Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Må vi ta den runden igjen?

1 Like

Jeg vet ikke om det krever integritet å lede NATO. Politisk dyktighet, ja. Men det er ikke nødvendigvis synonymer.

4 Likes

Og der røk håpet til mange på venstresiden:

"Stoltenberg er likevel trygg på at han kommer til å finne noe meningsfylt å gjøre, men avviser kategorisk at hans nye utfordring vil bli å redde Arbeiderpartiet.

– Det er ikke min oppgave. Det er ikke mulig, det er ikke sånn Ap er laget og ikke jeg heller."

Værvarsel: Ap vil falle videre på målingene og INP og Frp vil stige ytterligere mens H vil ligge relativt stabilt. Det grønne skiftet er i ferd med å bli en elite-sak etterhvert som folks økonomi forverrer seg. og både INP og FrP kan profittere på all symbol-politikken og den massive subsidiesløsingen (batterifabrikker, havvind, osv) som ikke betyr det minste i den store sammenhengen.

Og JS kommer ikke ridende på hest til unnsetning når Støre faller. I stedet blir det Brenna som skal motivere “arbeiderklassen” til kamp.

"Ifølge kilder er altså alt klart for at hun blir toppkandidat, og dersom det skulle bli et regjeringsskifte i 2025 vil partiets nestleder dermed få en sentral plass i Aps stortingsgruppe. Som stortingsrepresentant vil Brenna være fremst til å kunne overta som partileder den dagen Jonas Gahr Støre trekker seg som partileder."

Vel, vel. Vi får se på akkurat den biten.

Å erstatte Støre etter at det blir klart for alle at han har mislykkes, med en Støre-kloning, vil være det aller beste… for høyresiden.

5 Likes

du glemte artikklene da Jens løy til degt norske folk om at dieselbil med partikkelfilter var “bra” å kjøpe,-og så for å sette opp avgifter på dieselbil 2(?) år etterpå,da var det “IKKE” bra med dieselbil :rage:

8 Likes

Myndighetene lyver stadig vekk, eller rettere sagt driver med dobbel kommunikasjon hele tiden.

Denne kom i går:

5 Likes

, men i Norge, nei vi trenger ikke ren kraft fra sikre atomkraftanlegg. Vi skyver heller uhellet i Tsjernobyl foran som skremselspropaganda (og glemmer de hundratalls anleggene som rusler og går problemfritt).

Utrolig godt oppsummert:

“Uten energipolitikk så har man ingen klimapolitikk”

18 Likes

Utrolig godt sitat. Tyskland har erstattet atomkraft med vindkraft og kullet kjører derfor på for fullt. Hva er det slags klimapolitikk? :crazy_face:

13 Likes

Ble han tvangsinnlagt for hans politiske meninger?

4 Likes

Alternative meninger :joy: velvalgte ord

2 Likes

Det tviler jeg på, og det virker vel konspiratorisk. Men at det ble gjort en feilvurdering av tilstanden hans som manisk er plausibelt. Godt mulig gikk de i en bekreftelsesfelle etter bekymringsmeldingen. Kontrollkommisjonen ga ham medhold, men opprettholdt også at han hadde en bipolar lidelse.

1 Like

Ble sikkert ikkje bedre av å bli innelåst til og med hjemme,… idk :man_shrugging:

Det høres ut som en klassisk være-på-den-sikre-siden. Med slegge.

Vanligvis ville jeg vært veldig skeptisk, i Norge. Er ikke i tvil om at hvis det hadde vært i USA eller England så hadde jeg trodd på det med en gang. Korona og vaksinedebatten ble lagt lokk på også i Norge. Dog har jeg ikke opplevd/hørt om såpass drøye ting her da.

Det er visst veldig lett å få pasientskade erstatning om man hevder skader fra vaksinene. Det er merkelig, med tanke på hvor vanskelig det er ellers. Møtte ei dame som fikk erstatning og hevdet hun ikke hadde energi og måtte slutte å trene. Plutselig traff jeg henne joggende i fjellet hvor det normalt er lite folk…

Det er fordi det er påvist mye bivirkninger? Det ble ikke utbasunert, men det ble dekket.

2 Likes

For. Mye. Broilere. Ingen. Arbeidsfolk.

6 Likes

" Dersom Donald Trump skulle vinne det amerikanske valget, er det helt åpent hva som vil skje med USA sin støtte til Ukraina og Europa for øvrig, inkludert Nato.

Les alt om krigen i Ukraina

Trump har tidligere signalisert en lunken holdning både til å støtte Ukraina videre, og at USA vil gå «all in» i Nato. Allerede under hans forrige presidentperiode var det frykt for at Trump ville trekke USA gradvis eller helt ut av forsvarsalliansen.

Trump har også uttalt seg positivt om Putin og hans lederegenskaper. Under forrige valg skal russiske krefter ha forsøkt å påvirke det amerikanske valget i favør av republikanernes presidentkandidat."

"Ifølge etterretningskilder håper Kreml-regimet at tidligere president Donald Trump vil bli valgt igjen.

– Hvis det er tilfelle, kan alt skje, sier kilden.

Selv om Russland er svekket militært etter enorme tap under krigen mot Ukraina, har Putin satt landets økonomi på krigsfot. Landets militærindustri jobber nå natt og dag for å produsere våpen og ammunisjon."

2 Likes

Trump mente budsjettene i Europa var for små og at vi gjorde oss avhengige av russisk gass. Nå har vi økt budsjettene og sluttet å kjøpe av Russland. Fortsetter vi å gjøre som han anbefaler så går det nok bra for både oss og han.

4 Likes

Noen som vet hvor mye penger usa har brukt iløpet av krigen? Til Nato og krigen *

Svært lite, ca alt de har donert er avskrevet utstyr. Så egentlig tilnærmet null.

1 Like

Ca 1m i gjeld, betaler 9000 kr i mnd i renter og avdrag. Vil flytte for å få bedre råd. Jeg tenker at det burde være mulig å få avdragsfrihet i en periode? Hadde gitt henne 3000 kr ekstra i måneden. Lov å håpe at renten ikke holder seg på 5-6% så lenge?

Pratet med en på jobben som slet litt og vurderte å selge huset. Samme greia der. Han hadde ikke tenkt på å be om avdragsfrihet.

2 Likes