Til man er integrert i samfunnet.
Nei, det eg la til grunn er at di respekterer familiene sine mye mer enn hva vi gjør i vesten. Som en kulturforskjell, og tar det uheldigvis ofte igjen i å mene at gutter er verdt mye mer enn jenter. Virker det som, men siden gutter står for 99% av all kriminalitet, så… ja… det ville nok hatt en effekt. Det ville gjort det verdifult å få være her på en helt annen måte. Tror eg kaaanskje.
Nei, fordi nordmenn har et helt annet forhold til ære og familie, og ikkje minst, hvor mye lettere en innvandrer rettferdiggjør kriminalitet… så da ville det naturligvis ikkje ha noe annet enn mot-effekt, og hvor skulle vi sendt oss selv?. Og, di fleste nordmenn betaler for seg selv, så det holder, som regel igjennom generasjoner.
Nå tar eg mangen under en kam her. Men sånn blir det når man ikkje gidder å male et Mona Lisa for noen som helst. Bare et grovt estimat til hvorfor, siden du
Ingen av di eg siktet til kommer fra Bjørnøya, hvorfor skal vi betale noen for å ødelegge for oss? Og det var absolutt ikkje bjørneøya eg ville foreslå å sende dem til.
Ok, men, så der. Der har du dagens lille hobbypolitiske forklaring fra meg, håper det gav noen greie tanker, om hvorfor eg var så bastant igår.
Og nei, eg tror ikkje dere er rasister, det var litt spøkefull satire når eg ble dødslei, og dere skal vite at eg ikkje er en rasist heller, har venner i alle farger, brune svarte gule blå og rosa…
men, “en klarer ikkje å lære en katt å sitte”,… så derfor begrunnet eg det som kan se ut som “forskjellsbehandling”.
I realiteten var det et forslag til verktøy, til en jobb som ikkje lar seg gjøre med dagens løsning.
(Løsningsorientert)
Men, det er ikkje sikkert det ville virket, og det ser jo veldig slemt ut. For di som ikkje har opplevd hvor vond verden er i andre enden av godhets skalaen.
Men, som en lett forståelig og om mulig enda mer provoserende metafor:
Av alle hunderaser (for eksempel) så er det ikkje alle som klikk metoden funker på, og det er ikkje alle som tåler å bli satt skikkelig på plass. Men di er likeverdige hunder selv om di har hver sin forståelse av verden… u feel me?