt, og beslaglegge verdiene og eiendelene deres uten at de har gjort noe galt, slik som @tusekakk beskriver i innlegget sitt.

Det positive er dog at man bare skal ta fra de alt de eier og deportere de, og ikke sende de til krematorieovnene.

6 Likes

Å forsvare en urett med en annen urett…? Skjønner ikke helt hvordan det skal hjelpe verden fremover?

3 Likes

Det er en ganske vesentlig forskjell,. Og desto større grunn for di å holde seg i skinnet… Di er jo ikkje særlig begeistret for di som vanærer sin egen familie heller… kanskje det er nettopp det språket som blir hørt? Idk… når du får livet i gave, med alle verdens muligheter med på kjøpet, så bør jo det være verdt sitt også…

1 Like

Det er en vesentlig forskjell på urett. Om eg klasker noen på kinnet, kan di da skyte meg i foten også er vi skuls? Wth